lompe voedingen/adapter ?

s1Mii

707+707=1414
Ik heb op mijn kamer enkele synth's staan die ik gewoon in een standaard stekkerblok aansluit op het stopcontact in de muur. Helaas zijn ze allemaal voorzien van een 'lompe voeding' :D (type : http://www.muziekvisie.be/Product_art/Photos/13001.jpg).

Waardoor per stekkerblok max 2 kunnen aangesloten worden en het hoopje er maar onverzorgd en fragiel bij ligt.

Zijn er trucjes om zowel minder stekkerblokken te moeten gebruiken en de kans op het 'breken' van de voeding te verminderen?

Ik zelf dacht om een paar korte verlengkabels te maken waardoor de adapter stabiel op de vloer kan rusten en er enkel de normale stekkers naar het stekkerblok lopen.

alle tips zijn welkom!

Wat bedoel je met "breken"? In ieder geval zijn er plasticjes verkrijgbaar die in een stopcontact passen waardoor een platte stekker wat meer hoevast heeft en niet heen en weer kan, als dat is wat je bedoelt.

Daarnaast zijn er ook extra ruime stekkerdozen waar de adapters wat meer op het verdeelblok liggen dan er half naast hangen.

De allermooiste oplossing (maar die heb ik al een tijdje niet meer te koop gezien) is een 19" unit die gewoon heel veel van deze spanningen in één keer kan leveren, dan heb je de adapters helemaal niet meer nodig.

aha, bedankt!

Met breken bedoel ik: door het gewicht van de adapter kunnen de 2 pinnetjes loskomen waardoor ze naar binnen (in de adapter dus) geduwd worden ipv volledig in het stopcontact (bij mijn synths gelukkig nog niet het geval, maar bij een oude discman wel al last van gehad)

Back