Groupbuy DIY Drone V2

dat spul dus :)

koop t hier

Dronelab werkt helemaal goed! lekkere herrie komt eruit :)

Attachments

• dronelab1.jpg
    dronelab1.jpg
    89,4 KB · Bekeken: 82
  • dronelab2.jpg
    dronelab2.jpg
    106,5 KB · Bekeken: 91
  • dronelab3.jpg
    dronelab3.jpg
    99,6 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
Ik heb 'em ook af. En hij doet het zowaar in een keer. 8)

attachment.php

Ik heb nog wel even twee tips voor mensen die nog (gaan) bouwen.
  • Prik voordat je condensator C2 op de print soldeert even de meest rechter 6,3 mm jack op de print; de reden hiervoor is dat deze jack condensator C2 raakt en je dus voldoende ruimte voor de jack over moet laten
  • zorg dat de twee bovenste IC voetjes (waar de 556 timer ICs in komen) zo ver mogelijk uit elkaar staan; de chips die er in komen zijn namelijk net iets breder dan het voetje en als ze te dicht bij elkaar zitten, dan krijg je een van de twee ICs er niet helemaal in en mag je de voetjes weer desolderen en zorgen dat er 0.5-1 mm tussen zit

Ik heb overigens nog wel een issue - bij mij schuren de knoppen namelijk tegen de bovenplaat, waardoor ze niet lekker soepel draaien. Maar goed, dat krijg ik nog wel opgelost.

Ik sta er eerlijk gezegd verbaasd van dat het werkt. Ik kwam tijdens het bouwen er al snel achter dat ik weerstanden R46 en R47 omgedraaid had, maar dat was (toen nog) makkelijk te fixen. Niet slecht voor mijn eerste poging zelf iets te assembleren. :geslaagd:

Attachments

• dronelab.jpg
    dronelab.jpg
    93,4 KB · Bekeken: 93
ja dat heb ik ook, knoppen die niet helemaal recht staan en daardoor tegen de plexiglas plaat aan schuren.

andere tip is : eerst de jacks, daarna de adapterplug.

Zo dat hebben jullie ook snel gedaan, NL heeft er dus weer 2 extra Drone Labs bij :P

Ja Casper blijkt alleen de case te vermelden op de pakbon, dus geen importkosten.
Voor $80,- ben je helemaal klaar incl. case.
Allemaal keurig verzorgt hoor, ook die case is wel mooi voor dat geld.

Overigens heb ik geen probleem met de knopjes die aanlopen.
Hebben jullie ze goed aangedrukt?
Edit:
Je zou natuurlijk tussen de afstandsbusjes een extra ringetje kunnen plaatsen, dan heeft die net iets meer ruimte.

Heeft iemand trouwens ook al over MOD's nagedacht?

Zelf denk ik aan een groter bereik van de tremelo (LFO) zodat die nog langzamer kan.
De blok van de tremelo te veranderen in een driehoek-achtig iets.
Eventueel de blok van de oscillator naar een zaag/tri oid.

Het forum van Ghostwizzard ligt een beetje stil, misschien kunnen we daar wat leven in brengen? ;)

Enfin, ik ga nog wat extra onderdeeltjes bestellen om lekker op een breadboard wat te experimenteren.

Spares opgehaald en deels gesorteerd. Morgen even een nieuwe stift voor m'n soldeerbout kopen, daarna lekker braden.

Hoe lang zijn jullie bezig geweest?

In totaal? Ik schat een uurtje of 4-6 dacht ik.
Ik heb het lekker rustig in 2 avonden gedaan in ieder geval.
Neem er inderdaad rustig de tijd ervoor en overhaast het niet, anders ga je alleen maar fouten maken.

Spares opgehaald en deels gesorteerd. Morgen even een nieuwe stift voor m'n soldeerbout kopen, daarna lekker braden.

Hoe lang zijn jullie bezig geweest?

