Ozdorp Ft. Dernaze - Get it inside (8.0) [Hardcore]

Ozdorp

Nieuwkomer
http://soundcloud.com/ozdorp/ozdorp-ft-dernaze-get-it-1/s-gChxW

Beste forummers,

Aangezien ik begrijp dat ik nog veel moet leren,
wil ik jullie bij deze vragen om feedback op bovenstaande track te geven.

Ik ben vooral benieuwd of de kwaliteit acceptabel is,
maar tips/kritiek over de opbouw e.d. is natuurlijk ook welkom.

Puntjes:

• Is de kick hard genoeg en in verhouding? (bass, pok, staart)
  • Zijn de screech en synth genoeg verwijd? (stereo imager)
  • Heeft de track meer dynamiek nodig en zoja, hoe kan ik dit het beste doen?
  • Miss het belangrijkste, zou je erop los kunnen gaan/klinkt het "gewoon lekker"?
  • Puntjes die je hebt die ik hier niet heb genoemd.

Alvast hartstikke bedankt, dit is de eerste keer dat ik hier een track post.
Denk namelijk dat ik wel wat hulp kan gebruiken, haha.

Greets!

Ik weet niet of het de bedoeling is, maar je kick heeft geen punch.. denk dat er nog een layertje onder moet. Verder is gabber (of hoe het nu ook genoemd word) niet echt mijn muziek.. misschien kan ik er wat mee als ik een paar trippillen neem.

Thnx voor je reactie!

Hij mist idd wat punch..(niet de bedoeling) het sub staartje hoor je wel of..?
Layeren vind ik echt een hel.. het verkloot vaak mn hele kick. Deze kick is dan ook niet gelayered.
Ik heb een multiband compressor achter mn kick hangen, maar als ik sub of laag wat minder compress, verdwijnen er wat hogere frequenties. ik snap niet hoe dit elkaar in de weg kan zitten omdat het frequentieverschil zo groot is?

Als je een paar pilletjes tikt denk ik wel dat je hardcore/gabber/watdanook leuk vind ja hahaha.

Nogmaals bedankt voor het luisteren!

Ja de kick is inderdaad een kunst apart.. maar meestal worden ze dan ook gelayerd. Ik zou 3 geluiden gebruiken: 1 voor de initiele punch.. een heel kort kickje dus. Dan een voor het (sub) laag.. lekker compressen eventueel, maar niet te veel distortion. En dan nog een flink distorted kick er overheen waar je dan niet veel laag in nodig hebt.. en je moet dan inderdaad zorgen dat ze elkaar niet te veel in de weg zitten qua frequenties, kwestie van EQen dus.

In mijn ervaring is het zo goed als onmogelijk om een goede punchy distorted kick waar alles in zit te maken (heb vroegah ook gabber gemaakt).. maar ok ga er eens een lekker avondje mee experimenteren, da's leerzaam en hopelijk ook leuk.

De punch kan zowel sub als distortie bevatten of?
Voor een lekkere punch maar toch die RENGDENG erin. Of is het beter dat die RENG van de distorted kick komt?

Ik heb er al best vaak mee zitten kloten.. Maar ik geef niet op! :P

Wat ik ook deed was wat attack op de sublaag (met de synth zelf).
Lijkt je dat een logische techniek of is compressie met lange attack/korte release beter?
Omdat het anders botst met het lage deel van de punch,
en ik dan geen punch meer over hou omdat ze mekaar geen ruimte geven zegmaar..

Het EQ-en moet verder wel lukken.. gelukkig heb ik dat redelijk onder de knie.

(alvast) Super bedankt gozer!

De punch kan zowel sub als distortie bevatten of?
Voor een lekkere punch maar toch die RENGDENG erin. Of is het beter dat die RENG van de distorted kick komt?

Ik heb er al best vaak mee zitten kloten.. Maar ik geef niet op! :P

Wat ik ook deed was wat attack op de sublaag (met de synth zelf).
Lijkt je dat een logische techniek of is compressie met lange attack/korte release beter?
Omdat het anders botst met het lage deel van de punch,
en ik dan geen punch meer over hou omdat ze mekaar geen ruimte geven zegmaar..

Het EQ-en moet verder wel lukken.. gelukkig heb ik dat redelijk onder de knie.

