Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Verkijk je er niet op, ik heb 0.0% illegale software in gebruik.

doe ik ook niet, maar de mensen die met dit soort kutsmoesjes komen om het voor zichzelf recht te praten terwijl er aan de andere kant gewoon developers worden ontslagen kan niemand goedpraten

Dit is echt de wereld op z'n kop, IP en fysieke goederen worden op dezelfde manier beschermd.
een gebruiksrecht stelen is net zo fout als een PO8 stelen,

Dat jij dat misschien niet net zo erg vind, is toch echt jouw probleem, je redenatie praat het niet recht en rechtvaardigd het evenmin. Wel goed dat je toch koopt
J
Met andere woorden als je een Prophet 08 uit de winkel kan meenemen en hij "respawnt" daarachter automatisch, dan is het weer een heel ander verhaal. Dat hele "pirateren = stelen en oma's in mekaar timmeren"-argument houdt geen steek. Leuk als retorisch opstapje, maar totaal irrelevant. Ik verdedig warez hier niet ofzo, maar die vergelijking gaat gewoonweg niet op. Daarenboven geloof ik zelf ook sterk dat mensen inderdaad veel gemakkelijker de software kopen waaraan ze reeds gewend zijn, bv. door een illegale kopie te gebruiken. Waarom denk je dat Microsoft zo'n lachwekkende beveiliging op haar software zet? Anders zullen vele mensen gewoon overschakelen naar Linux en in dat kamp blijven. Ik zeg niet dat dit voor elk product opgaat, maar warez zijn inderdaad niet enkel puur verlies. Ok, je kan ook een demo testen, maar wat als je nu juist de gelimiteerde opties verder wou uittesten? Je koopt toch ook geen auto zonder een testrit? En als je voor die testrit enkel het gaspedaal mag gebruiken, maar niet mag schakelen, dan is die testrit ook niet veel meer waard... Voor Reaper of iets dergelijks gaat dit argument niet op, maar voor vele andere software des te meer.

Dit gezegd zijnde, ik ben gewoon eigenaar van mijn software, maar ik durf wel al eens een testrit te maken als een bedrijf geen fatsoenlijke demo wil maken.

Toch leuk altijd om te zien dat mensen een veel meer zwart-wit stelling innemen als het om software gaat dan wanneer we praten over muziek (terwijl dat feitelijk ook software is).

Piracy_is_not_theft.jpg

wat is je punt? lees stichting thuiscopy en de heffingen daarvoor er maar eens op na, heeft totaal niks met copieren van software programma's te maken

Punt is dat je niet moet janken, piracy kan ook voordelen opleveren, herhaling:

Ik had vroeger geen centen voor een originele cubase, ik heb hem gedownload en naar tevredenheid gebruikt met de nodige irritaties en crashes, logisch ook.

Nu ben ik gewend graakt aan cubase en koop ik de orignele versie, en inmiddels weer een upgrade verder omdat ik niet anders gewend ben. Noem me een boef, het zij zo.

Steinberg heeft geen inkomsten gemist omdat ik het toch niet had gekocht destijds, is dit goedpraten?
Klein beetje, zit ik ermee, nee. Waarom zou jij er dan mee zitten.
Omdat ik meewerk aan piracy, misschien.., maar ik koop uiteindelijk wel de software..

En dan de hamvraag, Raphie, hoe weet jij wat H20 en AIR is?
Jij bent in het verleden ook vast een boefje geweest en hebt het één en ander lekker uitgeprobeerd om vervolgens je emmer poen te legen..

doe ik ook niet, maar de mensen die met dit soort kutsmoesjes komen om het voor zichzelf recht te praten terwijl er aan de andere kant gewoon developers worden ontslagen kan niemand goedpraten

Marktwerking is a bitch.

