de grens van wat legaal is

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
hallo,
dez vraag is waarschijnlijk al erg vaak gesteld maar ik zou wellicht eens een remix willen maken van een new age nr. dat ik eens gedownload heb. Als eerbetoon, in mijn eigen stijl.
.Waar ligt de grens van hoeveel materiaal ik mag gebruiken, etc. Kan ik letterlijk samplen of mag ik de melodielijn naspelen?

Volgens mij is het met een remix zo dat als je maar de oorspronkelijke componist en tekstdichter benoemd dat je eigenlijk kunt doen waar je zin in hebt..

ok.. mooi! dat er niet een politiewagentje voor me deur komt . of de belastingsdienst. etc.
als het gaat lukken lijkt de mix er toch niet op :D

Volgens mij zijn hier al topics over? Voor zover ik weet blijft een remix eigendom van degene die jij gaat remixen. Jij mag 't maken, maar er verder niets mee doen, en als je dat al doet moet je de naam van de oorspronkelijke artiest vermelden als uitvoerende. Normaal wordt een remix dan ook gekocht; je krijgt een x-bedrag en daar moet je het mee doen. Daarom zijn remix contests ook broodroof, een maatschappij kan voor een habbekrats (ipadje of zo) 500 remixen krijgen. Dan heeft de maatschappij enorm veel keuze en hebben 499 mensen voor jan lul gewerkt...

Volgens mij is het met een remix zo dat als je maar de oorspronkelijke componist en tekstdichter benoemd dat je eigenlijk kunt doen waar je zin in hebt..

dat mocht je willen.:smeris: is hier al meer over geschreven.

ja ik heb het even gelezen via wikipedia dus het blijft eigendom van de oorspronkelijke maker.
Maar.. het new age lied waar ik het oog op heb is al zo simpel.. dus ja ineens krijg ik weer de vraag waar ligt de grens? waarschijnlijk bij de melodie.
Wilde een zeer vrije, zeer vrije interpretatie maken zonder shit etc. muziek is zelf al vrij en harmonie ook. Wil; alleen mijn eigen draai eraan geven.

Essentieel.....ga je er geld mee verdienen of niet ?

Ga je het openbaar maken of lekker voor jezelf houden? enz. enz.

Owww ja en bel Buma Stemra die kunnen je wel helpen haha :P

8o)

Owww ja en bel Buma Stemra die kunnen je wel helpen haha :P

8o)

Tegen 33% helpen ze je overal mee :D

Heb je dat commentaar van die H. j Smits gehoord ?

Kwam niet meer bij.........zo gaat dat dus.

Is wel zuur voor de auteur zeg.........Had trouwens allang een procedure gestart, hup beslag leggen op de bankrekening van Buma, zoiets :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back