[C64] 8580 dood?

Het geluid komt uit diezelfde tv stekker; is gemoduleerd op het videosignaal (om er een "antenne"signaal voor de tv van te maken). De andere mogelijkheid is uit de DIN monitor stekker. Daar komt composiet signaal plus geluid uit op twee verschillende aansluitingen. Doen allebei je audio uitgangen niets meer? Als een van de twee uitgangen het wel nog doet zit het probleem na je SID. Anders er in of er voor.

Ik heb alleen die DIN-stekker, er zat namelijk een monitor bij.

De tv stekker gaat gewoon een tulp in. En als ik me goed herinner kan die rechtstreeks in je versterker.

En anders een tulp naar antenne kabel maken. Stukje coax en twee connectors. Maar wie heeft er tegenwoordig nog een antenne ingang op zijn tv?

Ondertussen een "kapotte" C64 breadbin gratis opgehaald, er zat één draadje los in de voedingsstekker en nu doet hij het gewoon weer :okdan:

Ik meet wel 5,3 op de 5V punten na een uur opwarmen, is dat nog binnen marge?

Ik heb de TV heraangesloten terwijl de C64 draaide omdat de kleurtjes van de stekkers niet matchten met die van de TV. Verder niks.
de tv modulator en joystick poorten mogen wel hot worden geplugged maar de rest dus niet... maar uit je verhaal opmakend had je dat ook niet gedaan verder...

Nee ik heb ooit een keer een cartridge uit een draaiende C64 getrokken, ik zag meteen dat het een slecht plan was. Inmiddels doorgetest en hij werkt perfect. Wel maakt de diskdrive een ontzaglijke teringherrie. Er zaten nog twee zwarte Datasettes bij, waarvan een nog mint in doos.

Ik meet wel 5,3 op de 5V punten na een uur opwarmen, is dat nog binnen marge?

Als je beneden de absolute maximum rating voor de voedingsspanning van je chip blijft is het binnen de marge. Deze spanning staat in de datasheet vermeld en is meen ik iets van 5,5 tot 6 volt voor de meeste 5 volt chippies.

Ik herinner me iets van 5.35V, maar het is lang geleden. Nu is het volgens mij wel zo dat ze onbelast iets meer geven dan belast?

In ieder geval voel ik er veel voor zelf een goede voeding te bouwen voor een C64, ik betrouw die tig jaar oude bricks voor geen haar meer. :)

Back