SynnyS schreef:
Oorspronkelijk geplaatst door _Martin_ Ja Casper blijkt alleen de case te vermelden op de pakbon, dus geen importkosten.
Voor $80,- ben je helemaal klaar incl. case.

Das goed nieuws, dan denk ik dat ik dat ook maar gewoon ga doen...

Gewoon doen ;)

Overigens een leuke tip die ik nog bij een Shruti-1 project zag (ook de moeite waard trouwens) die man gebruikte een microfoonklem om zijn printplaat in vast te zetten.
Kom d'r maar op :)

Ik ben er ongeveer een uurtje of 4 mee bezig geweest....

Ik vraag me wel af of alles helemaal klopt... De lowpass filter heeft wel heel erg weinig bereik. Hij lijkt alleen op de over de helft van de pot invloed te hebben... helemaal dicht gaat ie al helemaal niet .. Is dit bij jullie ook zo?

Bij mij is het effect can het low-pass filter ook aardig subtiel/beperkt. De twee band-pass filters doen meer.

Ik heb er eens een scope aangehangen en de signalen die ik zie verbazen me een beetje. Het standaard signaal lijkt meer op een sinus dan een blokgolf (wat ik verwacht had, gezien het gebruik van een Schmitt trigger om het signaal te genereren) - dit kan mogelijk ook door de band-pass filters komen.

Ik vind de mijne overigens aardig anders klinken dat de video's op de website van Casper Electronics. Misschien dat ik toch iets verkeerd gedaan heb - ik zou e.e.a. nog eens goed na kunnen lopen.

Als ik zin heb zal ik eens wat geluidjes opnemen en hier plaatsen.

Ha ha, iedereen heeft verschillende effecten lijkt het wel :)
Als je goed met de filters speelt krijg je er inderdaad een sinus uit.
Wanneer je direct op de 40106 meet zie je wel een blok.

Naar mijn ideee reageert het LP filter wel normaal, maar het ligt eraan wat je referentie is. Helemaal dicht draaien doet die inderdaad niet.
Misschien is dat ook wel de opzet, want de rest van de filters/distrtion zit daar weer achter en houd je niets meer over dus.

Zelf ben ik wat minder enthousiast over de "tremelo" functies, maar misschien zijn mijn verwachtingen daar weer verkeerd over. Hij lijkt het wel volgens ontwerp te doen.

Verder zou het mogelijk moeten zijn de basis wavevorm al vrij makkelijk aan te passen naar een triangle.
Zie http://www.play-hookey.com/analog/triangle_waveform_generator.html
Enige punt is hoe dit ook netjes met switches weer in te bouwen.

Iemand trouwens al eens met alleen de distrtion gespeeld en de osc's uit?
Daar kun je ook alweer grappige dingen mee doen.

Eindelijk klaar! Doet het in een keer :)

Klein probleempje, de lpf-cut potmeter is defect geraakt tijdens het afdoppen (vermoedelijk te veel kracht gezet omdat de knop te strak zit). Een zwart groene knop ontbreekt.

Kan ik deze onderdelen ook in NL bestellen? Beetje zonde om te bestellen bij mouser en 25 verzendkosten af te tikken (:

Het gaat dan om:

1 x 10k potmeter 774-296UD103B1N
1 x knop Grey & grey 450-7518
1 x knop Black & green 450-4C618

Gaaf dat die werkt :)

Die potmeter word misschien lastig.
Je zou kunnen kijken of Conrad ze heeft?
Ik wil v/d week ook wel eens even rondkijken.

Ontbreekt er een knop?
Er zijn er voldoende door Mouser geleverd, dan moet ik een foutje hebben gemaakt bij het verdelen en heeft iemand er per ongeluk 1 teveel gekregen.

Heeft iemand er één teveel gekregen?

Hoeveel heeft het nou compleet gekost? Onderdeeltjes, pcb en case? Jammer dat ik dit topic te laat zag :(

Back