Midi Mergen (midi solutions of m-audio midisport 2x2 anniversary)

jikbeh

Stamgast
Hoi,

Ik ben op zoek naar een midi merger. Nu heb ik eens zitten kijken wat er hier op synthforum allemaal voorbij komt en wat er nog te koop is. Ik merk dat veel van de modellen niet meer bestaan.
Er zijn twee modellen die nog wel bestaan voor een redelijke prijs. Nu wil ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb gelezen dat de midi solutions zonder voeding komt. Sommigen zeggen dat dit niet heel goed werkt. Heeft iemand hier ervaring mee. En heeft iemand ervaring met de midiman midisport 2x2? Om nog even uit te leggen waar ik het voor wil gebruiken. Ik heb een editor op mijn pc waar ik mijn proteus mee wil editten, maar ik wil ook via mijn mpc nog kunnen sequencen.

Alvast dank voor de info.

Ik gebruik hier enkele midiman 2x2 Mergers met als voeding de fame DCT-200 Multi Power,
't was wel wat soldeer werk, want de kabels van de fame paste niet,

maar idd, ik heb liever een merger met voeding,,
De midiman 2x2 zou ook moeten werken zonder voeding,
maar ik heb daar toch al veel problemen mee gehad,,
:) :)

@stephen Ik had ook al vernomen dat die midi mergers zonder eigen voeding niet heel oke zijn. Maar als het goed is zijn die midi solutions wel goed. Waar gebruik jij je merger voor als ik vragen mag?

@ audio collage Hoe bedoel je dat precies? Het probleem is dat de proteus namelijk via een sequencer staat aangesloten. Hij wordt inderdaad via een sysex editor bestuurd. Maar dan heb je alsnog een midi kanaal nodig. Of zou jij het anders doen.
Edit: switchen zou natuurlijk ook kunnen maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Laatst gewijzigd:
Waar gebruik jij je merger voor als ik vragen mag?
tja, da's ni direct uit te leggen, of tja, 'k zal 't is proberen, :)

M'n sequencer is nog steeds een Amiga A4000 met MED-SS Soundstudio Tracker
en m'n SynthCtrl plugin,,

Ik heb nog wel een midex 8 en twee AMT8's,
maar ik werk nog steeds over 1 enkele midi kabel,, 16 midi channels dus,,
omdat MED-SS dat ni anders kan,, over multi Midi Out kabels,,

en tja, mijn K2661 Master keyboard staat daar parrallel over,, over den amiga,
en dan nog Sounddiver op den Asus PIV laptop via de twee AMT's,

alé, da's hier een gans midi netwerk,
en 'k werk nog steeds met hardware synths, en dus een Amiga A4000 met MED-SS als tracker,,

Maar als het goed is zou het toch geen probleem moeten zijn om die merger er tussenin te zetten? Of begrijp ik het nou verkeerd. Dank voor het antwoord.
Dus
Akai mpc --->midi merger--->proteus
PC editor --->midi merger--->

Nee, "met een midi merger kun je 2 midi kabels aan elkaar zetten"

Das bijna zoals hier::

Amiga --> midi merger --> Midi thru box -> Synths
Sounddiver --> midi merger -->

Ik gebruik dat dus ook voor sysex data transmit,
maar 't is wel zo dat de midi clock stopt bij't doorsturen van sysex,;,

Ehm dit wordt een beetje lastig. Als het goed is bedoel ik hetzelfde als wat jij bedoelt.
Namelijk twee apparaten. Pc en MPC die samen worden genomen, zodat ik dus mijn editor kan gebruiken en ook mijn mpc2000, die tegelijkertijd dus de proteus besturen. De midiclock heb ik wel nodig. Ook voor andere apparaten, dus hoe bedoel je dat het stopt?

ja idd, een sequencer, jou MPC,tegelijk met een sound editor draaien
zonder midi kabels te moeten switchen,

en wel, gewoon de MPC effe stoppen, en dan je Sysex patch data doorsturen,,,
of tja, dat gaat wel tegelijk sysex, maar de midiclock klopt dan ni meer,,,

Motu midi timepiece (mtp)
Werkt perfect
8xin 8Xout ook 8x merge dus als je dat wil.

