117V --> 220V

VintageWorks

Ouwe rot
Ik heb een stukje Roland System 700 gekocht, maar het is een 117V uitvoering. Is dat makkelijk om te bouwen naar 220V? Zijn daar omvormers voor bijvoorbeeld?

Misschien kun je hem van binnen switchen (solderen) moet je even in de service manual kijken, bij de System 100M gaat het iig niet, andere trafo monteren kan dan of anders externe omvormer, het laatste is het minst moeilijk.
Verhuizen naar de USA is ook een optie ;)

Ik ga voor de minst moeilijke vorm, zal wel een externe omvormer worden dan.

Attachments

• IMG_1623.jpg
    IMG_1623.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 65
Een beetje wel, niet officieel, maar wel rond dezelfde periode gemaakt en vaak in het rack op foto's naast system 700's. Zal in ieder geval een heel ander verhaal zijn dan de latere seq-equalizers van Roland.

Gewoon een 220->110 volt omvormer van een tientje bij de electronicaboer kopen.
Die zijn 45 a 50 wat.
Dat is wel genoeg voor zo'n ding.

50/60Hz maakt dus niet uit bij dat ding? (lijkt me niet, aangezien er geen lichtnet-gesynchroniseerde motor in zit ofzo. Op onze schepen loopt ook zowat alles van 48 tot 62Hz, aangezien we daar geen platenspelers van het jaar kruik hebben :))

Een beetje wel, niet officieel, maar wel rond dezelfde periode gemaakt en vaak in het rack op foto's naast system 700's.

dan heb ik ook nog wel wat system700 onderdelen in de aanbieding, onder andere een mondgeblazen glazen bloemenvaas, met van die blauwe en oranje gevlamde stukken erin.

in dezelfde periode gemaakt en hier op de foto naast een system 700 op het rek.
de asbak op de foto is niet te koop, is al naar een andere roland verzamelaar toe.

Volgens mij heb ik ook zo'n vaas.
Dat is geen Roland System700 hoor.
Dat is toevallig iets uit dezelfde tijdsgeest, meer niet...

dan heb ik ook nog wel wat system700 onderdelen in de aanbieding, onder andere een mondgeblazen glazen bloemenvaas, met van die blauwe en oranje gevlamde stukken erin.

in dezelfde periode gemaakt en hier op de foto naast een system 700 op het rek.
de asbak op de foto is niet te koop, is al naar een andere roland verzamelaar toe.
Jij hebt ook echt alles heh!! :-)

Back