Goed bezig!

Origineel geplaatst door The Q
LuisterT met een T

Kijk door dit soort kromme gedachten wordt muziek commercie in plaats van kunst.

De ARTiest bepaald hoe hetgeen gaat klinken, je gaat tegen een beeldhouwer toch ook niet zeggen "zorg dat je sculptuur lijkt op iets echts, anders wil niemand het zien"

Kom on... we hebben genoeg TMF behang, durf een eigen stijl te hebben.

Kromme gedachten? Wie zegt dat ik die mensen bedoel die alleen commercieel luisteren.Dat maak jij ervan. Maar het komt er dus op neer dat jij je muziek niet aan anderen wilt laten luisteren. En alleen je muziek maakt om het zelf te beluisteren.

Ga zo door.

:okdan:

hmmm... Jazzman zegt iig wel eerlijk wat ie vindt... ik moet toegeven dat ik dat niet altijd doe... ik houd m'n commentaar soms kunstmatig vriendelijk, omdat het anders zo snel op afkraken gaat lijken... en dan komt het al snel arrogant over, en dat ben ik niet, want ik vind m'n eigen shit ook maar matig
misschien moet ik maar 's wat sneller zeggen wat ik denk, maar het is wel lastig om je daarbij niet teveel te laten leiden door persoonlijke muziekvoorkeur

Tsja, je kunt niet alle slechte rotmuziek onder de noemer 'kunst' scharen. En daar kun je nog tot einder der dagen over twisten maar als je open voor je eigen muziek uit komt dan moet het ook nog overkomen op een of andere manier.

En de manier van kritiek uiten is al heel veel over gezegd en ik vind het zelf fijner om mensen te helpen met mijn visie. Daarom ook dat ik met deze draad ben begonnen omdat ik vind dat het gewoon meer mooie nummers zijn gepost de laatste tijd. Toch leuk?

OK.. misschien moet ik 't beter formuleren.. idd wordt hier goede muziek gepost, zelf zeer goed!
Maar 'k heb de laatste tijd op mijn grote zoektochten IMO zulke walgelijk rete goede super electronische muziek gehoord.. zo raak, daar valt eigenlijk niets bij te vergelijken.
Kritiek laat ik aan anderen over, want, ga je ook naar buiten en een boom, of een ster, of een plant bekritiseren? nope. Wie iets anders bekritiseerd, bekritiseerd eigenlijk zichzelf.;)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
OK.. misschien moet ik 't beter formuleren.. idd wordt hier goede muziek gepost, zelf zeer goed!
Maar 'k heb de laatste tijd op mijn grote zoektochten IMO zulke walgelijk rete goede super electronische muziek gehoord.. zo raak, daar valt eigenlijk niets bij te vergelijken.
Kritiek laat ik aan anderen over, want, ga je ook naar buiten en een boom, of een ster, of een plant bekritiseren? nope. Wie iets anders bekritiseerd, bekritiseerd eigenlijk zichzelf.;)

Tips Laat ik aan anderen over Naton!:D

Voor mij geldt, hoe meer feedback hoe beter. De zeikposts (als die er al zijn) filter ik dan wel in mijn hoofd. Complimentjes zijn fijn, kritiek is handig dus ook fijn. Ik merk zelf wel dat ik beter wordt door kritiek die ik krijg via fora. Er staan gewoon vaak ware dingen in. Ik besteed nu meer tijd aan afmixen en mastering omdat ik begrepen heb dat daar veel winst viel te behalen. Ik merk ook gelijk dat het eindresultaat vaak veel beter kan klinken nog. Dat is een uitdaging om daar weer aan te werken. Maarja, zo zie ik het.. kritiek is voor mij een uitdaging, want ik ga uiteindelijk voor de complimenten. Maar dat heeft misschien met ambitie en doorzettingsvermogen te maken. Maar je mag mijn tracks rustig afbranden als ze dat verdienen. is niks mis mee :)

Hehe, wijze woorden Naton.

En dat er zoveel mooie muziek te vinden is, is toch vet heftig?
Misschien dat je anders wat linkjes kunt posten zodat anderen ook geinspireerd worden. Want naar meer muziek luisteren helpt toch ook om meer met je muziek te doen?

Origineel geplaatst door The Q
LuisterT met een T

Kijk door dit soort kromme gedachten wordt muziek commercie in plaats van kunst.

De ARTiest bepaald hoe hetgeen gaat klinken, je gaat tegen een beeldhouwer toch ook niet zeggen "zorg dat je sculptuur lijkt op iets echts, anders wil niemand het zien"

Kom on... we hebben genoeg TMF behang, durf een eigen stijl te hebben.

hehehe lachen dat je hem verbetert maar zelf maak je ook een zware taalfout.

bepaald > bepaalT, ook met een T of zie jij ergens een D in het werkwoord bepalen? :D

Origineel geplaatst door Fredd-E

bepaald > bepaalT, ook met een T of zie jij ergens een D in het werkwoord bepalen? :D

Op forum's kun je moeilijk over taalfouten muggeziften, omdat je alles ook zo snel intypt... Je typt meer zoals je spreekt en dan vergeet je nogal snel gramatica en spelling...

Nou vind ik deze discussie weer veel te serieus worden :confused:

Niet iedereen is ontzettend fanatiek bezig met zo goed mogelijke tracks maken! Kom op zeg, het gaat toch voor de lol?

Het kan ook gewoon leuk zijn zomaar es iets te posten, zonder dat het perfect of zelfs serieus bedoelt was. Kritiek maakt dan ook niet uit... ik vind het leuk om gewoon te horen waar iedereen mee bezig is!

En voor degenen die wél serieus aan een track aan het werken zijn, kan kritiek alleen maar positief werken. Hoe meer mensen een mening geven, hoe meer je eraan hebt.
Het is dan ook onzin om aan te nemen dat "de kunstenaar" meteen alle kritiek aanneemt... en letterlijk verwerkt. Het is meer iets om ook over na te denken. En als je er dan volledig mee eens bent, dan kan je het alsnog aannemen.

Ik denk ook dat het voor de artiest leuk is om een mogelijkheid te hebben zijn werk te "publiceren", dat is goed voor de motivatie en voor de bevestiging.

:dj:

ik heb reeds zeer veel in dit forum geleerd.
ik kreeg zeer veel nuttige tips, of ik las ze terwijl ze voor anderen bedoeld waren.
inderdaad "blijven pielen" "op zijn minst twee jaar" waren zeer belangrijke tips :)
wanneer mijn eindwerk af is en ik terug tijd heb, zal ik ook eindelijk mij eens voor
de leeuwen gooien en een trackie posten in een draadje.
In de eerste plaats is muziek maken ook voor mij fun, maar ik zou niet weten
waarom we niet kunnen bijschaven en "groeien".

anyway, keep up the good works ;)

Origineel geplaatst door Fredd-E

FOK!
Je hapt hielemaal galeik! :D

(ja tenzij het andere werkwoord palen gebruikt is... ofzo 8) )

Back