Advies gevraagd bij release deal

BaZzmaze

Steigerend Lid
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden werd ik via twitter aangesproken door Itchycoo Records.
Na wat heen en weer mailen kwam het er op neer dat ze mijn tracks willen releasen.
Ik natuurlijk hardstikke blij want dit word mijn 1ste release.
Het liefst zou ik natuurlijk meteen ja willen zeggen en gas erop maar ik wil me natuurlijk ook niet blind ergens in storten.
Daarom zit ik met wat vragen.

Zijn er hier mensen bekend met dit label en zo ja, wat is jullie ervaring hier mee?
Aangezien ze mn tracks niet in Nederland releasen, heb ik dan toch te maken met Buma Stemra?

Ik heb zover het me duidelijk was de publishing & licensing agreement aandachtig doorgelezen.
Hieronder vind je een opsomming van de belangrijkste punten uit de agreement.

1.) 50/50 split on all income received.
2.) We licence for a period of 5 years with option to extend.
3.) We promote your tracks. Initially "Release Promotional Pack" costs, 210 Euros per currently year ( you pay upfront). Next year, we discount your Promotional Pack from your sales.
4.) We provide 6 remixes free of charge.
5.) Our deal is WORLDWIDE including USA, Australia, New Zealand, England, Korea and Japan. Initial release "Digital Downloads".
6.) We also have just signed a 5 year label deal in USA, Japan and Korea with a company that are releasing digitally and physical CDs and Vinyls CD Compilations (their store base is 4000), so any song signed to us would get additional release and promotion in Japan.

Wat het " Promotional Pack" betreft, schrijven ze het volgende.

ITCHYCOO'S EXCLUSIVE PROMOTIONAL PACK.
We offer music promotion services through our highly selective network of globally recognised tastemakers from key dance regions worldwide.
What you will get is...
1. Your Promotional newsletter.
2. Your Promotional ITCHYCOO RECORDS Minisite.
3. Mailing your newsletter to the best radio stations of the world.
4. Mailing your newsletter to the best dj's of the world.
5. Mailing your newsletter to dj agencies.
6. Reviews and Features on the best music Digital Magazines and Blogs around the world.
7. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official website.
8. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official Facebook Groups, with and average of 20.000 fans and followers, send it over to your "updates".
9. We publish your releases on our ITCHYCOO RECORDS official Soundcloud with 43.000 total plays.
10. We send your newsletter releases to more than 200 Radio Stations around the world, with full trackingservice.
11. Your Special Microsite designed by our professional graphic designers is monthly updated with your New Releases.
12. We prepare the Press Release for your campaign, and this includes the sending to the most important media agencies.
13. INCLUDE Artist in our official ITCHYCOO ROSTER.

Wat vinden jullie van deze deal?

Gefeliciteerd dat ze je willen signen! Ik ken het label niet, dus heb er geen ervaring mee. Maar ik heb net ook mijn eerste deal getekend en daar neemt het label alle initiële kosten op zich..

Ik moet ook zeggen dat ik niet heel veel ervaring heb, dus weet niet of het normaal is dat jij moet betalen voor een "promotional pack". Mij lijkt het een beetje raar dat jij moet gaan investeren zodat zij jou kunnen gaan promoten. Als een label jouw muziek interessant vind adn moeten zij er brood in zien en lijkt het mij dat zij de kosten voor de promotie op zich nemen en dat zij hun winst halen uit de 50/50 verdeling.

Als jij moet betalen voor je promotie en zij ook nog 50/50 willen krijgen krijg ik het idee dat zij er meer geld aan willen verdienen dan jij. Dan lijkt het mij beter om dat geld te investeren (in bijv. een website) en zelf je promotie te doen, dan heb jij tenminste 100% winst voor jezelf. Ik bedoel radiostations mailen en dj's benaderen kan je zelf ook..

Succes ermee!

Even gegoogled...: "das ist nicht wirklich ein label... s. deren seite. eher ein service für mp3-distribution als label getarnt." Doet me denken aan "uitgevers" die jou laten betalen voor de uitgave van je eerste boek.

Punt 3 is denk ik de reden om nee te zeggen.....zijn gewoon mensen die euro's uit je zak willen kloppen.

