Gratis VST plugins van SirSickSik

huh ende wtf, je gebruikt gewoon 2 nicks door elkaar heen? 8D of zijn jullie/ben jij niet dezelfde?

ja leuk he... degene waarmee ik nu schrijf is vol.,..dus ik moest wel, Was het nog niet opgevallen in de kutdraad dan?
wat betreft die 16den... had ik het tempo daarop moeten zetten of de ingebouwde recorder, de clockspeed moeten laten moduleren. Op zich genoeg opties hoor ;)

sik

Nou, voor six dan nog maar even eentje met korte nootjes.. bedenk me wel net dat dit 24sten zijn en geen 16en... sorry :D

Attachments

• SirSickSik - Drunk Composer Walking Home.mp3
    9,7 MB · Bekeken: 192
speciaal voor jou, six, allerlei rare clock-divider en gatetimes door elkaar heen gegooid zodat ie lekker zou gaan flippen haha

Tis dus wel zo dat je ook simpele patronen kunt maken hoor, maar bij deze opname heb ik zoveel mogelijk tegelijk laten veranderen (inclusief een key/enharmonic switch elke 4 beats als ik het goed herinner..) Dus dat deze track moeilijk volgbaar is... dat klopt haha :D Gezien het melodie-patroon/algoritme ook gemoduleerd werd door de base-value (welke de enharmonic selecteert), werd dus ook het melodie-patroon elke 4 beats veranderd.

nieuwe computer, nieuwe mogelijkheden :)

nieuwe computer, nieuwe mogelijkheden :)

Nou, ik heb gisteravond een bestelling geplaatst voor een nieuwe dikke computer die mij naar syntedit 1.2 gaat helpen, dus binnenkort denk ik dat mijn vst's iets groter gaan worden ghehehe :D
12gig geheugen, i7 processor en verscheidene nieuwe extra hardware versnellingen..dus dat moet wel weer genoeg zijn voor de komende paar jaar dacht ik zo... nog ff wachten op goede, echte multitouch screens (voor al je vingers) en dan zal ik ook gaan beginnen touch-gerelateerde plugins te maken. :)

sik

nee hoor, alhoewel dat wel zou kunnen nu (denk aan ingebouwde sample-libraries ofzo, want dat trok mijn computer tot nu toe nog niet)
het is eerder dat mijn computer op een gegeven moment tergend traag werd zodra mijn project erg groot begon te worden. Wat betreft de grootte van de vst zal het waarschijnlijk wel mee vallen, gedeelten van de vst delen dezelfde bestanden.. Het is eerder dat ik de vst verder uit kan breiden zonder dat mijn cpu in gevaar komt ;)

sik

och, maak je geen zorgen hoor, ik ga niet alleen maar samplers bouwen, maar ik had wel een ideetje om een eigen drum-kit op te nemen met mijn modular en daar dan een plugin omheen te bouwen.
Daarnaast gaat het er meer om dat bij mijn grote projecten (ook de automathico) mijn huidige computer moeilijkheden krijgt en vaker vast begint te lopen omdat die simpelweg niet die uitgebreide projecten aan kan (te veel veranderende graphics. ligt aan mijn videokaart). In sommige projecten duurt het 5 tot 10 seconden als ik een lijntje probeer te trekken tussen 2 modules, waardoor ik gedwongen ben het project af te ronden en te stoppen met uitbreiden.
Dus wat ik ermee bedoelde, was dat er gewoon meer opties in gaan komen omdat ik langer door zal kunnen werken aan 1 project zonder dat mijn computer gaat lopen steigeren.

Momenteel is mijn computer zelfs zo naar de getver dat mijn computer soms crashed bij 1 klik van de muis.. maakt niet uit waarop.. Gezien ik dan opnieuw moet opstarten en synthedit de 1e keer laden 10 minuten nodig heeft, kan je begrijpen dat dat mij telkens ongeveer 20 minuten kost (met het aantal keer opnieuw herstarten dat nodig is, gezien de computer, als die crasht, vaak nog 5x vast loopt bij het opstarten na de crash) om verder te gaan met een project... Wat ook de reden is dat mijn DC12 inzending niet helemaal geworden is zoals ik wilde, omdat dit simpelweg te veel tijd en moeite kostte..

maar wat gaat er nu dan komen dat ik voorheen niet kon?
-gezien ik nu, als het goed is, synthedit 1.2 kan draaien, kan ik ook eindelijk oversampling gaan gebruiken
-hiermee kan ik ook eindelijk een aantal synthese vormen beter uitwerken waarin feedback verwerkt zit (distortions en self-modulations van oscillatoren en filters).
-betere graphics die uiteindelijk ook touch-based georienteerd zullen zijn, (bijvoorbeeld mijn idee voor een sequencer waarbij je de muziek bestuurd op basis van muziek theorie. dwz, je bepaalt de chord-progressie in tonica, dominant etc etc, key-overgangen, manier van melodie indeling van akkoord naar akkoord, basis opmaak voor melodie en de plugin past deze dan toe op waar het op dat moment is->ben ik in tonica/parallel/dominant? welke key zit ik? welke kant zorgt voor spanning, welke ontspanning? Wat is de 'density' van het aantal instrumenten? etc etc Deze plugin zal touch-based moeten zijn om ook goed muzikaal in te kunnen zetten.)

