meest intuïtieve synth

chielos

...
ok ok mischien zijn er al vergelijkbare threads.
dat moeten de heren moderators maar even checken dan..

mijn vraag is: wat vind jij een intuïtieve synth, drumbak of groovebox ?
dus makkelijk bedienbaar, overzichtelijk (weinig dubbele functies) enz.

en natuurlijk lekker klinkend!!!

Eigenlijk is elke synth die gewoon puur analoog - 1 functie per knob - is 'intuitief'. Ik heb mensen met een MC-303 zien werken die ik zelf absoluut niet "intuitief" vind, maar die mensen konden er in het donker met 1 hand op de rug nog spul mee maken. Ik vind m'n AN-200 wel intuitief, van m'n VA'tjes. Maar ik denk dat het in veel gevallen gewoon een tweede natuur wordt als je met je gear leert werken. Als je steeds 'struikelt' over een bepaalde operatie zou het kunnen dat je 'm niet intuitief vindt :).

Maar het kan op verschillende manieren. Als je FM-synthesis volledig begrijpt zal een DX-7, ondanks de interface, minder geheimen voor je hebben. Ook blijf het bij subtractieve bakken vaak giswerk (maar makkelijker giswerk :D), en ik wordt nog steeds verrast door wat sommige mensen met subtractieve synthesis in de Micromodular weten te duwen.

Dit onderwerp is wel vaker aangesneden hoor. Je had gewoon beter moeten zoeken joh. ;)

En dat intuitief gedoe swoa. Net zoiets als je afvragen welke synth het zwartst is.

Back