Korg SV-1 super mooie strings!

Tja, ik kijk ook liever naar blote tieten maar daar kan je niet mee spelen, op de piano dan bedoel ik.

lekkere strings inderdaad. Maar niet echt uniek voor de SV, dit haal je ook wel uit een m3 of kronos of een motif.

Buiten de strings om, Ik doe mijn Sv dus nooit meer weg, wat een geweldig apparaat!!!!!!!

Ik begreep van Korg dat de SV-1 niet alle parameters op het apparaat zelf kan tweaken. Je hebt de software (bijgeleverd) nodig om alle parameters te bereiken.

Klopt dit? Dat vind ik wel een beetje jammer. Want verder spreekt het me enorrrrm aan, lekker oldskool zonder schermpje en simpel om te saven.

Hoi Nicolas, dat klopt.
maar dit is alleen om te mierenneueken op een geluid, want voor de rest zal de SV alleen maar een verademing zijn met wat betreft controle over je sound. Ik stel voor, ga naar je dealer en probeer dit geweldig instrument, en je bent verkocht.
Ook de manier van spelen en het gevoel is naar mijn mening totaal niet te vergelijken met een Nord of wat dan ook,.

Hangt ervan af welke tieten.
Als die in verhouding staan tegenover de getoonde vingers, dan pas ik.
8)
De vraag ging over het geluid hoor en niet het beeld! :D

Ik begreep van Korg dat de SV-1 niet alle parameters op het apparaat zelf kan tweaken. Je hebt de software (bijgeleverd) nodig om alle parameters te bereiken.

Klopt dit? Dat vind ik wel een beetje jammer. Want verder spreekt het me enorrrrm aan, lekker oldskool zonder schermpje en simpel om te saven.

De belangrijkste knoppen zitten er op, wil je fine-tunen dan gebruik je de software. Heb ik zelf niet zo heel vaak nodig gehad.

Buiten de strings om, Ik doe mijn Sv dus nooit meer weg, wat een geweldig apparaat!!!!!!!

Ben ik het helemaal mee eens, het concept is geniaal. De geluiden zijn zeer overtuigend en je hebt nagenoeg alles binnen handbereik wat je nodig hebt om on-the-fly je geluiden aan te passen. Natuurlijk zijn er wel wat compromissen gemaakt, maar dat kan ook niet anders.

Ik wil geen onrust stoken, dus de Korg Lamda is ook heel mooi ; }

fuk deze machine, de korg lamda is veel mooier

Sorry hoor maar dat vind ik appels met peren vergelijken. De Lambda is log en zwaar, het concept lijkt wel wat op elkaar maar de Lambda heeft geen goeie piano geluiden, is niet aanslaggevoelig, heeft orgel toetsen en geen piano toetsen, heeft geen MIDI of USB,.........enz. De stings geluiden van de Lambda moeten wel heel goed zijn, als je dat kan gebruiken.
Ik vind de SV toch een stuk mooier, als we het dan toch over het uiterlijk gaan hebben. Die donkerbruine behuizing van de Lambda word ik niet warm of koud van. De SV is een moderne stage piano met vintage geluiden, vintage effecten en vintage uiterlijk. Precies wat ik altijd heb willen hebben.
Maar goed, smaken en wensen verschillen.8)

Appels en peren inderdaad. De Lambda is een mooie klassieke stringbak, net zoals de Solina en de Performer. Maar die hebben niks te maken met de SV-1. De SV-1 pretendeert niet een stringsynth te zijn. Hij pretendeert (en slaagt daar wonderwel in :)) een hele reeks klassieke instrumenten te vervangen. Waaronder een paar stringsynths, maar vooral ook een berg (e) piano's, orgels, etc.

Zijn de akoestische piano's van de SV-1 goed?

Ik gebruik de synthfuncties van mijn S80 niet echt vaak, dus misschien is het een idee om die op termijn te vervangen door een SV-1.

Zijn de akoestische piano's van de SV-1 goed?

Ik gebruik de synthfuncties van mijn S80 niet echt vaak, dus misschien is het een idee om die op termijn te vervangen door een SV-1.

De akoestische piano's zijn heel erg goed en spelen lekker. Ik heb voor een heel snel rag-time nummer wel behoorlijk wat instellingen veranderd via de software maar het resultaat was zeer bevredigend. De standaard akoestische piano geluiden varieren (afhankelijk van je smaak) van redelijk tot zeer goed. Je favorieten kan je als preset opslaan.

Als je, net zo als ik, op zoek bent naar een goede piano met de beste, meest gebruikte, tijdloze vintage geluiden, veel knoppen i.p.v. een menu met duizenden submenu's dan zou ik eens naar je dealer gaan. Een handleiding heb je niet nodig, binnen 5 minuten weet je alles te vinden.

PS. ik werk niet bij of voor Korg ;)

Wat ik erg belangrijk vind bij een akoestische piano (in mijn muziek):

Met een echte piano kan je een mooie volle klank krijgen, ook al sla je maar weinig akkoorden/noten aan en zit er behoorlijk wat tijd tussen aanslagen. Met digitale heb je vaak dat de klank veel te snel uitsterft, veel te dun is als je midden of hoog speelt. Bij de S80 heb ik dankzij de synthesizerfuncties waarmee je de piano's kan bewerken dit mooi in orde gekregen. Lukt dat met de SV-1 ook? Dus piano's die je eerder als pad dan als tokkelinstrument gebruikt. :)

Bij gelegenheid zal ik hem eens uitproberen (muziekzaak in de buurt had hem staan). Maar het is natuurlijk geen goedkoop ding, dus het is een afweging...

Back