[Track] SpaceDub by Dextron

demian

Ojee
Hier een nieuw trackie van mij, nog al space.
Gemaakt met een NordRack2, Albino, Vstation, Ensoniq DP4 ...

Graag hoor ik wat jullie er van vinden.. kritiek welkom.

www.smokeandnoise.com/sounds/dubbie_112kbit.mp3

Sorry voor het ongemak, juiste versie staat online nu. Moet alleen nog een leuk eind voor komen.
Ik heb zo'n vermoeden dat OT freaks zich wel hier in kunnen vinden! :)

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik voor het eerst een song heb afgemixed op mijn nieuwe Tannnoy Reveal's dus geen idee of het lekker klinkt bij iedereen. Daar hoor ik dus ook graag wat over. Volgens mij moet er nog veel ge- eq't worden ... :o

Laatst gewijzigd:
ja is heel goed hoor.
heerlijke pads en melodieën. doet me heel sterk
aan Klause schulze denken op bepaalde momenten.
:halleluja

greets isnieZot

Dit klinkt echt fantastisch.
Doet me heel veel aan Kitaro denken zeg. Vooral die leads enzo. Maar dan wat groovier.

De mix is lekker strak. Mag wel iets losser en ruimtelijker maar dat valt niet zo snel op.

Echt gaaf!

Heel erg bedankt, ik krijg betere reacties dan ik had verwacht! Ik voel me zeer gevleid.
Ik zal komende dagen nog proberen deze track meer uit te werken, maar dat vind ik altijd eng omdat ik de beste veranderingen op de eerste 2 dagen maak... morgen is dus dag 3 als ik er aan verder ga.
Ik heb er dus nu 4 uur op dag 1 aan gewerkt en vandaag ook 6 uurtjes. Totaal dus 10 tot nu toe.
Iig zal ik een update posten als ik denk dat ie af is. Fijn dat ie zo goed ontvangen wordt! :halleluja

Mooi hoor! Echt waar, dit klinkt lekker allemaal. Goed gekozen geluiden. Alleen ben ik over het ritme niet helemaal tevree, maar smaken verschillen wat dat betreft. Maar overall: goed!

Arv

Wat zou je anders willen hebben in het ritme dan ? Het is express heel sober zodat er een heel relaxde swing in komt, maar ik zou graag horen wat jij er in zou horen ...:)

Knap gedaan hoor Dextron!
Mooi die delay die je gebruikt hebt. Past goed bij het nummer. Te gekke sfeer. Mooie pads. Heb hem al een aantal keren afgespeeld.

Dit nummer klinkt gewoon af!. Zou er weinig meer aan doen. Ik hoor ook wel Jarre invloeden. Vooral die bliep geluidjes en het ritme. Knap dat je een synthsound (aan het einde van de song) hebt gecreeerd die op een elektrische gitaar lijkt. Ik bedoel de sound waar je veel galm onder hebt gezet.

Groet Erik

Wat die synthsound die zo gitaarachtig klinkt betreft daarvoor moet je Rob Papen bedanken, het is een preset uit Albino en als je met het modulatiewheel speelt tijdens het spelen geeft dat inderdaad een soort van overstuurd effect.
Die sounds ga ik nog wel tweaken denk ik, ik vind dat ie meer mag oversturen ... -> Lekker!
Voor de rest loopt die sound wel nog door 3 effecten heen, maar oke.. hehe
Die percussie sound (soort trommel) is een ook een Albino preset, ik speel slechts 1 noot met verschillende velocity. That's it.

De strings komen uit FM7, de bass is de uit de V-station evenals die reggae/dub sound .. maarja. In principe zou ik met alleen de NordRack alle synthsounds ook wel hebben kunnen maken. en in principe kan ik zulke sounds ook nog wel met mijn CS1x maken, maar die had toevallig al een taak. :)

Dat ene effect wat er door heen bubbelt is de NordRack dus met veel controller data. En daar zou ik nou graag eens een EMS Synthi voor gebruiken... :kwijl:

Origineel geplaatst door dextron
Wat zou je anders willen hebben in het ritme dan ? Het is express heel sober zodat er een heel relaxde swing in komt, maar ik zou graag horen wat jij er in zou horen ...:)

kan ook komen omdat ik hier op niet al te beste speakers van de pc aan het luisteren ben.

Back