Goed bezig!

Origineel geplaatst door justin
Trek je conclusies zelf maar,maar ik bedoelde het zelfde,ze worden van boven naar beneden getriggerd.
ik snap ook wel wat je (eigenlijk) bedoelde... cubase werkt inderdaad van boven naar beneden qua lijst (en bij toeval heeft men vaak de kanalen gelijk oplopend met de tracks... maar dat hoeft nutuulk niet altijd zo te zijn...) ;)

voorbeeld:
kick...... tr-707......... ch 10
snare.... tr-707......... ch 10
trak-3... juno-106..... ch 2
trak-4... jp-6............ ch 1
trak-X... instr-1........ ch 5

nu zal midi kanaal 10 beter worden verwerkt idd :)

Vraag me af wat je met 'goed' bedoelt. Op andere muziek download sites vind ik de muziek vele malen origineler, strakker, en energetischer. En dat zijn nog vaak pubers!
Het ritme wat ik hier hoor is ook erg vaak gewoon saaie 4 kwarts maat .
Vaak denk ik dat mensen al tevreden zijn als ze een padje uit hun synthesizer kunnen halen :)
Ik hoor hier ook nooit echt exotische muziekstijlen zoals bijvoorbeeld Techstep, Nu skool Breaks, Jungle, en echt GOEDE drum'n'bass.
Vaak vind ik de groove erg slap [ook mijn muziek vind ik nog erg slap wat betreft een rake energetische groove].
Dus nee, ik vind over het algemeen de muziek kwaliteit op andere , meestal buitenlandse sites veel en veel hoger liggen. Niet te vergelijken.
(En ik begrijp zeker dat velen het als een hobby doen). Maar toch 'wilde ik dat even kwijt'.

Ik vind het nivo ook enorm gestegen. Mensen zijn écht leuk bezig.

<<offtopic>>Natuurlijk is niet alles orgineel, maar ik ben het niet met Naton eens, dat dat ligt aan de populaire 4 kwarts maat. Begrijp me niet verkeerd, want ik waardeer DnB enorm, maar ook zo'n stijl is uitgemolken. 't is in ieder geval onzin dat 4x4 maat automatisch makkelijk is, veel detroit of techno enzo is nml 4x4, maar tegelijker tijd 3/8, en allerlei maten die je maar tussen de beats kan proppen! Dat geeft eigelijk veel meer ruimte dan dnb. Ik hoor ook genoeg andere dingen langsvliegen, zoals dub dingetjes enzo.

:okdan: voor alle inspiratie die je hier vindt!

Ik vind het niveau hier erg hoog liggen qua tracks, maar dat komt denk ik ook doordat de andere fora die ik bezoek meer trance gerelateerd zijn, en dat je dan wat sneller eenheidsworst krijgt (overigens geen dis naar trance hoor; kan ook vet zijn)

Er zijn meer dan genoeg tracks die ik van dit forum heb gedownload die ik gewoon "ter ontspanning" vaak play tussen de "normale" nummers door.

[edit] ik vind overigens ook dat ik zelf door blijf ontwikkelen, maar of dat direct door t forum komt weet ik niet. Wel dat ik commentaar meeneem naar mijn volgende producties. En ook het afmix master verhaaltje, daar ga ik ook steeds meer aandacht aan besteden. Laatst een nr 6 keer opnieuw opgenomen en uitgemixt jongejonge wel vermoeiend [/edit]

Ik hoor elders mensen met heel weinig, heel veel doen. Heel af en toe hier ook wel.
Daar heb ik pas bewondering voor! Verwendheid, luiheid, gemakzucht.. 't ligt altijd op de loer helaas.

Voor mensen die met heel veel ook heel veel doen heb ik ook bewondering hoor :)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Ik hoor elders mensen met heel weinig, heel veel doen. Heel af en toe hier ook wel.
Daar heb ik pas bewondering voor! Verwendheid, luiheid, gemakzucht.. 't ligt altijd op de loer helaas.

Waar is elders?