(alvast) Super bedankt gozer!

Soms is het het makkelijkst als je een voorbeeld maakt.. ik heb in cubase 3 x een Drumazon geopend en ze alledrie een net ff andere kick laten spelen. De eerste is een lange kick door een waves stompbox overdrive, de 2e is een lange kick waar ik all het hoog uit gefilterd heb en het laag wat versterkt, en de derde is een korte kick met veel punch. Het resultaat klinkt zoals in de bijlage.

vervolgens heb ik alles in een groep gegooit (een bus zeg maar) en op die bus heb ik nog een EQ gezet die er nog wat extra bas in gooit en extra hoog, en dat gaat allemaal nog door een ultramaximizer. Je zou er nog een transient enhancer (van bijvoorbeeld Sonnox) op kunnen zetten voor nog meer punch, maar ik denk dat dit al aardig is.

Ik weet niet of dit precies de kick is die je bedoelt, maar je kunt er iig alle kanten mee op.. meer distortion, of minder, meer punch, meer compressie.

Als je het een mooie kick vind mag je hem van mij gebruiken, maar het is natuurlijk leuker om er zelf 1 te maken :)

Attachments

• hckick.wav
    6,6 MB · Bekeken: 97
En hier nog een variatie met iets andere onderlinge verhoudingen van de kicks en wat meer hoog op de distorted kick.

Attachments

• hckick2.wav
    6,6 MB · Bekeken: 101
Het is idd veel meer kicken (lol) om er zelf een te maken.

Ik ga hem vanavond als ik thuis kom ff goed beluisteren, kan em niet zo hard zetten om dit tijdstip =P Heel tof dat je zon uitgebreide uitleg geeft man!

Btw ik gebruik Reason 5 maar daar moet het ook wel in lukken. Drumazon ken ik niet maar het ziet eruit (en de naam doet vermoeden) als een drumcomputer.
Ik maak mijn kicks het liefst 100% zelf vanuit een pieptoon, met de malstrom (net zoiets als microtonic of predator), misschien maakt dat het ook wat kutter voor me om het goed te krijgen.

Anyways, je hoort vanavond weer van me!

THNX!!

Okee klinkt als goede basis. Ik zal de signal chain en techniek eens uitproberen ;)

Hartstikke bedankt, ik ga hier heel veel aan hebben denk ik!

Als er nog meer comments zijn (waarover dan ook), geef ze gerust mensen!

Greets!

Soms is het het makkelijkst als je een voorbeeld maakt.. ik heb in cubase 3 x een Drumazon geopend en ze alledrie een net ff andere kick laten spelen. De eerste is een lange kick door een waves stompbox overdrive, de 2e is een lange kick waar ik all het hoog uit gefilterd heb en het laag wat versterkt, en de derde is een korte kick met veel punch. Het resultaat klinkt zoals in de bijlage.

vervolgens heb ik alles in een groep gegooit (een bus zeg maar) en op die bus heb ik nog een EQ gezet die er nog wat extra bas in gooit en extra hoog, en dat gaat allemaal nog door een ultramaximizer. Je zou er nog een transient enhancer (van bijvoorbeeld Sonnox) op kunnen zetten voor nog meer punch, maar ik denk dat dit al aardig is.

Ik weet niet of dit precies de kick is die je bedoelt, maar je kunt er iig alle kanten mee op.. meer distortion, of minder, meer punch, meer compressie.

Als je het een mooie kick vind mag je hem van mij gebruiken, maar het is natuurlijk leuker om er zelf 1 te maken :)

Okee klinkt als goede basis. Ik zal de signal chain en techniek eens uitproberen ;)

Hartstikke bedankt, ik ga hier heel veel aan hebben denk ik!

Als er nog meer comments zijn (waarover dan ook), geef ze gerust mensen!

Greets!

EDIT: sorry voor de dubbelpost, wist niet dat ik berichten niet kon verwijderen =/

Laatst gewijzigd:
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

oh maak je niet druk, hier ga ik zeker wat aan hebben!
Deed het layeren helemaal verkeerd begrijp ik al. Of naja verkeerd, experimenteren is nooit verkeerd natuurlijk, maar ik denk dat ik hier makkelijker een goed resultaat mee bereik!

So thnx again ;)

Back