Hoeveel gekker kan het nog worden - deel 2

Ik download mijn muziek tegenwoordig weer met een 64Kb inbelmodum, dat is bijna alsof je vinyl draaid, zo warm en analoog.

wat, ik gebruik tegenwoordig een 300 bites modem, het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat...:okdan:

:mega:

heb ergens een optisch kabeltje gezien gemaakt van geperst kunstdiamant.
schijnt dat daarmee de hoeveelheid dropouts in datatransfer significant afneemt en tevens is de beïnvloeding van het in huis aanwezige aardmagnetische veld/ leilijnen met een factor 5 afgenomen. ( en daarmee de kopzorgen )
kortom elke cent dubbele en dwars waard.

natuurlijk zou natuurlijk diamant nog positievere effecten hebben, maar dat valt buiten mijn budget, helaas.

inderdaad wel vaker gezien, gekkigheid met optische kabels.
laatst zag ik nog een website die een nieuw superieure toslink kabel probeerde aan te prijzen met zeer overtuigende argumenten als:
"gold plated connectors for superior RFI/EMI rejection" en
"mathematically calculated and cut optical fibre ends for precise bit alignment"

een bestand van 300 MB is gewoon 300 MB met welke kabel je hem ook download.. het is dezelfde hoeveelheid data dus of het nou snel of langzaam is gedownload maakt niets uit...
of ben ik nou gek?

ik heb redelijk wat kaas gegeten van analoge audio, zag posts over downloaden vandaar

Hoe debiel moet je zijn voor je je kind aan zo iets blootstelt? Dan kan je wel veel spullen hebben staan maar dan weet je er dus blijkbaar geen moer vanaf :stupid

hoezo dat kind kan toch gewoon weglopen?

dat zou kunnen ,echter de vader had toevallig nog een tube koenraeds kleefpasta liggen...

een bestand van 300 MB is gewoon 300 MB met welke kabel je hem ook download.. het is dezelfde hoeveelheid data dus of het nou snel of langzaam is gedownload maakt niets uit...
of ben ik nou gek?

KOM op BASS je snapt toch wel dat het veel beter klinkt. Ik denk dat jij helemaal gek bent, wat jezelf zegt. Net zoals gouden hdmi kabels dat klinkt ook veel beter.

Je hebt wel gelijk eigenlijk, net zoals kinderen die 100 kilo wegen moeten ook niet meer eten. Kunnen ze een jaar op leven en dat doen ze uit zichzelf dan ook. Precies zo " kinderen van 6 moeten ook geen horror films kijken want daar staat dat er pas vanaf 18 gekeken mag worden " "Ze kunnen al lezen in groep 3" "Geen shooters spelen" "Kinderen mogen ook geen schroevendraaiers in die leuke gaatjes in de muur steken""dat weten ze wel" "Waarom zitten kinderen eigenlijk op school als papa het leuk vind is het toch oke dat ik niet ga"

realtime data overdracht is toch heel wat anders dan 1 bestand van 1 bepaalde grootte ergens opslaan...
een goede HDMI kabel geeft beter beeld ja maar dat is omdat de datastroom realtime beter wordt overgedragen..
als je 1 bestand ergens opslaat blijft dat bestand exact dezelfde grootte en datainhoud of je nou met 1 MB of 3 MB download, als dat bestand niet klopt qua grootte of inhoud speelt het gewoon niet af

thomann.jpg

citaat" realtime data overdracht is toch heel wat anders dan 1 bestand van 1 bepaalde grootte ergens opslaan.../citaat"

Ik als leek zijnde, zou jij me eens heel fijn tot in de finesses uit kunnen leggen wat het verschil is tussen realtime data en en data in een file.

citaat"een goede HDMI kabel geeft beter beeld ja maar dat is omdat de datastroom realtime beter wordt overgedragen../citaat

Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp, bedoel je dat een goede goud is en een stalen minder goed is.

Kan jij mij uitleggen wat er specifiek precies gebeurt als een data kabel slecht/slechter signaal geeft. ik heb het wel over een data kabel die past en contact maakt.

Laatst gewijzigd:
nee dan moet je op tweakers kijken

een goede HDMI kabel geeft beter beeld ja maar dat is omdat de datastroom realtime beter wordt overgedragen..

hehehe briljant, ik neem aan dat je nu een grapje maakt :D

een hdmi kabel van 500 euro geeft geen beter beeld dan 1 van 15 euro, dat is echt onzin en staat haaks op het verwerken van een digitaal signaal plus de error correctie die daarmee gemoeid is.

tja.....echt diamant is toch beter, maar je zit ook meteen met een politiek verhaal. dat kan je fans kosten. voor het verschil in kwaliteit moet je je daar niet aan willen branden.

een HDMI kabel moet gewoon elk signaal over te dragen, en zo veel mogelijk storing buiten houden zodat deze storing niet als deel van het signaal (foutief) wordt herkend door de ontvanger. dit gebeurt doormiddel van gedraaide paren en de afscherming. dat is echt niet meer zo bijzonder.
connectoren moeten goed passen, niet teveel wiebelen en betrouwbaar contact maken. dan kunnen de contacten nog verguld zijn om corrosie tegen te gaan. werkt wel, maar na een aantal keer ompluggen is deze laag er ook snel weer vanaf.

impedantie en capacitieve werking kunnen de werking ook beïnvloeden. maar daarvoor kom je eerder in de coax- aes3- line- mic en instrument signalen terecht.

voor de rest:

extremefacepalm.png

Back