Mischien omdat mensen hier vaker zitten,dan ze muziek maken. Moet nog even wat spulletjes kopen voor me sampler en dan ga ik los! Heb de laatste jaar eigelijk weinig intensief muziek gemaakt. Vaak bleef ik lang vastzitten met het masteren van me tracks.En dat schiet nie op dan.

:D

Hoe kan je nu vast zitten bij het masteren van je tracks en zeggen dat je weinig maakt. Als je aan het masteren bent dan is de track toch al af....of mis ik iets. Of snap ik de grap niet.....:confused:

Origineel geplaatst door Nolet
Hoe kan je nu vast zitten bij het masteren van je tracks en zeggen dat je weinig maakt. Als je aan het masteren bent dan is de track toch al af....of mis ik iets. Of snap ik de grap niet.....:confused:

ben bang dat het geen grap is????

Origineel geplaatst door Nolet

Hahhha die Nolet,nee dit is geen grap. Bedoelde eigelijk afmixen en het masteren van materiaal. Aangezien ik me hier de laatste tijd in verdiep.

Niet iedereen heet Nolet helaas...

Nou ja, ik wil er niet teveel over bakkeleien. Maar je kunt het leuk of niet leuk vinden. De mensen maken hier gewoon de muziek waar ze zelf happy mee zijn. Is toch niets mis mee? Dat het jouw pakkie an dan niet is lijkt me dan hieraan ondergeschikt.

af en toe vraag ik me ook wel eens af wat je nou precies hebt aan de tips die je krijgt op je tracks. ik bedoel, je luistert toch alleen maar naar de mensen waarvan je vermoedt dat ze er iets van af weten. en dan nog kan je twijfelen aan hun manier van luisteren.
als je bijvoorbeeld luistert naar een album van Atari Teenage Riot en je houdt zelf van de Justin Timberlake-tot-in-de-puntjes-geproduceerde-tracks dan ga je klagen dat er alleen maar vervormd laag en mid-hoog in de mix zit. terwijl ATR albums wel gewoon in de Abbey Road Studios worden gemixt en het klaarblijkelijk gewoon de bedoeling is dat ze zo klinken.
ja, natuurlijk is ieders smaak anders, maar waarom zou je uberhaupt nog naar tips luisteren dan? ik weet zelf hier het antwoord niet op eigenlijk. bovendien heb ik mezelf zwaar in een hoekje geluld.

over het algemeen is het niveau wel vooruitgegaan ja. maar de lengte van de tracks is achteruitgegaan naar mijn mening.
daarom luister ik ook niet meer naar tracks die worden aangekondigd met "ja, hij is nog niet helemaal af" of "ik weet dat er nog veel aan gesleuteld moet worden" want dat vind ik een vorm van schijterige lafheid waarmee je jezelf probeert in te dekken. als je iets post, moet het voor mij af zijn zodat ik het ook eerlijk kan beoordelen, toch?

Origineel geplaatst door cyan_circle
af en toe vraag ik me ook wel eens af wat je nou precies hebt aan de tips die je krijgt op je tracks. ik bedoel, je luistert toch alleen maar naar de mensen waarvan je vermoedt dat ze er iets van af weten. en dan nog kan je twijfelen aan hun manier van luisteren.
als je bijvoorbeeld luistert naar een album van Atari Teenage Riot en je houdt zelf van de Justin Timberlake-tot-in-de-puntjes-geproduceerde-tracks dan ga je klagen dat er alleen maar vervormd laag en mid-hoog in de mix zit. terwijl ATR albums wel gewoon in de Abbey Road Studios worden gemixt en het klaarblijkelijk gewoon de bedoeling is dat ze zo klinken.
ja, natuurlijk is ieders smaak anders, maar waarom zou je uberhaupt nog naar tips luisteren dan? ik weet zelf hier het antwoord niet op eigenlijk. bovendien heb ik mezelf zwaar in een hoekje geluld.

over het algemeen is het niveau wel vooruitgegaan ja. maar de lengte van de tracks is achteruitgegaan naar mijn mening.
daarom luister ik ook niet meer naar tracks die worden aangekondigd met "ja, hij is nog niet helemaal af" of "ik weet dat er nog veel aan gesleuteld moet worden" want dat vind ik een vorm van schijterige lafheid waarmee je jezelf probeert in te dekken. als je iets post, moet het voor mij af zijn zodat ik het ook eerlijk kan beoordelen, toch?