Inderdaad de mpc en editor tegelijk zonder te hoeven switchen. Als het goed is zou de midi solutions MTC en midiclock gewoon moeten mergen. Ik weet niet of dat echt zo is. En zou je niet midiclock tijdelijk even uit kunnen zetten. Dus dat de mpc alleen noten verstuurd. Editten in realtime is wel zo handig. Of is dat dus niet mogelijk? Nogmaals dank voor de snelle reacties. :)

@vic. Die motu zijn als het goed is vrij prijzig. Daarbij heb ik eigenlijk maar twee apparaten die ik moet mergen naar een kanaal. Namelijk de mpc en de pc editor. De rest van mijn gear heeft wel genoeg knoppen om te editten...;)

En zou je niet midiclock tijdelijk even uit kunnen zetten.
Dus dat de mpc alleen noten verstuurd.
idd, mss dat de proteus geen midi clock nodig heeft,,

De proteus heeft wel midi clock nodig voor de arp en dergelijke, maar om noten aan te slaan is verder midiclock niet nodig. En als het goed is zou die midi solutions wel midiclock moeten versturen. Ik ga toch eerst die m audio proberen. Kijken of het lukt.

...@ audio collage Hoe bedoel je dat precies? Het probleem is dat de proteus namelijk via een sequencer staat aangesloten. Hij wordt inderdaad via een sysex editor bestuurd. Maar dan heb je alsnog een midi kanaal nodig. Of zou jij het anders doen.
Edit: switchen zou natuurlijk ook kunnen maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Een switch = een schakelaar, dus ik bedoel indrukken van een schakelaar om de data naar een ander poort te sturen.
Mergen gebeurt met midi-poorten niet met midi-kanalen.
Allle midi-data die je stuurt, zoals noten e.d. zullen onderbroken worden wanneer je sysex-data daar tussen wil verzenden (minimum 1/3 seconde).
Dus editeren en tegelijkertijd noten verzenden zal altijd met haperingen geschieden (mogelijk zelfs fouten).
Ik peins dat je met een midi thru-box ook al toekomt voor jou opzet (dan wel zorgen dat je niet gaat editeren en tegelijkertijd noten verzenden).

tegelijkertijd => op exact hetzelfde moment dus.

(@Vic 8 poorten mergen .... werkelijk dat wil ik wel eens in praktijk zien en horen. Mergen is in midi niet hetzelfde als de letterlijke betekenis van het woord : samenvoegen)

@audiocollage. Ja ik bedoelde ook poorten een geen kanalen natuurlijk.

Nou ik heb dus nu een m-audio midisport 2x2 annyversary dit model (http://www.m-audio.com/products/en_us/MIDISPORT2x2AnniversaryEdition.html)

Het lukt me niet om de data te mergen. De thru functie werkt wel, maar als ik hem op merge zet dan wil er geen data doorkomen. Dus thru poort A in naar poort A uit werkt prima.

Mergen Midi in A pc ----> werkt niet
Midi in B akai ---->

Ik heb hem als standalone gebruikt zonder voeding en met voeding, maar dan met de pc uit en ook aan( waar hij de voeding van krijgt.) De data van de akai wordt op die manier ook niet verstuurd. Volgens mij heb ik alle opties geprobeerd. Iemand een idee?

Nou ik heb dus nu een m-audio midisport 2x2 annyversary dit model
Da's ook geen midi merger !! da's een 2x2 usb midi interface...

Mergen moet dan mss via software, via usb .. en euhmm ?? of dat goed zal werken in de praktijk ???

Handleiding blz. 3 :
MIDI Thru-USB/Merge button (MIDISPORT 2x2 only):
Merge Mode
In Merge Mode, MIDISPORT functions as a standalone device (i.e. it does not operate as an interface to a computer). All MIDI data
from the In A and In B ports is combined (merged), and this merged stream is output identically on both the Out A and Out B port.
In this scenario, power must be provided by an optional USB-type external power supply, and the MIDI Thru - USB/Merge button
must be set to the ‘in’ position.

Ze schrijven in het faq dat je dat ding ook kan voeden door een pc...Die dan welliswaar uit staat, maar wel voeding geeft. Dit is bij mij het geval. Pc staat uit en usb lampje staat aan. Maar hij geeft verder geen signaal door...
Zal blijkbaar dan niet kunnen. Dan maar terug gaan en inruilen voor een midi solutions?

Ja die knop staat uiteraard op in positie en ik heb beide signalen van de akai en de pc geprobeerd. Met en zonder voeding. Pc aan en uit. Gelukkig heb ik garantie en kan ik hem gewoon terug brengen en ruilen voor een ander. Jammer dat het niet werkt. Ik hoor niet heel goede verhalen over die midi solutions. Vooral omdat hij zonder voeding werkt. Maargoed ik ga vanavond toch nog eens een paar keer proberen. Veel dank voor de reacties in ieder geval...

Back