nee, maar je kan hiervoor ook naar de winkel, net zo als je echte synth (alhoewel ik het ook wel nohandig vind het het voor mij een reden zou zijn om audiodamage over te slaan)
In welke winkel kun je dat sowieso nog testen dan? Zie OP, veel winkels VERKOPEN geeneens software. Ik zie het al voor me, "ja, ik wil sonar met 100 plugins even uittesten".. Nog even afgezien van het feit dat DAWs allemaal omgevingsgevoelig zijn door de specifieke hardware die je gebruikt.
En dan is er een ander issue, via de 'illigale' weg zie ik beter wat er allemaal voor nieuwe software uitkomt. Via 2 klikken heb ik het dan gedownload en 2 klikken later draait het. Je kunt lullen tot je een ons weegt Raphie, maar de basis van het probleem ligt gewoon hier. En dan zijn we nog niet eens begonnen met de ethische discussie rond het GEBRUIK van illegale shit.
Wat me verder BIJZONDER irriteert aan jou Raphie is dat je niet open staat voor argumenten die conflicteren met jouw denkwijze. Wilders doet dat ook continu overigens.
Laat ik eens een voorbeeld geven hoe illegale praktijken WEL positief voor de developers kan zijn. Ik ben een hardware man, maar toen Imposcar 2 uitkwam wilde ik dat wel even
zonder beperkingen testdriven. Fantatische vst, lekker geluid. kortom prima en een leuk avondje gehad.
Nou zou ik dat NOOIT kopen aangezien ik, nogmaals, liever met hardware werk. Wat ik WEL heb gedaan is op verschillende fora mijn positieve ervaringen met Imposcar2 gedeeld. Je weet het natuurlijk nooit zeker maar misschien zijn er wel 1 of 2 legale exemplaren hierdoor verkocht.
Hij staat hier nog steeds op mijn hd, maar heb hem sindsdien nooit meer gebruikt. Nu is de hamvraag,
is dit dan slecht voor de developers?, nee, positieve feedback door gebruikers is het belangrijkste marketinginstrument wat je kunt hebben. En jij blijft maar beweren dat het per definitie allemaal slecht is en downloaders naar concentratiekampen moeten.