Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij heb je vast wel goede tips gelezen, alleen realiseer je dat nog niet. 
(hoezo naar The Matrix reloaded gekeken)
En dat van die FAQ's. Volgens mij valt dat nog wel tegen omdat het veel werk kost die te schrijven.
Dan is zelf zoeken in het forum nog net zo handig. En misschien geen slecht idee als je zelf een FAQ bij elkaar hebt om die op te sturen. 
En dat over die kritiek weten we zo langzamerhand. Dat is al uitgebreid besproken en lijkt me een beetje zinloos om dit nog een keer over te doen. Dan hoor ik liever verhalen over dat het je geholpen heeft dat anderen je nou net dat zetje in de goede richting hebben geduwd.
En veel van de dingen die ik hoor gaat bijv over het stereobeeld. Veel mensen lijken wel mono te denken en alles in het midden te pannen. Schuif die zooi eens door elkaar.
Compressie staat heel vak te hard en strak en verdrukt dan de rest van de mix wat ook weer zonde is. En digitale compressie is erg strak te krijgen maar een beetje dynamiek overhouden is net zo lekker.
Soms wordt er knoepersveel exciting gebruikt en soms is het ook weer heel dof. Daar tussenin is een kwestie van smaak maar qua horen denk ik dat best nog wel wat mensen wat kunnen bijleren waar die grenzen zitten.
Klopt,bij mij staat het ook vaak in het midden. Laatst had ik een nummertje geplaatst,kort stukje daarna zou ik gaan afmixen. Probleem,hij staat nog steeds op een cdje. Heb hem al een paar keer proberen te masteren. Maar kom steeds weer bij het punt uit.,Klinkt het wel goed en zo blijf je maar bezig.......het schiet niet op.
Weet je wat het probleem is bij mij. Bij mij moet het direct perfect zijn. Maar probleem daarvan is dat je niks leert.
Ik wil het blijkbaar direct te mooi. Had ook een keer een nummertje gebouwd met een mooie structuur,maar bagger geluiden,maar simpel en als je vaak te moeilijk begint,heb je ook moeite om dingen toe te voegen,wanneer je het simpel houd.
Mischien is het ook wel doordat je zoveel dingen leest,hoord en ziet dat je door de bomen het bos niet meer ziet, het lijkt alsof je verdwaald in informatie en indrukken,en niet meer weet hoe je terug komt op de weg die je volgde.
Je bent van de weg afgelopen en bent verdwaald in een bos,waarvan je niet weet welke richting je op moet lopen,om
terug te komen op de weg die je wilde volgen. Denk ook dat me nieuwe aankoop daar wat mee te maken heeft.Het maakte me moeilijker. Of zo hoorde het te gaan.
tja.... mischien neem ik me muziek wel te serieus.