Melodisch gerotzooi #3

Snelkookbami

Sidechain everything!
Ik heb de rest maar even weggeknipt aangezien dat toch vrijwel hetzelfde is.

Feedback is welkom 8o

Synths komen allemaal van sylenth1 af, achtergrond meuk pads zijn spectrasonics atmosphere.

Attachments

• Tommorrow.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 94
De piano intro doet mij denken aan de track "Children" van Robert Miles. Het klinkt best leuk hoor, ik vind de melodie-kleur prettig om naar te luisteren. Met wat meer werk en "afmaken" en een leuke zanger-es erbij heb je een snel gebakken hit :D

Mooie tunes/akkoordenschema's!!! Hoor ontzettend mooie dingen van jou hier trouwens, had ik al vaker gezegd geloof ik ;)

De Piano's zijn heerlijk.. maar als die Stabs inkomen zit er iets elkaar in de weg.. weet niet precies wat..
Ik denk dat het het eindigen op Em, en de stabs die opkomen in een andere toonsoort is.. maar misschien ben ik de enige die dit stoort?? anyway.. dat tweede thema wat volgt is echt awesome :okdan::halleluja

Ben benieuwd hoe deze track gaat worden. Idd een lekkere vocal-hooke zou op zijn plek zijn en dat lijk ook al geregeld.

Mooie tunes/akkoordenschema's!!! Hoor ontzettend mooie dingen van jou hier trouwens, had ik al vaker gezegd geloof ik ;)

De Piano's zijn heerlijk.. maar als die Stabs inkomen zit er iets elkaar in de weg.. weet niet precies wat..
Ik denk dat het het eindigen op Em, en de stabs die opkomen in een andere toonsoort is.. maar misschien ben ik de enige die dit stoort?? anyway.. dat tweede thema wat volgt is echt awesome :okdan::halleluja
Die piano is eigenlijk de break (kheb de rest weggeknipt) en ik heb hem een beetje lomp ingetekend aangezien ik geen midikeyboard meer heb. Maar even specifieker, hoor je de clash vanwege de stab die elke 4 maten op het eind over gaat naar D&F want voor de rest hoor ik melodisch niet iets verkeerd.
Bedankt voor de positieve opmerkingen, daar doe ik het voor!

@Pablo
Mijn opmerking sloeg hierop:

9fnyux.jpg

Oops ... de tijd vliegt inderdaad!

Goed, ik download het stukje en probeer ik wat.

@ edit: net gedownload en opgeslagen, ben een tekst aan het schrijven, de sleutel is inderdaad Em, geschikt voor mij dan... :)

Kan het zijn dat de piano's in de derde maat even naar Fm gaan en de stabs op Em blijven? Ik denk inderdaad dat als je die kleine aanpassing maakt, het "euvel" verholpen is.

Klint errug lekker.

zelfde ritmisch pattern, zelfde soort progressie, beats blijven natuurlijk wel achter maar qua progressie kan die zo in dezelfde saus, had Avicii,/ Tim Berg/ Tom Hangs (of onder welke naam hij nou weer released) ook zo kunnen spelen, zie het als een compliment

Wacht even, Fm, Em, termen die mij weer te lang geleden zijn.
Overigens zie ik geen F akkoord maar een A?

Je ziet wel een A, maar de grondtoon is F#m (geen Fm zoals ik eerder schreef, excuus). Dus als je in de stabs een F# speelt in plaats een G (geloof ik), gaat het helpen.

Zou je ook een screendump willen posten van dezelfde maat van de stabs?

Dat zegt niemand, zeg alleen dat je goed naar hem geluisterd hebt, omdat je dingen doet die voor zijn tracks kenmerkend zijn. als jij daar het label kopieren op wil plakken is dat jouw woordkeuze. niet de mijne

Back