Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hobby prutsers en wizkids krijgen dit soort banen niet, die gaan namelijk naar de mensen die tijdens hun OPLEIDING, het e.e.a. hebben geleerd op hun EDU/STUDENT versie

Warez toelaten als verkapte marketing, is net zo'n waandenkbeeld als de 100 maagden van een zelfmoord terrorist....

Ik denk het ook wel, adobe snapt best wel dat als iemand 3 jaar met de gekraakte versie werkt, , hij als professional niet zo snel een ander product zal gaan gebruiken.
Het is een verkapte vorm van marketing.
Als iemand er niks commercieels mee doet, wat maakt het dan uit dat hij er thuis mee klooit? Het is niet alsof je iets merkt van het kopieren van da software.
En als ze er wel professioneel mee gaan werken, dan kopen ze dus echt wel de software waarmee ze gewend zijn te werken.

Ik heb tegenwoordig geen gekraakte software meer, maar ik kan je wel vertellen dat ik een boel producten heb gekocht die ik vroeger gekraakt had.
Ze hebben er dus alleen maar voordeel van.

dit soort discussies geeft i.i.g. perfect weer uit wat voor hout members gesneden zijn. :D

Ik denk het ook wel, adobe snapt best wel dat als iemand 3 jaar met de gekraakte versie werkt, , hij als professional niet zo snel een ander product zal gaan gebruiken.
Het is een verkapte vorm van marketing.
Als iemand er niks commercieels mee doet, wat maakt het dan uit dat hij er thuis mee klooit? Het is niet alsof je iets merkt van het kopieren van da software.
En als ze er wel professioneel mee gaan werken, dan kopen ze dus echt wel de software waarmee ze gewend zijn te werken.

Maar Cubase is er net zo veel/meer voor de hobbyisten dan voor de professionals. Er wordt veelal beweerd (ook hier op het forum), dat als je jezelf als professional serieus neemt, je op een Apple met Logic of nog beter Protools moet werken.
Cubase is dus ook voor hobbyisten gedacht door Steinberg. Anders zou je het in de detailhandel niet eens kunnen kopen. En dat kun je wel.
Dat een product evt. niet voor hobbygebruik bedoeld is, is geen vrijbrief (sowieso niet) dat je het dan illegaal mag gebruiken. Een hobby mag ook geld kosten. Volgens mij zijn er weinig gratis hobbies trouwens.........maar dat is een andere discussie.

En als je er geen/minder geld voor over hebt, koop je een goedkopere versie, of koop je het niet. En als je het toch wilt hebben, en geen geld hebt, moet je:
-óf sparen;
-óf het niet gaan gebruiken;
-óf iets anders verkopen, zodat je daarmee je software kunt betalen.

Als de BMW die je wilt, te duur is, is dat toch ook geen reden om hem te stelen....

hobby prutsers en wizkids krijgen dit soort banen niet, die gaan namelijk naar de mensen die tijdens hun OPLEIDING, het e.e.a. hebben geleerd op hun EDU/STUDENT versie

Warez toelaten als verkapte marketing, is net zo'n waandenkbeeld als de 100 maagden van een zelfmoord terrorist....

hoe durf je dat te vergelijken..... Jouw hout is denk ik van de Henkeningridboom??

Maargoed, je kan nog zo veel hoofdletters gebruiken, het gaat niet weg hoor.
Cybercrime in het algemeen wordt veel erger helemaal met die onnozele ideeën van de overheid..
warez is maar een deeltje van deze taart.

Er zijn teveel mensen met een papiertje die er nog niks van snappen en visaversa. echt waar
Mensen worden nog weleens op hun kwaliteiten beoordeeld ipv wat er op een papiertje staat.
Ik weet het, je zal het wel niet geloven, maar het is toch echt zo. ;)

Dat is nog steeds geen excuus voor warez. Onderlinge concurrentie is jouw probleem niet, toch?

Dat is ook mijn punt niet, maar mensen doorverwijzen naar freeware is geen oplossing voor dalende inkomsten van de industrie.

Andere kans die ik wel voorbij heb zien komen in deze thread voor 'de industrie' is werken aan de beeldvorming omtrend de instapversies van de grote paketten.

