Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JimmyZ

Nieuwkomer
Hagel vers hier en op het exersitie terrein. Om het samenstellen van mijn muziek wat te vergemakkelijken lijkt mij Cubase een must, was toch in de winkel en vroeg of ze Cubase verkochten als antwoordt kreeg ik dit te horen:"Iedereen praat er over, iedereen heeft het maar niemand koopt het, ik raak dat aan de straatstenen niet kwijt, dat verkoop ik niet meer"
Met andere woorden ilegaal downloaden met crack. Cubase 6 kost 609euro dat is niet niks, de ilegaliteit stuit me tegen de borst maar met zo'n prijskaartje is de verleiding wel toe genomen.............
Pruts nog wel even verder met Audacity, het zit me niet lekker.

Ik wil graag vermelden dat ik blij ben eens een post te lezen op een forum van iemand ie die alles maar downloaden ook niet normaal vind. Echt, serieus, bedankt, dit maakt mijn dag weer een beetje goed. :P

Ik wil graag vermelden dat ik blij ben eens een post te lezen op een forum van iemand ie die alles maar downloaden ook niet normaal vind. Echt, serieus, bedankt, dit maakt mijn dag weer een beetje goed. :P

Hoezo? Steinberg heeft toch zelf de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat er niets illegaal gedownload wordt? Ze hadden gewoon een deugdelijke copyrightprotectie in moeten stellen!*

* uit een ander draadje waarin gesteld werd dat iemand wiens spullen gejat waren maar gewoon beter had moeten opletten

Hoezo? Steinberg heeft toch zelf de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat er niets illegaal gedownload wordt? Ze hadden gewoon een deugdelijke copyrightprotectie in moeten stellen!*

Ja, en zo jat ik ook altijd de halve mediamarkt leeg; hadden ze maar meer beveiliging moeten hebben :P
En zoals ik jaren geleden in een docu over jongeren heb gehoord : je bent pas crimineel als je veroordeeld bent.

Oftewel. ik zou graag een nieuwe bmw rijden, maar ik kan het niet betalen. Dus heb ik geen bmw.

* uit een ander draadje waarin gesteld werd dat iemand wiens spullen gejat waren maar gewoon beter had moeten opletten

Ach, zoals je daar kan lezen heb ik daar nog eens op gereageerd en zolang degene van wie zijn spullen gejat zijn niet een verhaaltje terug typt hoe het precies gegaan is ga ik er van uit dat het daadwerkelijk door onoplettenheid komt.

ik wil diefstal op geen enkele manier goed praten, alleen wel iemand wijzen op zijn eigen verantwoordelijkheid in dergelijke zaken. Dat geld net zo goed voor iedere publisher, het is zeer makkelijk achteraf janken... ja maar zij trapte mijn fiets in elkaar meneer agent, dat hij altijd buiten staat mag toch geen reden zijn dat iemand hem zo in elkaar trapt?

En dat is natuurlijk ook geen reden om zoiets te doen, net als er geen reden is om maar alles maar klakkeloos te downloaden. Als dat dan toch gebeurt mag je van mij best Steinberg erop aan spreken dat dus de beveiliging van hun product niet in orde is, net als je iemand op zijn eigen verantwoordelijkheid mag wijzen, waarom denk ej dat er overal van die bordjes hangen die je erop wijzen dat je spullen je eigen verantwoordelijkheid zijn?

Je kan wellicht ook Cubase 5 aanschaffen en over een tijdje -als je hebt bepaald voor jezelf of het afdoende is- kan je mss met een aantrekkelijke upgrade-aanbieding over naar Cubase 6.

Als dat kan natuurlijk, ik ben nog steeds zeer tevreden met m'n Cubase 5, die biedt al zo ontzettend veel.

En anders, als downloaden je tegen de borst stuit, kan je altijd nog op zoek naar 2e hands.

En dat is natuurlijk ook geen reden om zoiets te doen, net als er geen reden is om maar alles maar klakkeloos te downloaden.

dit snap ik niet helemaal. Je mag er wel eerst goed over nadenken om dan de weloverwogen keuze te maken het te downloaden? Of mag je Cubase niet downloaden en series/films wel?
Diefstal is diefstal lijkt mij. Het gaat erom dat het bij mensen een ander gevoel teweeg brengt als ze thuis iets aanklikken of in de Mediamarkt/AH/Blokker iet in hun zak stoppen.

Even voor de duidelijkheid ik ben niet heilig.
Groetje,
Maarten

Ik denk dat de meeste hier op dit forum zich meer storen aan illegale downloads dan Steinberg zelf. Het is net zoals bij Adobe, waarom denk je dat die gasten hun software nog steeds laten kraken. Als ze het echt willen beveiligen lukt dat echt wel hoor anno 2011 ;) Je moet het zien als een jong geleerd, oud gedaan. Steinberg heeft niets liever dan dat al die jonge gastjes lekker cubase illegaal downloaden en er 1 mee worden zodat ze op latere leeftijd, waneer ze centjes verdienen enzo en evt hitjes maken, stiekem vast zitten aan cubase aangezien ze dat altijd konden downloaden toen ze jong waren en nu zo goed kennen als de achterkant van hun hand. Dit is gewoon marketing en doe er maar lekker aan mee :P Maar vooral hier lekker moeilijk blijven doen tegen mensen die "illegale" software hebben. Is goed voor de sfeer :D

Ik ben het 100% met Ronegen eens. Iedereen vind altijd direct dat de duurste variant van een pakket nodig is maar niets is minder waar.