:gaap:
eigenlijk ben ik het wel met iedereen alhier eens.
jammer dat er nooit een goede mac crack voor cubase was.
nou ja, heb hem ook pas op oudere leeftijd gekocht , begonnen met cubasis, nu cubase6geupgrade ( en daarvoor diverse pc-cracks vanaf versie 1.0 tot ca 3.6vst, zonder veel wroeging, eerlijk gezegd )

moraalridder.jpg

als we het toch over Moraal willen hebben , dan graag over iets wat er werkelijk iets toe doet.:
images

IP en fysieke goederen worden op dezelfde manier beschermd
Nee. Als er bij jou in is gebroken komt de politie er aan te pas, draait er iemand een kopietje dan mag je een civiele rechtszaak beginnen.

Dat jij dat misschien niet net zo erg vind, is toch echt jouw probleem, je redenatie praat het niet recht en rechtvaardigd het evenmin. Wel goed dat je toch koopt
Niemand probeert het recht te praten of te rechtvaardigen, waar mensen het niet mee eens zijn - en volledig terecht - is dat op 1 hoop gooien van dingen die volgens het wetboek van strafrecht gewoon keihard van elkaar verschillen, anders stond auteursrechtenschending wel op dezelfde pagina als diefstal. Dat is niet het geval, dus je mag er van vinden wat je wil, maar de wet geeft je geen gelijk, en als je fiets gejat is weet jij ook dat dat een heel stuk erger aanvoelt dan dat een stel mensen je tracks downloaden.

Ben overigens maar blij dat dat zo is, anders is het elke keer dat je naar een Youtube-video linkt heling. Je verspreid immers onrechtmatig materiaal.

Aanvullend (en volgens mij suggerereer jij dat ook) noemt men zich nogal snel producer.
Da's omdat er geen betere term is.

Ben je muzikant? Niet als je geen instrument speelt, en een computer is dat niet. Daarvoor hoef je slechts de analoog-fundamentalisten even te vragen. Ben je componist? Ja, maar het houdt niet op bij het schrijven. Ben je tekstschrijver? Vaak niet. Ben je engineer? Geen opleiding genoten, maar je moet 't wel doen.

Wat ben je dan? En waarom zo'n ontzag voor een naam die mensen zich toch al vaak aanmaten, lang voor het tijdperk van democratisering? Dan is "producer" een geschikte verzamelterm omdat je alles zelf mag doen, dan moeten de "echte" producers maar een andere term verzinnen. "Creative director" of zo.

wat is je punt? lees stichting thuiscopy en de heffingen daarvoor er maar eens op na, heeft totaal niks met copieren van software programma's te maken
En toch betaal je een taks voor harddisks en DVDs en CDs ook al heb je geen bitje illegaal erop staan, en er is nul komma nul overzicht welke centen waar naartoe gaan.

Het enige waar al die stichtingen goed in zijn is het opvoeden van een generatie die geen jota meer geeft om auteursrecht, want het zijn een stel gigantische prutsers. Het enige wat ze beheersen is lobbyen. Het imago wat ze naar het publiek projecteren - dat uiteindelijk overtuigd moet worden - is dat 't een bende graaiers is. Daar gaat Jan Modaal geen greintje medeleiden mee hebben als er crisis is en alles weer duurder wordt.

Laatst gewijzigd:
LOL :D onderaan de streep moet een ieder maar doen wat ie niet laten kan. Mijn respect krig je er i.i.g. niet mee. But then again, WTF cares for my respect :D

piraterij is naaierij.. ofzoiets :D

pirates-ii-stagnettis-revenge.jpg

In the studio with.......Team Air

Attachments

• in the studio with....Team Air.jpg
    in the studio with....Team Air.jpg
    82,8 KB · Bekeken: 83
CUBASE 11111
Beste jimmy begin er niet aan !! het is een top DAW enkel als je er echt mee weet te werken en de juiste apparatuur in huis hebt dan duurt het jaren voor je weet wat het kan wil je een poging wagen .dan stuur ik je een volledig werkende cubase version 5.2
Wil je horen wat je er mee kunt doen !! http://www.youtube.com/user/ronmotif
er zijn overigens goede dvd tutorials ui te halen en met veeeeeeel geduld wie weet
grts Ron 8)8)8)

LOL raphie heeft het topic betreden en het is weer rellen

Laten we het gewoon weer over E30's hebben.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back