Als ik dit zo lees dan gaat dit je minimaal 1100 euro kosten plus de helft van "eventuele" verkopen.
Als men je graag wil hebben dan komen ze met een betere optie ..... ik zou als ik jou was terughoudend zijn en nog even verder kijken... just my 2cents

Succes :okdan:

Dit is volgens mij weer het zoveelste "independent" labeltje wat released op iTunes (en iTunes is altijd, wereldwijd)

Ook zie ik dat je moet betalen voor het een of ander, zelf heb ik geleerd dat je "pay to play" moet mijden ;)

Echte professionele labels spreken je volgens mij ook niet open en bloot aan op twitter of facebook, maar doen dit na een optreden of via de telefoon en naderhand via mail, tenminste dat is wat ik ervaren heb.

Ik zou het mijden, je kan dan beter zelf je muziek een beetje promoten en op iTunes zetten ofzo...

Oh ik zie nu dat het promotional pack bij de release 210 euro kost en de daarop volgende jaren wordt het promotional pack van je sales wordt afgetrokken.

Ik zou zeggen niet doen, zo proberen ze een slaatje te slaan uit jouw muziek!! Ik zou op zoek gaan naar een ander label, stuur je muziek rond naar wat labels, als het inderdaad goed is zijn er nog genoeg kansen. Alhoewel het erg verleidelijk is om je muziek zo snel mogelijk uit te brengen kan je beter op zoek naar de beste deal voor jou (en niet voor het label)..

3.) We promote your tracks. Initially "Release Promotional Pack" costs, 210 Euros per currently year ( you pay upfront). Next year, we discount your Promotional Pack from your sales.

Kortom, jij gaat hen 210 euro per jaar betalen, en mochten ze na het eerste jaar ooit eens wat van je muziek verkopen dan trekken ze dat af van het bedrag dat jij hen schuldig bent.
Samengevat - jij gaat hen sowieso 1050 euro betalen de komende 5 jaar, en zij hebben er geen enkel belang bij om je muziek daadwerkelijk te verkopen aangezien jij ze dan minder hoeft te betalen.
Vervolgens hebben zij de optie om dit contract te verlengen als ze zin hebben.

Denk je zelf dat dit een goede deal is ?

Heb je die voorwaarden uberhaupt wel zelf doorgelezen, of gewoon zonder te lezen hier ge-cut'n-paste ?

Ik zou zeggen niet doen, zo proberen ze een slaatje te slaan uit jouw muziek!!

Neuh, zijn muziek interesseert ze helemaal geen bal. Ze hebben er waarschijnlijk niet eens naar geluisterd.

Ze willen 'm alleen laten betalen voor een waardeloos "Promotion pack". Ze hebben geen enkele reden om z'n muziek daadwerkelijk te verkopen, aangezien dat hen enkel geld kost (verkoop wordt afgetrokken van het bedrag wat hij aan "promotie" betaalt).

Ze proberen deze "deal" gewoon op zoveel mogelijk mensen uit; 999 mensen zien door de oplichting heen maar de 1000e leest, verblind door het vooruitzicht op bekendheid, die voorwaarden niet goed en denkt dat ie eindelijk eens mazzel heeft.

Op soundcloud worden dit soort deals ook naar jan en alleman verstuurd. Allemaal scam. Als je track 12 x geluisterd is en je krijgt dan zo'n aanbieding weet je al dat er iets niet klopt.
De incassos's van de opvolgende jaren zullen wslk nooit gebeuren. Ze hopen gewoon dat er genoeg kneuzen zijn die het initiële bedrag overmaken en vertrekken dan met knaken en de noorderzon!

Dit is volgens mij weer het zoveelste "independent" labeltje wat released op iTunes (en iTunes is altijd, wereldwijd)

Ook zie ik dat je moet betalen voor het een of ander, zelf heb ik geleerd dat je "pay to play" moet mijden ;)

Echte professionele labels spreken je volgens mij ook niet open en bloot aan op twitter of facebook, maar doen dit na een optreden of via de telefoon en naderhand via mail, tenminste dat is wat ik ervaren heb.

Grappig hoe men valt over het betalen van het promotie pakket.....vind dat ze vrij direct, open en eerlijk zijn. Geen moeilijke taal ed. waarin je promotie ed sneaky wordt berekend.

Elke scheet moet je voor betalen direct en of indirect.....Muziek industrie bestaat uit pay to play, ja ook bij de "Echte professionele labels".

Wat dacht je, dat als je bij de "Echte professionele labels" zit het daar gratis gebeurt ????

If your lucky (voor zover je van lucky mag spreken) en de "Echte professionele labels" vinden je liedje(s) de moeite waard, gaan ze er geld in pompen. Geld in pompen ??? ja geld in pompen.......online en offline (promotie)....

