Welke synths hebben allemaal additieve synthese?

Tja, zo kan je wel volhouden dat alles met een mixer een additieve synth maakt...

mja met alleen additieve synthese krijg je nooit echt interessante sounds vind ik..

Ik ben vroeger (1996) eens bezig geweest met een computer programma voor additieve synthese. Op een 486, niet realtime want het duurde een eeuw voordat hij klaar was met rekenen. Ik heb de wave files nog gevonden, klinkt lekker lofi ;)

Attachments

• Waves.zip
    774,8 KB · Bekeken: 69
Ik ben vroeger (1996) eens bezig geweest met een computer programma voor additieve synthese. Op een 486, niet realtime want het duurde een eeuw voordat hij klaar was met rekenen. Ik heb de wave files nog gevonden, klinkt lekker lofi ;)

Gave sounds. Ga ze zeker gebruiken!!!

@Roland, Ja idd. Eigenlijk alle FM synths van Yamaha.

Je kunt echt supersounds maken met additieve synthese maar je moet er wel wat voor doen. :D

Yep, ik ken die programma's wel. Tegenwoordig gaat het allemaal realtime, maar een tiental jaren geleden was het idd parameters invoeren, op calculate drukken en dan maar een bakske koffie lurken en hopen dat de computer niet vastliep. Voor de Atari ST was dit bv Softsynth van Digidesign, 32 partials, en ook nog FM-synthese met 32 operators! 8)

Op softwaregebied heb je inderdaad Native Instruments Razor, daarnaast kan ik ook nog Rob Papen The Blade noemen. En als je Ableton Live 9 (of 8 ) Suite als DAW hebt dan heb je Operator tot je beschikking. Much fun! :) Operator overigens ook los te kopen als je Ableton Standard of Lite hebt.

Back