Helemaal mee eens,aangezien ik nog nooit een volledige track heb gepost. Moet even ergens me spul uploaden.Ook zit ik te denken aan een eigen site. Maar dan moet me sound wel beter zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, ik wil er niet teveel over bakkeleien. Maar je kunt het leuk of niet leuk vinden. De mensen maken hier gewoon de muziek waar ze zelf happy mee zijn. Is toch niets mis mee? Dat het jouw pakkie an dan niet is lijkt me dan hieraan ondergeschikt.

Denk ook niet dat het mis is,dat iemand kritiek geeft. En waarom zouden we allemaal niet nog een stapje hoger kunnen gaan. Ik denk dat kritiek juist goed is.!!!!

Als iedereen zegt ja coole track. Dat schiet niet op. Scherpe goed onderbouwde kritiek is waar je van leerd en mischien daardoor tot je uiterste gaat.Tuurlijk het moet allemaal niet te serieus zijn

Origineel geplaatst door cyan_circle

Dat vind ik een verkeerd punt. Je luisterd toch alleen maar naar mensen waarvan je vermoed dat ze er iets van af weten.
Ik denk dat je naar iedereen kunt,moet luisteren. Aangezien iedereen anders luisterd. en de mensen die jouw muziek gaan luisteren bijv. later hebben er mischien helemaal geen verstand van.

Tis ook goed om je tracks te laten beoordelen door een leek!!!

Origineel geplaatst door justin
Dat vind ik een verkeerd punt. Je luisterd toch alleen maar naar mensen waarvan je vermoed dat ze er iets van af weten.
Ik denk dat je naar iedereen kunt,moet luisteren. Aangezien iedereen anders luisterd. en de mensen die jouw muziek gaan luisteren bijv. later hebben er mischien helemaal geen verstand van.

LuisterT met een T

Kijk door dit soort kromme gedachten wordt muziek commercie in plaats van kunst.

De ARTiest bepaald hoe hetgeen gaat klinken, je gaat tegen een beeldhouwer toch ook niet zeggen "zorg dat je sculptuur lijkt op iets echts, anders wil niemand het zien"

Kom on... we hebben genoeg TMF behang, durf een eigen stijl te hebben.

Natuurlijk is 't persoonlijk, Fuse. I know.
In kritiek geloof ik trouwens niet, dat maakt toch meer kapot dan het helpt.

Natuurlijk is 't persoonlijk, Fuse. I know.
In kritiek geloof ik trouwens niet, dat maakt toch meer kapot dan het helpt.

Moet je mensen alleen maar aanprijzen dan? Je hoeft natuurlijk ook niet overdreven kritiek te geven. Maar mensen wees eerlijk,want ik denk dat kritiek ook niet altijd eerlijk word gegeven. Denk niet dat goede onderbouwde kritiek meer kapot maakt in tegendeel het helpt. En soms maakt het meer kapot:D

Laten we kritiek dan omzetten naar tips!!!!!!!! jaaaaaaaaaaaaa dat is het geen kritiek maar een tip. Dus niet wat een matige track. maar als ik jouw was had ik je track iets spanender gemaakt met een lekkere lead,en de groove zou ik even goed onder de loep nemen als ik jouw was.

Ten eerste heb je daar meer aan. En je houd het netjes.

!!!! Dus in vervolg moet je je kritiek uiten in tips. Vind ook dat men zo te werk moet gaan bij het reviewen van Tracks.Oke ieder zou zijn eigen visie daarover hebben. Maar je kunt zelf een beetje kijken,wat je als het nuttigst ervaard.

Back