Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Shiiiiit zeg, eerst roep je stoer dat iemand maar op de kroppen moet komen met software waarvan geen demo is en dan krijgt diegene die dus wat software post waar geen demo van is vervolgens dit antwoord van jou. Wat een gast ben jij zeg. Lekker iedereen losers blijven noemen en weet ik wel niet wat, staat je goed.

ThnX, want je bent i.d.d. ook een loser wanneer je trots bent op je space echo, maar je PC vol staat met warez, sorry man, maar zo is het gewoon. :luv:

@Raphie
Jij zou eens moeten proberen dat "je bent" te gaan veranderen naar "ik vind" staat al een stuk geloofwaardiger en vriendelijker.
Die dwingende toon van jou slaat iedereen tegen het verkeerde been. Communiceren leren ze je blijkbaar niet bij de aankoop van software

"je" is in deze "de leech" net als in " Je bent een rund als je met vuurwerk stunt"

De mensen die zich hierdoor voelen aangesproken kunnen beter eens bij zichzelf te rade gaan. ;)

fuck zeg een plug van 35$ / 21euro dat ben je al kwijt bij de McDonalds man...... da's pas echt zielig als je daar cracks voor gebruikt.

Jij kan niet bepalen voor iemand anders wat veel of weinig is.

Net zo min als dat ik jou ga opdringen dat je weinig geeft om je eigen gezondheid als je 21 euro bij de mac donalds uit wilt geven
images

Met dit soort discussies moet je altijd oppassen voor schijnargumenten en uitzonderingssituaties (en op de man spelen). .:D

Dat er van bepaalde programma's geen demo versie is, is het probleem niet
Dat je muziek download die je anders toch nooit gekocht zou hebben is het probleem niet
Dat je eenmalig een crack installeert om iets te testen is ook het probleem niet
etc..

Het probleem is wel, dat massaal illegaal gekopieerde software wordt gebruikt voor hoe het bedoeld is.
Zo ook met muziek, en films.

Bij software namelijk als tool om iets mee te kunnen doen, en met media als consumptie artikel.
Het wordt wel massaal tot zich genomen en gebruikt, maar er wordt niet voor betaald, dat is het probleem.

Demian heeft natuurlijk wel gelijk, crack voor "try before you buy" waar geen demo beschikbaar is, is i.d.d. het probleem niet

de meeste mensen hebben zelfs wel een Lite versie van hun DAW meegekregen met de hardware.
Het gaat om het willens en wetens gebruiken van de uitgebreidere versies, omdat je vind dat je de functionaliteit nodig hebt, Wees dan ook een vent en koop het gewoon.

En Niel, als je andere zaken niet kan betalen ga je ze toch ook niet stelen?

Welja, dan beginnen de problemen, als je een of meerdere van de kunstvormen zo gaat benoemen.

Kijk, wat jij doet is de hele tijd proberen het probleem waar het om draait te verdoezelen met allerlei argumenten die niets met het probleem te maken hebben, zo kan je de discussie natuurlijk heel lang aan de gang houden, maar daar trap ik niet in.

Het probleem waar het om gaat lijkt me duidelijk. :W

dit onderwerp vindt natuurlijk allemaal plaats in een bepaalde context.

Wij mogen dus wel goedkope software en hardware kopen van Chinezen die onderbetaald zijn, en basisgrondstoffen voor chips uit Congo halen? Waar mensen gewoon voor doodgaan. De hele wereld is corrupt. Maar ja, de balans is zich aan het herstellen. Dus het zal wel.

Ok, leg dan maar eens uit waarom jij vind dat de door jou aangedragen argumenten overeindblijven als het gaat om massaal misbruik van illegaal gekopieerde software en muziek en films.

De argumenten die jij hebt voor jouw incidentele situaties gaan niet voor iedereen op, dus leg maar uit waarom het dan toch klopt. ;)

nee, maar je kan hiervoor ook naar de winkel, net zo als je echte synth (alhoewel ik het ook wel nohandig vind het het voor mij een reden zou zijn om audiodamage over te slaan)

In welke winkel kun je dat sowieso nog testen dan? Zie OP, veel winkels VERKOPEN geeneens software. Ik zie het al voor me, "ja, ik wil sonar met 100 plugins even uittesten".. Nog even afgezien van het feit dat DAWs allemaal omgevingsgevoelig zijn door de specifieke hardware die je gebruikt.

En dan is er een ander issue, via de 'illigale' weg zie ik beter wat er allemaal voor nieuwe software uitkomt. Via 2 klikken heb ik het dan gedownload en 2 klikken later draait het. Je kunt lullen tot je een ons weegt Raphie, maar de basis van het probleem ligt gewoon hier. En dan zijn we nog niet eens begonnen met de ethische discussie rond het GEBRUIK van illegale shit.

Wat me verder BIJZONDER irriteert aan jou Raphie is dat je niet open staat voor argumenten die conflicteren met jouw denkwijze. Wilders doet dat ook continu overigens.

Laat ik eens een voorbeeld geven hoe illegale praktijken WEL positief voor de developers kan zijn. Ik ben een hardware man, maar toen Imposcar 2 uitkwam wilde ik dat wel even zonder beperkingen testdriven. Fantatische vst, lekker geluid. kortom prima en een leuk avondje gehad.

Nou zou ik dat NOOIT kopen aangezien ik, nogmaals, liever met hardware werk. Wat ik WEL heb gedaan is op verschillende fora mijn positieve ervaringen met Imposcar2 gedeeld. Je weet het natuurlijk nooit zeker maar misschien zijn er wel 1 of 2 legale exemplaren hierdoor verkocht.

Hij staat hier nog steeds op mijn hd, maar heb hem sindsdien nooit meer gebruikt. Nu is de hamvraag, is dit dan slecht voor de developers?, nee, positieve feedback door gebruikers is het belangrijkste marketinginstrument wat je kunt hebben. En jij blijft maar beweren dat het per definitie allemaal slecht is en downloaders naar concentratiekampen moeten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back