sik

handige midi-arpeggiator- (key, chord-mode en noot-selectie/ritme zijn aparte tracks)

handige midi-arpeggiator- (key, chord-mode en noot-selectie/ritme zijn aparte tracks)

Nou, wat dachten jullie hiervan, simpel, doch elegant al zeg ik het zelf:

1e octaaf note 0-11: key: sla een noot aan op de eerste octaaf en die note wordt gekozen als scaling-key
2e octaaf note 12-16: mode-> van 12->16: I, V, IV, vi, ii, iii, vii
note21: 1 semitone detune omlaag
note 22: 1 semitone-detune omhoog
note 23: inverse chord
vanaf 3e octaaf de 20 semitones erna: 5X 4 octaven waarbij er telkens de 4 basistonen van het akkoord gebruikt worden. De volgende 4 zijn 1 octaaf hogen dan de vorige. Dus de 20 noten zijn verspreid over 5 octaven. Oftewel, met een 4-octaafs keyboard kan er over 5 octaven gespeeld worden.

hoe te gebruiken:

een aparte track om de noten te spelen die de key bepalen.

een aparte track om de noten te spelen die het akkoord bepalen (tonic, dominant etc. Hier kan dus ook voor 2 aparte tracks gekozen worden om 2 instrumenten verschillende akkoorden bij elkaar te laten spelen door van 2 instanties van deze vst gebruik te maken, die ieder een apart instrument besturen).

En tot slot een aparte track om de noten te spelen van het gekozen akkoord. Dit gedeelte kun je zien als 'arpeggiator ala guitaar stijl. De ene hand bepaalt de akkoorden, de andere welke noten ervan gespeeld worden en wanneer. Hier kan natuurlijk wederom gekozen worden voor het gebruik van 2 instanties van de vst, zodat 2 synths verschillende noten kunnen spelen van hetzelfde akkoord (behalve als je natuurlijk ook nog verschillende akkoorden gebruikt voor beide partijen)

wat is het voordeel?
als je niet tevreden bent met de uitkomst hoef je niet je gehele track overnieuw te schrijven. Mischien is het veranderen van key, akkoord of arp voldoende.. Daarnaast kun je doorgaande akkoordenprogressies schrijven zonder het ritme te hoeven aanpassen op de veranderende noot-posities. Dus op basis van dezelfde 'arp' kun je lekker door-"progresseren" met andere akkoorden of in andere key. Of je verandert juist het ritme, maar laat de chord-progressie hetzelfde..
Hiermee verbetert trouwens ook nog de leesbaarheid van je muziek. Plekken van overgangen en variaties zijn duidelijk te herkennen en daarnaast ook de basis waar de overgang op berust (key, akkoord of ritme).

Het frontje van de vst is zo simpel als ik het maar kon maken. Het enige wat je ziet is een tekst die aangeeft wat de verschillende noten doen, meer niet..

Setup:
-3 miditracks/sporen voor key, mode en note bepaling.
-alle gezonden naar een en dezelfde vst (arperitis)
-midi-output van de arperitis naar de melodie-vst naar keuze.

variatie:
-1 of 2 'general' midi tracks voor key (en chordmode) die verzonden worden naar 2 of meer arperitis-vsts.
-1 dedicated note/arp miditrack voor elke arperitis die je inlaadt->andere partij op basis van dezelfde key en chord.
-een aparte melodie-vst voor elke arperitis die je gebruikt.

Have fun!
SirSickSik

Attachments

• Arperitis4.zip
    1,7 MB · Bekeken: 198
Block diagram to SirSickSik's Automathico V1, KVR DC12 entry

Block diagram to SirSickSik's Automathico V1, KVR DC12 entry

Here's the block-diagram belonging to the Automathico V1 which is an entry in the KVR developer challenge:
http://www.kvraudio.com/product/automathico-by-sirsicksik

have fun!

Attachments

• Diagram to automathico.jpg
    Diagram to automathico.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 165
16 nieuwe vsts 1 maand gratis te downloaden.

16 nieuwe vsts 1 maand gratis te downloaden.

Ok, as a lot of my vst's were bigger then 4mb lately, I've put them all together into a rar file and put them on send-space. SO, what's in it!?!

16 vsts containing sequencers, synthesizers, effects and midi-tools:

http://www.sendspace.com/file/qcupso

These plugins are made by SirSickSik (Remco van der Most)
Created in the synthedit environment, made by Jeff McClintock.
A lot of modules of other 3rd party developers have also been used throughout the projects and I want to specially thank these people:

Chris Kerry (CK modules)
Daz Dizley (DD modules)
Etric van Mayer (EVM modules)
Dave Haupt (DH modules)
Kelly Lynch (KDL modules)
Rob Herder (RH modules)
Rurik Leffanta (Xoxos modules)
and any other developer who helps the synthedit community with new possibilities!

