nord electro,,,ist wat?

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben wel benieuwd hoe die nord electro is. Ik ben namelijk op zoek naar een goeie, maar dan ook een echte goeie rhodes sound. ik gebruik nu die rhodes in logic die EVP, maar die is het toch net niet.

electro weet ik niet, maar qua samples is het uitproberen waard de scarbee r.s.p. '73 (www.scarbee.com)

en qua physical modelling verder de lounge lizard vst - die beter is dan de emagic emulaties.

luister vooral ff die demos van scarbee!!

Haardbol heeft gelijk, de scarbee discs zijn uitmuntend!

hp

En dan valt Logic nog mee, EVP73 voor Cubase is -echt- om te janken zo tam. Lounge lizard is lekker, maar ik vind de Electro een 'directere feel' hebben. Okee, dan ben ik wel een bevooroordeelde hardware gearjunkie :). Het ding heeft gewoon wat. Ik heb nog niet echt veel ontevreden gebruikers gehoord... hoogstens kwaad kijkende echtgenotes, vriendinnen en ouders :D. Voordeel - er zit ook nog een B3 bij. Helaas ben ik vrij lang verpest met niet-zo'n geweldige Rhodes-sounds, dus misschien ben ik niet geschikt om te oordelen... ik weet wel dat de Electro de funk in me omhoog brengt :).

Re: nord electro,,,ist wat?

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik ben wel benieuwd hoe die nord electro is. Ik ben namelijk op zoek naar een goeie, maar dan ook een echte goeie rhodes sound. ik gebruik nu die rhodes in logic die EVP, maar die is het toch net niet.

ik kan je maar één ding zeggen, als je voor die sounds wil gaan is de electro WAAAAAANZINNIG !

Die scarbee klinkt ook wel aantrekkelijk voor die prijs, die electro is echt nervewrecking duur:confused:

Voor mij is het probleem met die EVP dat die attack zo lelijk is, er zit echt zo'n digitaal tikje in.

Maar is die Lounge Lizard beter dan de EVP??
En is die LL te gebruiken in Logic???

De rackversie is nog wel te doen kwa prijs. Alhoewel, zelf zou ik toch echt een toetsenversie willen dan. ;)

Origineel geplaatst door bobaphat
Die scarbee klinkt ook wel aantrekkelijk voor die prijs, die electro is echt nervewrecking duur:confused:

Voor mij is het probleem met die EVP dat die attack zo lelijk is, er zit echt zo'n digitaal tikje in.

Maar is die Lounge Lizard beter dan de EVP??
En is die LL te gebruiken in Logic???

k vind de lizard persoonlijk niet zo goed klinken...
...& hij zuigt serieus aan je CPU

Origineel geplaatst door JazzMann
k vind de lizard persoonlijk niet zo goed klinken...
...& hij zuigt serieus aan je CPU

op een of andere manier vinnik de lizard in een mix ook vaak vreemd klinken..kom vaak eerder bij sample-sets uit, of MDA ePiano(!!!)

de electro is geweldig. maar als het alleen om de rhodes gaat(ik zelf vind aan wurlitzers enzo niks aan) koop je toch een echt zoveel scheelt het ook niet in prijs. goed dan mis je wel de hammond die wel erg ok is.

en anders samples. voor de rhodes gebruik ik de x-sample serie echt (vindt ik dan) de beste sample set die er is.

De electro klinkt echt super. Hioj is trouwens ook best stage piano of the year geworden dacht ik

zit er ook een hohner D6 clavinet in ?
en zo ja hoe klinkt die ?

Ik vind de klank v/d elevtro echt super.Ben ook op zoek naar die mooie rhodes klanken.
Hij is idd vrij duur,maar wat kost een echte fender rhodes?

Op de interface cd van deze maand staan een aantal samples.

Een echte Rhodes is goedkoper. Ik heb mijn tweede Rhodes een jaar geleden gekocht van Rob Coops (http://www.fenderrhodes.nl) voor 1000 Euro, volledig gereviseerd.

De Electro is een veelzijdig ding, maar heeft een aantal nadelen (IMHO)
- Ik vind de Rhodes klank niet zo goed (Motif heeft een betere)
- Clavinet heeft geen release sample

Aan de positieve kant:
- Toetsenbord speelt lekker (vind ik)
- Ook goede Hammond sound, jammer van de drawbars
- Ingebouwde effecten
- Je hebt een alles-in-een doos waarmee je vintage kunt funken
- Hip uiterlijk

Vanwege het tegenvallen van de Rhodes heb ik hem uiteindelijk van mijn Wishlist afgehaald.

Groet,
Jeroen

Is dat een instrument??

Maar hoe zit dat nou met die Lizard,,, draait ie ook in Logic??

Die evp ligt ook klote in de mix hoor,,,zeker als je hogere noten speelt, dan klinkt meer als een doodgewone sinus dan als een rhodes.

Origineel geplaatst door eZCiD
Jaaa, probeer MDA ePiano 'ns!

Zijn dat gewone prijzen rond de 500€? Ik dacht dat een rhodes veel meer zou kosten. Want ik zoek er al een tijdje naar en ik heb er in België nog geen onder de 1000€ zien gaan. Misschien heb ik ook niet zo goed gezocht :gaap: Maar als je zo eentje in België of tegen de grens weet zitten, mag je het mij altijd zeggen Marcuuuuuuuuu :)

Back