Korg OASYS heel dringend hulp gevraagd !!!!!!!!!

tessitok

Ingeburgerd
Hi Guys,

Ik kan in Frankrijk een OASYS kopen voor 1800euro. De kerel is bereid om me de synth op te sturen en me 3 dagen tijd te geven alvorens te beslissen of ik hem neem. Dus ik heb helemaal geen kosten en krijg hem dus gratis thuis geleverd. De kerel zou naar de US vertrekken en de Korg moet zo snel mogelijk buiten. Een uitleg zoals een ander, maar gratis thuis levering is gratis en kost mij bijgevolg niets, zelfs geen eurocent. En zitten er stenen in de doos, weiger ik gewoon het pakje.

Het betreft een OASYS 88 1.33 met alle uitbreidingen, pedalen en flightcase.

Voor die prijs kan ik geen Kronos kopen en het prijsverschil met een Kronos is toch ook redelijk groot.
Als ik even rondkijk op't net zie ik toch snel 3000-4000euro voor een OASYS 88.

Wat denken jullie hierover? Hij zou bij mij aankomen met UPS nu maandag 5/12/2011.

Is er iemand die kan werken met een OASYS die in de buurt woont van Ronse/Oudenaarde (Oost-Vlaanderen) die het zou zien zitten om de synth te bekijken? Ik heb helemaal geen ervaring met Korg en een helpende hand zou dus wel handig zijn. Gewoon om te checken of de meeste dingen werken. Spelen kan ik zelf ook wel, maar even dieper kijken of er geen problemen mee zijn zou wel handig zijn.

Wat is jullie mening hierover? En kan er mij iemand helpen bij het testen.

Thanks,

Kristof

Laatst gewijzigd:
Ik denk niet dat je iemand nog hebt om te testen erbij. Het is compleet digitaal, als het kapot is doet het het niet. Als je 'm aanzet en je kan spelen, doet 'ie t wel.. Verder is alles software. Gewoon goed alle toetsen, knoppen en potmeters checken...

Verder heb ik geen verstand van prijzen en van Oasys.. Schijnt wel een monster in z'n catagorie te zijn zegmaar..

en download de manual meteen nu en lees hem 2 maal door, dat maakt de drie dagen een stuk productiever.
ook wat andere reviews en zo.
kijk en als je hem pas hoeft te betalen na die drie dagen, dan lijkt me er echt geen vuiltje in de lucht, is toch wel echt een zeer betrouwbaar gebaar me dunkt

Hi Guys,

Ik kan in Frankrijk een OASYS kopen voor 1800euro.
Dit is hoogstwaarschijnlijk een oplichter. Er worden heel veel van deze exemplaren voor deze specifieke prijs aangeboden, inclusief de Jupiter 8.

Doe maar eens een reverse image search met de foto's van de advertentie. Zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=107756. Google ook op de tekst van de advertentie.

Vertel eens wat meer over de verkoper en z'n aanbod, en hoe je geacht wordt te betalen.

betalen , pas Na 3 dagen uitproberen, geen minuut eerder. ( ook niet onder rembours )
zou niet weten waar het dan mis zou kunnen gaan.

Klinkt ofwel link ofwel erg dom/naïef/goedhartig (is maar hoe je het bekijkt) van zijn kant.

Dus hij zendt jou die Oasys zonder dat jij iets op voorhand hoeft te betalen ?

En wat als ie je achteraf toch gewoon leuk een factuur opstuurt in de naam van zo'n malafide duister bedrijfje ?

Ik zou het niet vetrouwen. Je kan het triest vinden dat mensen achterdochtig zijn geworden, maar dit verhaal is toch net iets té goed om waar te zijn.

Oplichter. In frankrijk koopt iedere muziekwinkel dat ding voor minimaal 3000 euro, om em daarna met winst door te verkopen. Waarom zou hij zoveel moeite doen zoals beschreven in de OP?

No way dat ik hierop in zou gaan.

ook waar, nou ja.
je moet inderdaad wel erg voorzichtig zijn en weten wat je doet.

Tenzij je de verkoper persoonlijk kent, heb ik hier ook mijn vraagtekens bij.

De prijs is bijzonder laag en als ik zelf iets zou verkopen, zou ik het nooit (en zeker niet naar het buitenland) zonder enige aanbetaling versturen en dan maar hopen dat ik drie dagen later mijn geld zou zien (of mijn apparaat terug).

Het klinkt natuurlijk heel mooi, dat je geen aanbetaling hoeft te doen en geen verzendkosten hebt in eerste instantie, maar ik zou er met een boog omheen lopen.