Arp you chord: predecessor of arperitis 1-4

Arperitis: first stage of arperitis4

Arperitis3: third stage of arperitis 4

Arperitis4: arpeggiator like midi-plugin. Divides melody in three parts: key, chord-mode and hermonics.

Atom: glitch-fx with automation-presets/record for each knob

Dirty LP: noise-synthesizer which produces random cracks at random times. Filesize is only big because of background image haha

Love-crusher: distortion vst which is the distortion-part of the trickshot V1.3

Midi Change Channel: useful in combination with my other midi-sequencers. Changes all (filtered) incoming midi to this midichannel.

Midi Random Velocity: Useful for randomizing the velocities of notes being send vsts (eg to Atom-vst or SIK-FXD-vst).

Oscillator Project: Small VSTi with FM and PM synthesis. Sync is dividable (sync every #-steps). Filter-shaper allows lots of different spectra.

Siks-voice: not sure anymore..I was drunk when I made it.. I guess it should be some voice-synthesizer or filter haha

Soundfont voice 2Synth: 3x Soundfont based synthesis with random soundfont/preset-buttons. 4x envelope for pitch, velocity and x/y morph between soundfont 1,2,3 and ringmodulated 2*3.
Soundfont 1 is used as volume-transient.
(be careful, if there's just one file in the map or 1 preset in the soundfont, 'randomize' will give an error!)

Soundfont Voice Synth: same as above but with extra vowel filter and formant filter to make more voice-sounds.

Step Matter: simple 4x4 sequencer matrix. Each step has it's own sequence of 'send-direction'. Each time the step receives a gate-high, it goes on step further in it's own
'send-direction' and sends the gate-high to the next selected step. Automatic gate generator makes sure at least 1,2 or 3 gates are on at the same time in case gates-high combine at one step.

TrickshotV1.3: a synthesizer VSTi. Contains the 'stepmatter' inside, which controls an dual-oscilator with phase and pitch modulation, counted-sync and multiple other modulations and settings.
Next to that a filter with step-modulated cutoff and resonance. A/D-s-r has gate-time for A/D stage and step-modulator controls A/D balance. Release=Attack+decaytime. Inbuild vca with distortion,
'verb' (large!) reverb and love-crusher distortion.

Verb: basic reverb with Volume for reverb (dry is send thru), Roomsize, Decaytime, Damp, HP-in, LP-in, Diffuse and Diffuse-setting-randomiser

Don't forget.. this is with send-space, so it's only online for a month! If you come here later on and interested in having the plugins..... you're screwed! :duivels: no.. just joking... let me know and I'll upload them again :W

Throw down the shackles of pan-economy, the tyranny of big companies and misleadings by powerful, but little people. Make the world able to give again as a gift is only a real gift if it is given before it is asked.

SirSickSik

http://www.sendspace.com/file/qcupso

Thanks for the entry in DC2012 SirSickSik and also for the extra bundle. I have only just discovered all your comments on the dropdown dialogue on the DC2012 download page.

You might like to know there is a sub-forum called DC Chat here;
http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=91
where you can start your own thread and perhaps get more interest and feedback.

Also if you mention the vst pack, it would be worth telling people to click on the blue "Click here to start download from sendspace"

Thanks again and good luck.

Edit; and that block diagram is about the size of a postage stamp ! That needs sorting out..

ehm, even een testje met synthedit 1.2 met oversampling.
Ik heb hier een soortemet van compressor/distortion (zover mijn computer mij laat horen, maar ik heb nog geen geluidskaart).

graag even wat feedback over cpu gebruik, geluid en dergelijken.

ps, zet er even voor de zekerheid een limiter achter, er zou niets fout moeten gaan, maarja, eerste vst met oversampling, nieuwe computer en synthedit 1.2, dus voor de zekerheid...

sik

Attachments

• Stressor compressor.zip
    1,8 MB · Bekeken: 177
Thanks for the entry in DC2012 SirSickSik and also for the extra bundle. I have only just discovered all your comments on the dropdown dialogue on the DC2012 download page.

You might like to know there is a sub-forum called DC Chat here;
http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=91
where you can start your own thread and perhaps get more interest and feedback.

Also if you mention the vst pack, it would be worth telling people to click on the blue "Click here to start download from sendspace"

Thanks again and good luck.

Edit; and that block diagram is about the size of a postage stamp ! That needs sorting out..

if you clock on the picture, it wil enlarge and you can right-click on it to download. It's around 1000-800 pxls I think

opname 32x oversampled distortion, synthedit1.2 vst

opname 32x oversampled distortion, synthedit1.2 vst

hier een voorproefje van een nieuwe compressor/distortion plugin van mijn hand.
Gemaakt met synthedit 1.2 en dus is er vanaf nu oversampling beschikbaar :P
Oftewel, heb meteen maar even gekeken wat 32x oversampling doet :D
En dat bleek dus meteen de beste setting voor deze vst ghehehehehe :duivels:

ben er nog mee bezig, maar d'r zijn al zo'n 22 presets.

sik

Attachments

• SirSickSik - Stressor Distortion Vst.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 195
Back