Tijd afwezig geweest, terug met een preview van mijn aankomende tracks!

ARTFX

Ingeburgerd
Oke guys, ik ben ff weg geweest van het forum en heb een tijdje geen tracks afgemaakt vanwege de switch die ik heb gedaan van FL Studio en Cubase naar Ableton Live. ben er zelf heel erg tevreden over en naar mijn mening zijn mijn tracks ook weer vooruit gegaan.

Ik werk nu hard aan een album/EP die ik begin 2012 wil droppen. Hier alvast een preview van één van de tracks. Ik ben erg benieuwd naar de reacties en feedback.

Het is electro house, met wat dubstep invloeden. :koffie:

http://soundcloud.com/artifexstudios/artfx-electroish-wip

Goeie meuk, maar de track zit ook tegen het randje van hedendaagse dubstep, waar de climax bestaat uit 20 verschillende gebitcrushde sounds, die random door elkaar heen lopen. Misschien een persoonlijke mening, maar het klinkt nu in ieder geval nog goed en het heet een goede samenhang.

voor 0.33 bagger na 0.33 erg fijn, wel beetje hoog Deadmau5 / Wolfgang Gartner gehalte.

Goeie meuk, maar de track zit ook tegen het randje van hedendaagse dubstep, waar de climax bestaat uit 20 verschillende gebitcrushde sounds, die random door elkaar heen lopen. Misschien een persoonlijke mening, maar het klinkt nu in ieder geval nog goed en het heet een goede samenhang.

Thanks voor de feedback, dat het dicht tegen Dubstep aanzit is logisch, aangezien Dubstep toch wel het genre is wat ik het meest geproduceerd heb. Echter mijn aankomende EP is een mengsel van stijlen als Dubstep, Drum & Bass, Electro House en zelfs Hiphop. Vandaar dat in alle tracks ook dingen van andere genres terug te vinden zullen zijn. Dit is ook waar ik voor sta, ik bind me niet aan één en bepaald genre.

In ieder geval thanks voor je comment, stel het zeer op prijs.

voor 0.33 bagger na 0.33 erg fijn, wel beetje hoog Deadmau5 / Wolfgang Gartner gehalte.

Hahaa dat laatste zie ik maar als een compliment. :D Over het begin, ja de melodie heeft al best veel werk gehad, maar ben ook zelf nog niet helemaal tevreden hierover. Daarom heb ik hem hier geplaatst, misschien dat iemand me wat tips kan geven.

Verder ook jij bedankt!

Ik zou zeggen, ditch ALLES voor de break en doe een "normale" opbouw, dus lekker een maatje of 32 met groove, bassline en teaser tot de break. stapje dieper zeg maar.

Met de sound zit het wel goed iig. Het beukt lekker zoals het hoort. Ben benieuwd naar de hele track omdat dan misschien het verband tussen die break en wat daarna komt beter uit de verf komt. Well done.

Thanks man!

Ik zou zeggen, ditch ALLES voor de break en doe een "normale" opbouw, dus lekker een maatje of 32 met groove, bassline en teaser tot de break. stapje dieper zeg maar.

Dit is een kleine snippet, voor deze snippet zit in het hele project nog 16 bar lead in, dan 32 bar intro met beat en dan knalt ie in deze break zegmaar. Dat is ongeveer wat je bedoelt volgens mij. Dit is echter een teaser tot de gehele track uit komt.

hey een 909 snare op de 2 !!! dat is een welkome variatie, seriues :D (in plaats van die booem tjak dnb snares)

Hahaa, ja ik ben beetje van de standaard Drum & Bass snares af, meeste snares die ik nu maak bestaan uit een 909, een akoestische snare en een clap voor de hoge frequenties. Is weer eens wat anders dan wat ik altijd deed. :D

Thanks voor de feedback guys!

Nieuwe versie:

http://soundcloud.com/artifexstudios/artfx-electroish-preview-clip

hahaha Wat moet dat intro voorstellen????Je moet is wat minder LSD gebruiken man. Na de break is wel ok. Maar bass mag van mij wat minder hollow

Back