BYOC Phaser Royal probleempje

kdgh

Stamgast
Geen idee of iemand hier eerder mee aan de haal geweest, maar ik heb er enigszins een probleempje mee.

Na het bouwen van de kit deed hij het in principe perfect, maar een dag later was er niks meer van de phaser over. Het werd eerder een vage fuzz/grain/gate pedaal.

Zou iemand misschien een idee hebben van wat het zou kunnen zijn. Er zijn vast wel mensen die eerder pedaaltjes in elkaar hebben gesleuteld en misschien dit probleempje zijn tegen gekomen.

Heb al op hun eigen forum geprobeerd, maar er wordt niet echt gereageerd.
Hopelijk weten jullie iets.

Grt,
kdgh

hoe heb je deze aangesloten via batterij op adapter?

Grappig dat ik exact hetzelfde probleem heb, maar dan met een diy compressor. Momenteel nog niet opgelost, maar het ligt waarschijnlijk aan een te hoog voltage insturen in de opamp. Kan dus van je insturend geluid signaal zijn, maar ook van je adapter.
Kans dat je opamp al beschadigt is

heb een nieuwe op amp erin gezet, maar het geluid blijft hetzelfde. al als ik de op amps een beetje beweeg dan wil de phaser wel eens komen opdagen...

edit:

daarnaast heeft hij het wel 1 dag goed gedaan. De 2e dag was de phaser foetsie en werd ingeruild voor een "lekkere" graingate signaal..

Laatst gewijzigd:
Mijn compressor heeft ook prima gewerkt. Zit er ook een trimpot in? Als ik die op een punt vast stelt, die ik maar niet vast krijgt (..) doet ie het, maar dat is dus minder dan een halve seconde.
Maar al is gemeten wat er inkomt aan voltage, in de opamp?

Zit bij mij ook een trimpot in. Heb geprobeerd te meten, maar ik deed eigenlijk maar wat.
Weet eigenlijk niet hoe je dat correct meet. Maar had het met DC 20 mode gemeten en de meesten IC pins waren rond de 0.7 en 1tje was 8.5....

Gefixt!

werd getipt om de diodes en capacitors te checken. Heb ze opnieuw erop gesoldeerd en damn : works like a charm :)!

Back