kerl je comment begint vermoeiend te worden elke x slaapverwekkende ad hominem argumenten. Op de inhoud, als je niets kwalitatiefs kan toevoegen beter zeg je dan niets. Je komt erg amateuristisch over, blijf lekker ontkennen dat de 360 deals zo werkt.
John werd gevraagd naar de uitwerking van het platencontract, inclusief optredens promotionele activiteiten e.d. (het zgn. 360-gradencontract). Over het platencontract kun je wel zeggen dat beide partijen weliswaar ‘samen in een onderneming zitten’ maar dat de deelnemer geen enkele zeggenschap heeft over b.v. nut en noodzaak van de wel/niet te maken kosten. Verder worden de onkosten van 8Ball afgetrokken vóór de verdeling van de opbrengsten, en komen de kosten van de artiest geheel voor eigen rekening.
ow zooo,
kerl je comment begint vermoeiend te worden elke x slaapverwekkende ad hominem argumenten. Op de inhoud, als je niets kwalitatiefs kan toevoegen beter zeg je dan niets.
Het is inderdaad een beetje gemeen van mij, maar je post op de vorige pagina klopt dus niet, want er wordt dus wel degelijk muziek gereleased zonder daarvoor een investering neer te leggen (zie post smackos).
Sowieso is het in mijn optiek super brutaal om iemand te vragen om zijn muziek en daarbovenop ook nog geld.
Andersom kan ik het nog snappen, dat je als artiest ergens vraag om erbij te mogen dat je dit aanbod krijgt.....nog steeds een rare situatie, omdat je als label goede muziek uit moet brengen en niet zomaar alles op de hoop moet gooien, omdat er voor betaald wordt....
maar je post op de vorige pagina klopt dus niet, want er wordt dus wel degelijk muziek gereleased zonder daarvoor een investering neer te leggen (zie post smackos).
Weet niet waar je het vandaan haalt maar 360 deals bestaan, dus klopt het.
Wat Smackos heeft gepost, heb ik nog geen enkele bewijs(voering) voor gezien, anders dan zijn mening, dat maakt de redenatie niet geldig in de zin dat het klopt.
Dat hij dat vind, dus zijn mening is, dat mag, dan klopt die redenering in de zin van zijn mening. Of onderstaande een feit is, is vraag 2 of het industriestandaard is, is vraag 3.
wat een gelul allemaal, als een label je track wilt uitbrengen dan betalen ze jouw...andersom is gewoon geldklopperij...
Waarom bovenstaande niet logisch is, los van het ontbreken van bewijsvoering ?
Geen enkel label is een liefdadigheidsinstelling maw gratis gaan ze het niet doen.
Een track uitbrengen kost geld, zeker met marketing erbij. Dat betalen zij (voorgeschoten moet je terug betalen achteraf) of jij (van te voren lekker duidelijk).
Behalve als je een artiest bent dat tot de gevestigde orde behoort maw.....gegarandeerde omzet kan zorgen.
Voordeel van iemand achteraf betalen is dat de kans groter is dat ie zijn best voor je gaat doen.
En dat je pas hoeft te betalen als de dienst zoals afgesproken is geleverd.
En tot die tijd beschik jij gewoon over je geld.
Andersom is redelijk nadelig voor de afnemer van de dienst.
Bij alle deals die ik tot nu toe heb gemaakt is er geen sprake geweest van zelf betalen. Wel het aftrekken van betaalde voorschotten op de eventuele verkopen. Maar nooit dat je zelf bij hoefde te betalen. Dat risico lag bij het label.
Ik denk dat Waz niet inziet dat de mensen die hij aanspreekt op het geven van een mening ipv aanleveren van bewijs genoeg releases gedaan hebben om te weten hoe het werkt.
Betalen voor een release zou ik nooit doen. Ze pakken de helft van je inkomsten van tracks en dan nog promo shit. Laat ze lekker werken voor hun geld. Als hun goed promoten worden de inkomsten hoog (of ja dat is de bedoeling). Dan moeten ze daar hun kosten maar uit halen.
Wat houdt hun promotie ook in? Een linkje rondsturen in hun netwerk zeker.
1. Your Promotional newsletter.
Lees: jouw naam ingeplakt in html mailing. 2. Your Promotional ITCHYCOO RECORDS Minisite.
Lees: een pagina op hun website in standaard opmaak. 3. Mailing your newsletter to the best radio stations of the world.