VB:
1.Masteren, al dan niet opnieuw recorden (als het slecht is gedaan): x euro
2.Clip schieten inclusief kleding, hele rambam ed.: x euro
3.dj en club promotie: x euro
4.Radio Promotie: x euro
5.Tv Promotie: x euro
6:Online promotie en gebruik maken van het netwerk: x euro
7: Nutulek alle gasten die dit voor elkaar krijgen betalen (kantoor pikkies): x euro

Wat zal dit kosten ? 10.000 euro ?...... dat ga je echt niet kadoo krijgen bij niemand niet ook niet bij de "Echte professionele labels". Leveren je liedjes onvoldoende op bijv. 5000 euro, heb je een probleem. Maar om dat op te vangen komt tegenwoordig de 360 deals om de hoek kijken. Links of rechtsom....jij betaald voor je succes en voor het labels succes, = win, win situatie, slimme opzet eh 8D.

Dus( "pay to play" mijden), klopt niet helemaal.

Check t filmpje vanaf 1.54....

Ik zou het mijden, je kan dan beter zelf je muziek een beetje promoten en op iTunes zetten ofzo...
ja en nee......

OT: all income zou ik specificeren, wat bedoelen ze met all income.....alleen uit verkoop ? laten ze de rest van je rechten vrij dus ben je vrij om met anderen eea aan te gaan???

zo kan je elke punt gedetailleerd uitwerken.

Laatst gewijzigd:
Zal ik eerder vragen wat de zwaarte is van "option to expand".

Los van dat is het gewoon geldklopperij.......

Heb een aantal nummers uit de top 10 gegoogled van het label. De nummer 1 vind ik terug in ongeveer <10 livesets. De nummer 7 in geen één. Je moet zelf maar kijken of je daar zoveel geld tegenover wilt leggen, dit riekt wel naar een scam.

Grappig hoe men valt over het betalen van het promotie pakket.....vind dat ze vrij direct, open en eerlijk zijn. Geen moeilijke taal ed. waarin je promotie ed sneaky wordt berekend.

Elke scheet moet je voor betalen direct en of indirect.....Muziek industrie bestaat uit pay to play, ja ook bij de "Echte professionele labels".

Wat dacht je, dat als je bij de "Echte professionele labels" zit het daar gratis gebeurt ????

If your lucky (voor zover je van lucky mag spreken) en de "Echte professionele labels" vinden je liedje(s) de moeite waard, gaan ze er geld in pompen. Geld in pompen ??? ja geld in pompen.......online en offline (promotie)....

VB:
1.Masteren, al dan niet opnieuw recorden (als het slecht is gedaan): x euro
2.Clip schieten inclusief kleding, hele rambam ed.: x euro
3.dj en club promotie: x euro
4.Radio Promotie: x euro
5.Tv Promotie: x euro
6:Online promotie en gebruik maken van het netwerk: x euro
7: Nutulek alle gasten die dit voor elkaar krijgen betalen (kantoor pikkies): x euro

Wat zal dit kosten ? 10.000 euro ?...... dat ga je echt niet kadoo krijgen bij niemand niet ook niet bij de "Echte professionele labels". Leveren je liedjes onvoldoende op bijv. 5000 euro, heb je een probleem. Maar om dat op te vangen komt tegenwoordig de 360 deals om de hoek kijken. Links of rechtsom....jij betaald voor je succes en voor het labels succes, = win, win situatie, slimme opzet eh 8D.

Dus( "pay to play" mijden), klopt niet helemaal.

Check t filmpje vanaf 1.54....

ja en nee......

http://www.youtube.com/watch?v=mOtJcajJjd8

OT: all income zou ik specificeren, wat bedoelen ze met all income.....alleen uit verkoop ? laten ze de rest van je rechten vrij dus ben je vrij om met anderen eea aan te gaan???

zo kan je elke punt gedetailleerd uitwerken.

wat een gelul allemaal, als een label je track wilt uitbrengen dan betalen ze jouw...andersom is gewoon geldklopperij...

Het is bijna 2014. Tegenwoordig heb je geen label nodig als je enkel wat tracks/albums wilt verspreiden. Ga eerst eens bij jezelf na wat je wilt bereiken. Als je geen grote plannen hebt dan zou ik het lekker bij Bandcamp houden en alles in eigen beheer doen.

Back