Ik gebruik om mijn snoerenbende uit de knoop en overzichtelijk t houden waar het kan van die flexibele slangen van Ikea (je kan ze ook elders krijgen). Ik heb ook al zo vaak gehad dat goedkopere kabels (die nu de deur uit zijn) het snel begeven of gaan storen doordat ze continue in de knoop raken enzo.
Om alles nog netter te laten ogen, heb ik een kabelgoot gemaakt van een dakgoot die iets onder mn blad zweeft, ideaal!(vroeger lag er een zwembad aan kabels op de grond) Daar waar de goot niet past loopt alles over in de gootjes van alweer: Ikea.
Het is hier onvermijdelijk dat audio en voedingskabels dicht bij elkaar liggen, verder vormt dit geen probleem want 99% is gebalanceerd en goed afgeschermd.
De setup en de routing van alle apparatuur: Ik weet niet hoe jullie dat verder bij houden, maar ik heb alles zo vaak veranderd dat het in mn hoofd gebakken zit.
Op de PC heb ik 2 HD's, de eerste is verdeeld in 3 partities waarvan er 2 voor 2x Win XP en 1 voor games.
De eerste Win XP heet games & office, welke ik dus alleen hiervoor gebruik, en voor internetten enzo.
De 2e Win XP heet multimedia optimised en gebruik ik dus alleen maar voor muziek maken en videobewerking e.d.
Deze Windhoos is natuurlijk aangepast, dus ACPI uitgeschakeld voor een prive irq voor mn geluidskaart, alle poespas uitgeschakeld, en wat registeraanpassingen, omdat ik hier aardig wat programma's gebruik, heb ik per categorie een "toolbar" ofterwel een alternatieve start gemaakt in de taakbalk, dus direct toegang tot alles. Dan heb ik nog een 2e HD die alleen maar gebruikt wordt voor de zware data van de audio en de video projecten.
Projecten probeer ik ook altijd een zinnige naam te geven in een map, alles wat met dat project te maken heeft komt in die map, samples, mixdown enz. welke ook weer in sub-mappen verdeeld zijn.
Ook handig is om een eigen geluidenbibliotheek aan te maken op je PC. Voor geluiden die je regelmatig gebruikt of die je wel vaker nodig zult hebben, zoals drumkits, fx geluiden enz. Dit scheelt sample en edit werk in de toekomst.
Als je nou zo'n gigantische geluidencollectie hebt dat je hierbij ook geen overzicht meer hebt, dan kan je de boel indexeren waarvoor genoeg programma's beschikbaar zijn.
Verder heb ik nog een moeder die me dagelijks zit aan te sporen (

) om mn kamer op te ruimen of het soms zelfs zelf doet wat ook erg bevordelijk voor het overzicht is