Dat is nog steeds geen excuus voor warez. Onderlinge concurrentie is jouw probleem niet, toch?Freeware of illegaal, industrie heeft van beide last.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is nog steeds geen excuus voor warez. Onderlinge concurrentie is jouw probleem niet, toch?Freeware of illegaal, industrie heeft van beide last.
Ik denk het ook wel, adobe snapt best wel dat als iemand 3 jaar met de gekraakte versie werkt, , hij als professional niet zo snel een ander product zal gaan gebruiken.
Het is een verkapte vorm van marketing.
Als iemand er niks commercieels mee doet, wat maakt het dan uit dat hij er thuis mee klooit? Het is niet alsof je iets merkt van het kopieren van da software.
En als ze er wel professioneel mee gaan werken, dan kopen ze dus echt wel de software waarmee ze gewend zijn te werken.
Ik heb tegenwoordig geen gekraakte software meer, maar ik kan je wel vertellen dat ik een boel producten heb gekocht die ik vroeger gekraakt had.
Ze hebben er dus alleen maar voordeel van.
Ik denk het ook wel, adobe snapt best wel dat als iemand 3 jaar met de gekraakte versie werkt, , hij als professional niet zo snel een ander product zal gaan gebruiken.
Het is een verkapte vorm van marketing.
Als iemand er niks commercieels mee doet, wat maakt het dan uit dat hij er thuis mee klooit? Het is niet alsof je iets merkt van het kopieren van da software.
En als ze er wel professioneel mee gaan werken, dan kopen ze dus echt wel de software waarmee ze gewend zijn te werken.
hobby prutsers en wizkids krijgen dit soort banen niet, die gaan namelijk naar de mensen die tijdens hun OPLEIDING, het e.e.a. hebben geleerd op hun EDU/STUDENT versie
Warez toelaten als verkapte marketing, is net zo'n waandenkbeeld als de 100 maagden van een zelfmoord terrorist....
dit soort discussies geeft i.i.g. perfect weer uit wat voor hout members gesneden zijn.![]()
hobby prutsers en wizkids krijgen dit soort banen niet, die gaan namelijk naar de mensen die tijdens hun OPLEIDING, het e.e.a. hebben geleerd op hun EDU/STUDENT versie

Dat is nog steeds geen excuus voor warez. Onderlinge concurrentie is jouw probleem niet, toch?
Er wordt veelal beweerd (ook hier op het forum), dat als je jezelf als professional serieus neemt, je op een Apple met Logic of nog beter Protools moet werken.
Ik begrijp dat voor veel 'producers in spé' 300 euro uitgeven aan software 'duur' is en volgens hen 'een grote investering', maar ik kom zelf uit de tijd dat ik -vooraleer ik eens kon kijken of muziek iets voor mij was - ongeveer 60.000 belgische frank (1500 euro) had uitgegeven : een atari, een synth, een s950 sampler en een mengpaneel.
Dat je NU jezelf producer wil noemen maar daar wel geen paar honderd euro voor wil invsteren, vind ik triestig.
Ik hoef ook de industrie z'n probleem niet op te lossen. Als ze een gratis advisor nodig hebben moeten ze die maar downloaden op Linkedin ofzoDat is ook mijn punt niet, maar mensen doorverwijzen naar freeware is geen oplossing voor dalende inkomsten van de industrie.

dit soort discussies geeft i.i.g. perfect weer uit wat voor hout members gesneden zijn.![]()
Adobe heeft overigens enige tijd geleden een briljant business model in het leven geroepen waarbij gebruikers een licentie ook voor een maand kunnen huren. Zo kun je voor grotere klussen relatief goedkoop legaal software gebruiken zonder dat je meteen de hele mep moet betalen. Natuurlijk is de maandprijs relatief gezien iets hoger dan de nieuwprijs maar het scheelt een behoorlijk kapitaal en de drempel om legaal aan de slag te gaan ligt zo een stuk lager. Daarbij komt dat je je "onderneming" op deze manier heel eenvoudig kunt up of downscalen.
Ja, en zo jat ik ook altijd de halve mediamarkt leeg; hadden ze maar meer beveiliging moeten hebben
En zoals ik jaren geleden in een docu over jongeren heb gehoord : je bent pas crimineel als je veroordeeld bent.
Oftewel. ik zou graag een nieuwe bmw rijden, maar ik kan het niet betalen. Dus heb ik geen bmw.
Ach, uitkeringen en voedselbanken hebben ze in duitsland vast ook welAls iedereen met gratis legale software aan de slag zou gaan zou dat ook slecht voor de industrie zijn.
Freeware of illegaal, industrie heeft van beide last.

Jammer, dat ik die BMW niet kan downloaden....

Inderdaad geniaal, het is namelijk veel goedkoper. Je krijgt namelijk al je updates gewoon "gratis", terwijl je de full version niet in de tijd tussen versie A en upgrade B betaald hebt in vergelijking.
Doen we nu ook op het werk.
Denk dat dat best wel werkt, een maandje Cubase huren voor €20,- is best wel te overzien voor mensen die ook bereid zijn om voor WoW betalen, toch?
Ja, maar dat verhaal klopt natuurlijk niet 100%. Als jouw aanvaardbare opties, als illegale medemens, enkel bestaan uit een freeware DAW of een illegaal DAW, dan verliest Steinberg exact € 0 door jouw diefstal (of € 50 t.o.v. de lite versie als gevolg van het kleine budget van de cybercrimineel, die men waarschijnlijk al ergens gratis heeft bij gekregen, en die waarschijnlijk toch naar de concurrentie, lees Reaper, zou gaan). Er is slechts verlies in de mate waarin de illegale versie de dure legale vervangt, in plaats van haar alternatieven.Als ik een Prophet 08 wil kopen zal ik toch ook eerst die £1400 of wat ie kost moeten sparen ipv hem de winkel uit tillen en snel weglopen....