Kijk eerst eens wat een goedkopere versie bied en welke functionaliteit je echt nodig hebt voor je de duurste versie overweegt. Daarnaast is 609 euro echt een schijntje voor een pakket met zoveel functionaliteit. Probeer het maar eens in losse soft of hardware te kopen en kijken op welke prijs je uitkomt.

@RSB> Echt beveiligen kan zeker ja maar kost relatief veel investering en een software fabrikant stopt die uren liever in het maken van goede software. Daarnaast wil je betalende klanten niet teveel lastig vallen met een beveiligings protocol anders hebben je betalende klanten er ook last van.

Daarnaast is uiteindelijk alles te kraken. Het kan wat langer duren maar niets is 100% veilig te maken.

Ik denk dat de meeste hier op dit forum zich meer storen aan illegale downloads dan Steinberg zelf. Het is net zoals bij Adobe, waarom denk je dat die gasten hun software nog steeds laten kraken. Als ze het echt willen beveiligen lukt dat echt wel hoor anno 2011 ;) Je moet het zien als een jong geleerd, oud gedaan. Steinberg heeft niets liever dan dat al die jonge gastjes lekker cubase illegaal downloaden en er 1 mee worden zodat ze op latere leeftijd, waneer ze centjes verdienen enzo en evt hitjes maken, stiekem vast zitten aan cubase aangezien ze dat altijd konden downloaden toen ze jong waren en nu zo goed kennen als de achterkant van hun hand. Dit is gewoon marketing en doe er maar lekker aan mee :P Maar vooral hier lekker moeilijk blijven doen tegen mensen die "illegale" software hebben. Is goed voor de sfeer :D

dit kan je toch niet menen ?

Ja zeker wel. En zo is het volgens mij dus ook.

En met "laten kraken" bedoel ik,
de beveiliging zo gammel maken dat er altijd wel een maloot bij H2O zit die het ff kraakt.

Hagel vers hier en op het exersitie terrein. Om het samenstellen van mijn muziek wat te vergemakkelijken lijkt mij Cubase een must, was toch in de winkel en vroeg of ze Cubase verkochten als antwoordt kreeg ik dit te horen:"Iedereen praat er over, iedereen heeft het maar niemand koopt het, ik raak dat aan de straatstenen niet kwijt, dat verkoop ik niet meer"
Met andere woorden ilegaal downloaden met crack. Cubase 6 kost 609euro dat is niet niks, de ilegaliteit stuit me tegen de borst maar met zo'n prijskaartje is de verleiding wel toe genomen.............
Pruts nog wel even verder met Audacity, het zit me niet lekker.

waarom denk je dat je Cubase 6 nodig hebt ?
Ik weet niet wat je bedoelt met 'Hagel vers hier en op het exersitie terrein' maar als het is 'ik ben nieuw hier en ook nog maar net bezig met producen/muziek maken' dan heb je al helemaal geen Cubase 6 nodig.
Misschien gemakkelijker voor ons als je eens wat info geeft over jezelf, je hardware, wat je wil (bereiken) etc ...

Heeft er nog niemand jullie verteld dat software gebruiken zonder toestemming van de rechthebbende niet hetzelfde is als diefstal?

Desalniettemin is het ook illegaal en fout*.

* = mijn mening

Ja zeker wel. En zo is het volgens mij dus ook.

heb ook wel's na een crack te gebruiken software zelf aangekocht, maar om nu te beweren dat zo'n bedrijven het cracken gaan vergemakkelijken zodat ze meer mensen warm voor hun software zouden krijgen, vind ik toch al wat vergezocht. Waarom geven ze dan hun demo's niet volledig werkend ?? Bij ableton kan je bvb niks saven...ze zouden dan beter een volledig werkende versie geven om je als klant binnen te trekken. Nee, ze gaan er vanuit dat je niet de demo gebruikt om te testen, maar een crack ??

Uit een niet nader te noemen text bestand dat ik zojuist via google tegenkwam (over versie 5):

"The amount of time to analyze and reverse the current syncrosoft implementation was just that high. Think about it like this: around 25 of the program code is MCFACT protected and therefore protection-related. As you can imagine the effort to analyze and reverse such a target is incredibly high. This time it took us almost 4000 man hours to emulate the little beast!"

Dus om nou te zeggen dat ze hun best niet gedaan hebben om te te beveiligen? :?

En zoals al eerder werd gesteld hier: In 90% van de gevallen kun je prima volstaan met de lichtste versies van Cubase die prima betaalbaar zijn. Vergeet verder niet dat "professionele" tekstverwerkings- en tekenpakketen ook snel tegen de 600-800 euro minimaal aanlopen en al die research, development en programmeeruren moeten wel ergens van betaald worden. Dus niet zeiken en gewoon de light versie kopen. Of de full. Maar dan ben je inderdaad wat extra centjes kwijt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back