Als het inderdaad zo is dat mensen illegale software gebruiken omdat ze denken dat ze de meeste uitgebreide versies van een pakket nodig denken te hebben en daarom maar voor een gekraakte versie gaan, valt er nog wel wat winst te behalen als men de eindgebruiker beter kan laten beseffen dat instapversies ook zeer bruikbaar zijn. (dat gebeurt natuurlijk al, maar het effect is nog niet voldoende)

Uiteraard zal je niet iedereen hier mee kunnen overhalen, maar alle beetjes helpen.
Of het rendeert, dat weet niemand.

Maar warez is een flnk probleem geworden de laatste jaren..

Laatst gewijzigd:
Er wordt veelal beweerd (ook hier op het forum), dat als je jezelf als professional serieus neemt, je op een Apple met Logic of nog beter Protools moet werken.

Ja door mensen die zich hebben laten hersenspoelen door de marketing afdeling van Apple & protools :-)

Als Cubase goed genoeg is voor Hans Zimmer, dan is t ook goed genoeg voor mij :-P

Adobe heeft overigens enige tijd geleden een briljant business model in het leven geroepen waarbij gebruikers een licentie ook voor een maand kunnen huren. Zo kun je voor grotere klussen relatief goedkoop legaal software gebruiken zonder dat je meteen de hele mep moet betalen. Natuurlijk is de maandprijs relatief gezien iets hoger dan de nieuwprijs maar het scheelt een behoorlijk kapitaal en de drempel om legaal aan de slag te gaan ligt zo een stuk lager. Daarbij komt dat je je "onderneming" op deze manier heel eenvoudig kunt up of downscalen.

Ik begrijp dat voor veel 'producers in spé' 300 euro uitgeven aan software 'duur' is en volgens hen 'een grote investering', maar ik kom zelf uit de tijd dat ik -vooraleer ik eens kon kijken of muziek iets voor mij was - ongeveer 60.000 belgische frank (1500 euro) had uitgegeven : een atari, een synth, een s950 sampler en een mengpaneel.
Dat je NU jezelf producer wil noemen maar daar wel geen paar honderd euro voor wil invsteren, vind ik triestig.

Aanvullend (en volgens mij suggerereer jij dat ook) noemt men zich nogal snel producer. Ik zal mezelf niet snel producer noemen. Ik maak gewoon af en toe een trackje en dat kost een klein beetje geld. Maar 200-300,- voor een DAW (Ableton) en iets van 150,- (was het geloof ik) voor Sylenth en meer is het niet. Ik vind dat voor een hobby niet veel geld. Ik moet wel zeggen dat ik ooit een hobby had die mij bijna de kop heeft gekost en ik dus wat bevooroordeeld ben.

Ik erger me ook aan het gemak waarmee sommige mensen praten over illigale software, alsof dat normaal is geworden. In mijn ogen blijft het stelen.

En ik ben het er helemaal mee eens dat een beginner cubase 6, de grootste versie, absoluut niet nodig heeft. Het staat mss interessant om te zeggen dat je die hebt, maar het is volledig overdreven.

Paul

Dat is ook mijn punt niet, maar mensen doorverwijzen naar freeware is geen oplossing voor dalende inkomsten van de industrie.
Ik hoef ook de industrie z'n probleem niet op te lossen. Als ze een gratis advisor nodig hebben moeten ze die maar downloaden op Linkedin ofzo :D

Ik kan eindgebruikers helpen op een correcte manier (door ze de mogelijkheid van freeware te vertellen). Daar is helemaal niets mis mee.

Adobe heeft overigens enige tijd geleden een briljant business model in het leven geroepen waarbij gebruikers een licentie ook voor een maand kunnen huren. Zo kun je voor grotere klussen relatief goedkoop legaal software gebruiken zonder dat je meteen de hele mep moet betalen. Natuurlijk is de maandprijs relatief gezien iets hoger dan de nieuwprijs maar het scheelt een behoorlijk kapitaal en de drempel om legaal aan de slag te gaan ligt zo een stuk lager. Daarbij komt dat je je "onderneming" op deze manier heel eenvoudig kunt up of downscalen.

Inderdaad geniaal, het is namelijk veel goedkoper. Je krijgt namelijk al je updates gewoon "gratis", terwijl je de full version niet in de tijd tussen versie A en upgrade B betaald hebt in vergelijking.

Doen we nu ook op het werk.

Denk dat dat best wel werkt, een maandje Cubase huren voor €20,- is best wel te overzien voor mensen die ook bereid zijn om voor WoW betalen, toch?