Lees: spam. 4. Mailing your newsletter to the best dj's of the world.
Idem. 5. Mailing your newsletter to dj agencies.
Idem. 6. Reviews and Features on the best music Digital Magazines and Blogs around the world.
Vaag. 7. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official website.
Lees: naam in lijstje. 8. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official Facebook Groups, with and average of 20.000 fans and followers, send it over to your "updates".
Lees: automatisch. 9. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official Soundcloud with 43.000 total plays.
43.000 plays lijkt me niet erg veel. 10. We send your newsletter releases to more than 200 Radio Stations around the world, with full trackingservice.
Spam. 11. Your Special Microsite designed by our professional graphic designers is monthly updated with your New Releases.
Lees: standaard format. 12. We prepare the Press Release for your campaign, and this includes the sending to the most important media agencies.
Lees: standaard format. 13. INCLUDE Artist in our official ITCHYCOO ROSTER.
Vaag. De artiest staat in hun rooster. Ja logisch, daar heb je voor betaald.
Nou, ik heb ook nog eens even gekeken naar die website van dat label en ik krijg sterk de indruk dat het een persoonlijk (bijna hobby) label is van een DJ, die ook feestjes organiseert hier en daar, welk populair is in een selecte club mensen op en in Ibiza en London...
Dit komt nog niet eens in de buurt van een professioneel label en ikzelf zou er eigenlijk geen aandacht meer aan besteden.
8. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official Facebook Groups, with and average of 20.000 fans and followers, send it over to your "updates".
Hun eigen Facebook pagina heeft maar 639 likes, dus via hun eigen groep zal je sowieso geen 20.000 fans bereiken!
Misschien via andere facebook groepen waar ze in posten, maar dan heb je in theorie 1,19 miljard fans die je kan bereiken (totaal aantal facebook accounts tot september 2013).
Daarbij wordt er op soundcloud niet echt veel geluisterd naar de muziek die ze releasen. De laatste nummers zijn 21 dagen geleden geplaatst en zijn 76, 54 en 77 keer geluisterd. Dat is niet veel op 1206 volgers.
Dus het lijkt er op of ze hun eigen marketing niet goed voor elkaar hebben. En als dat al niet lukt, hoe kunnen ze jou dan wel goed promoten! Wat mensen mailen en dingen op facebook/soundcloud plaatsen heeft geen nut als het niet beluisterd wordt!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je er nu over denkt!? We horen niets meer van je!
Huh? Je wordt er niet rijk van, maar je hoeft niet zelf te betalen voor een release op een ander label. Als je toch geld wil neerleggen, start dan zelf een label, dan heb je het in eigen hand. Bij een distributeur is een model waarbij je zelf initieel betaalt voor persing (bij vinyl) en dit dan terugverdient normaler. Digitaal zou ik niet in investeren, want er zijn genoeg digi labels die goede muziek uit willen brengen, en waarvoor je echt niks hoeft te lappen zelf...omgekeerde wereld
Daarmee heb je gelijk, naast een passie voor muziek is omzet ook belangrijk. Daarom gaan vaak de eerste opbrengsten naar de onkosten die het label gemaakt heeft. Verder betaal je als artiest dus helemaal niks.
Bij alle deals die ik tot nu toe heb gemaakt is er geen sprake geweest van zelf betalen. Wel het aftrekken van betaalde voorschotten op de eventuele verkopen. Maar nooit dat je zelf bij hoefde te betalen. Dat risico lag bij het label.
Ik denk dat Waz niet inziet dat de mensen die hij aanspreekt op het geven van een mening ipv aanleveren van bewijs genoeg releases gedaan hebben om te weten hoe het werkt.
Daarmee heb je gelijk, naast een passie voor muziek is omzet ook belangrijk. Daarom gaan vaak de eerste opbrengsten naar de onkosten die het label gemaakt heeft. Verder betaal je als artiest dus helemaal niks.
Als de onkosten eerst naar het label gaan en daarna pas naar jou, betaal jij het toch (achteraf) ?
Als het goed is staat er in zo 1 overeenkomst ook dat als een release onvoldoende opbrengt tov de kosten de - je moet terug betalen maw zit je met een schuld.
Ben ook wel benieuwd wat TS gaat doen of heeft gedaan.
Als het goed is staat er in zo 1 overeenkomst ook dat als een release onvoldoende opbrengt tov de kosten de - je moet terug betalen maw zit je met een schuld.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.