Of zelf ophalen in Frankrijk natuurlijk (beetje afhankelijk of de verkoper in het noorden of zuiden woont), heb je natuurlijk wel wat extra kosten aan brandstof, maar gezien de lage prijs is het dan nog steeds niet duur voor een Oasys volgensmij. Alleen heb ik het voorgevoel dat de verkoper daar niet zo om zal staan te springen...

Hij wil het opsturen met UPS.
Ik weet niet of het mogelijk is een zending te controlleren alvorens te aanvaarden.
Heeft daar iemand ervaring mee?

Volgensmij moet je eerst het pakket accepteren (tekenen dus) en dan pas mag je het openmaken. Tot het moment dat jij getekent hebt is UPS namelijk verantwoordelijk voor het pakket. Je kan het pakket natuurlijk wel weigeren, maar dan mag je het niet openmaken.

Zelfs al zit er daadwerkelijk een correct functionerende Oasys in, wat belet die man in naam van een zelfopgerichte firma je toch een gespijsde factuur op te sturen ?

Dan ga je dat ding toch nog op eigen kosten aangetekend mogen terugsturen.

Ik zou het niet doen. Dit verhaal vertoont typische oplichtings-kenmerken:
- onwaarschijnlijk mooie deal
- het moet snel snel gaan want de verkoper verhuist naar het buitenland
- verkoper zit reeds in het buitenland

Keybern,

Via mail is er wel een prijs afgesproken. Volgens mij is een mail wel iets rechtsgeldig, of ben ik verkeerd?

ach, kom op zeg.
Over mail wordt geen fraude gepleegd ?

Hoe naïef ben je dan.

Trek er je plan mee.

Keybern, dat bedoel ik niet. Ik weet alleen, uit ervaring dat het onmogelijk is een factuur te sturen naar iemand met een ander bedrag dan afgesproken, en dat geldt ook via mail. Vandaar.

Of zelf ophalen in Frankrijk natuurlijk (beetje afhankelijk of de verkoper in het noorden of zuiden woont), heb je natuurlijk wel wat extra kosten aan brandstof, maar gezien de lage prijs is het dan nog steeds niet duur voor een Oasys volgensmij. Alleen heb ik het voorgevoel dat de verkoper daar niet zo om zal staan te springen...

Lijkt me een goed advies. Al is het alleen maar om te zien hoe hij daarop reageert. Als ie afhoudend is dan zou ik het niet doen. Als ie daar positief op reageert... wat let je om een reisje France te maken... zeker vanuit Belgium.

Ik zou maar oppassen

Scenario:

Hij stuurt jou een doos op met gebakken lucht van een kilo of 15 met een verzekerde waarde van ca 3000,-
Jij neemt pakket aan.
Je pakket bevat geen synth, dus jij wil niet betalen.
Verkoper wil zijn synth vervolgens terug, maar jij kan niet leveren.
Verkoper beschuldigt jou vervolgens van verduistering.
Daarna gaat de verkoper bij jou een bedrag claimen twv een Korg Oasis.

Veel plezier met dit alles. ;)

Keybern, dat bedoel ik niet. Ik weet alleen, uit ervaring dat het onmogelijk is een factuur te sturen naar iemand met een ander bedrag dan afgesproken, en dat geldt ook via mail. Vandaar.
jij onderschat het lef van oplichters hoor.

Emails mogen misschien rechtsgeldig zijn in theorie, in de praktijk hebben ze nauwelijks kracht.

Ga jij kunnen bewijzen dat die mail afkomstig is van dezelfde persoon/firma waarvan je de Oasys toevallig opgestuurd krijgt?
Ooit gehoord van elektronische handtekeningen om het allemaal wat meer kracht bij te zetten? (echt niet zomaar uitgevonden)
Emails versturen vanuit een cybercafé zonder legitimatie, onmogelijk?

Maar het is duidelijk dat je eigenlijk reeds verleid bent, en at the end gaat niemand je met 100% zekerheid kunnen vertellen dat het om een linke zaak gaat.
Common sense valt moeilijk tot niet over te brengen, dat is dan weer míjn ervaring.

Waar heb jij onze hulp nog voor nodig ?

Tenzij je de verkoper persoonlijk kent, heb ik hier ook mijn vraagtekens bij.

De prijs is bijzonder laag en als ik zelf iets zou verkopen, zou ik het nooit (en zeker niet naar het buitenland) zonder enige aanbetaling versturen en dan maar hopen dat ik drie dagen later mijn geld zou zien (of mijn apparaat terug).

Het klinkt natuurlijk heel mooi, dat je geen aanbetaling hoeft te doen en geen verzendkosten hebt in eerste instantie, maar ik zou er met een boog omheen lopen.

Dit dus..

Back