Ach, ik heb Cubase 5 LE en dat zat gratis bij m'n audio interface. Werkt prima, en zal nieuw vast ook niet zo duur zijn. Als ik een Prophet 08 wil kopen zal ik toch ook eerst die £1400 of wat ie kost moeten sparen ipv hem de winkel uit tillen en snel weglopen....

Ja, en zo jat ik ook altijd de halve mediamarkt leeg; hadden ze maar meer beveiliging moeten hebben :P
En zoals ik jaren geleden in een docu over jongeren heb gehoord : je bent pas crimineel als je veroordeeld bent.

Oftewel. ik zou graag een nieuwe bmw rijden, maar ik kan het niet betalen. Dus heb ik geen bmw.

Jammer, dat ik die BMW niet kan downloaden....

89 euro ben je klaar. Gratis thuisbezorgd ...
http://www.bax-shop.nl/sequencers/s...ments-produceer-software/product-details.html

Ik werk zelf al jaren met cubase 5 essentials, meer heb ik niet nodig naast reason 6 erbij.
Alles legaal uiteraard, 2 dongles dus.

Als iedereen met gratis legale software aan de slag zou gaan zou dat ook slecht voor de industrie zijn.

Freeware of illegaal, industrie heeft van beide last.
Ach, uitkeringen en voedselbanken hebben ze in duitsland vast ook wel :D

En nou iedereen weer chill, de discussie over illegaal downloaden is al lang achterhaald als je iets zoekt om jezelf serieus druk over te maken.
Bierkaai, vechten etc ....

Inderdaad geniaal, het is namelijk veel goedkoper. Je krijgt namelijk al je updates gewoon "gratis", terwijl je de full version niet in de tijd tussen versie A en upgrade B betaald hebt in vergelijking.

Doen we nu ook op het werk.

Denk dat dat best wel werkt, een maandje Cubase huren voor €20,- is best wel te overzien voor mensen die ook bereid zijn om voor WoW betalen, toch?

Grappig, dat heb ik een vorige draad hier ooit eens voorgesteld.. Goddamn. ze hebben mun idee gejat.. kut apple.. lol.

Voor de rest valt me op dat het altijd dezelfde mensen zijn die hun onbesproken gedrag hier willen etaleren. Beetje vermoeiend...

Als ik een Prophet 08 wil kopen zal ik toch ook eerst die £1400 of wat ie kost moeten sparen ipv hem de winkel uit tillen en snel weglopen....
Ja, maar dat verhaal klopt natuurlijk niet 100%. Als jouw aanvaardbare opties, als illegale medemens, enkel bestaan uit een freeware DAW of een illegaal DAW, dan verliest Steinberg exact € 0 door jouw diefstal (of € 50 t.o.v. de lite versie als gevolg van het kleine budget van de cybercrimineel, die men waarschijnlijk al ergens gratis heeft bij gekregen, en die waarschijnlijk toch naar de concurrentie, lees Reaper, zou gaan). Er is slechts verlies in de mate waarin de illegale versie de dure legale vervangt, in plaats van haar alternatieven.

Met andere woorden als je een Prophet 08 uit de winkel kan meenemen en hij "respawnt" daarachter automatisch, dan is het weer een heel ander verhaal. Dat hele "pirateren = stelen en oma's in mekaar timmeren"-argument houdt geen steek. Leuk als retorisch opstapje, maar totaal irrelevant. Ik verdedig warez hier niet ofzo, maar die vergelijking gaat gewoonweg niet op. Daarenboven geloof ik zelf ook sterk dat mensen inderdaad veel gemakkelijker de software kopen waaraan ze reeds gewend zijn, bv. door een illegale kopie te gebruiken. Waarom denk je dat Microsoft zo'n lachwekkende beveiliging op haar software zet? Anders zullen vele mensen gewoon overschakelen naar Linux en in dat kamp blijven. Ik zeg niet dat dit voor elk product opgaat, maar warez zijn inderdaad niet enkel puur verlies. Ok, je kan ook een demo testen, maar wat als je nu juist de gelimiteerde opties verder wou uittesten? Je koopt toch ook geen auto zonder een testrit? En als je voor die testrit enkel het gaspedaal mag gebruiken, maar niet mag schakelen, dan is die testrit ook niet veel meer waard... Voor Reaper of iets dergelijks gaat dit argument niet op, maar voor vele andere software des te meer.

Dit gezegd zijnde, ik ben gewoon eigenaar van mijn software, maar ik durf wel al eens een testrit te maken als een bedrijf geen fatsoenlijke demo wil maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back