Dub effect

alex21

Nieuwkomer
Hallo,

Ik maak hip hop beats een beetje in de old school style.
In deze beat hier. :
Hoor je vocal dubs dat het lijkt alsof een hele groep mensen het roept.
Hoe zou ik dit moeten maken ?

Gr Alex

Ik denk dat je dat wel kan doen door de sample te kopieren, meerder keren op elkaar te plaken en dan wel iedere sample een paar ms te verplaatsen tov van elkaar. Daarbij misschien iedere sample een kleine pitch correctie. Correct me if im wrong...

Ik denk dat je dat wel kan doen door de sample te kopieren, meerder keren op elkaar te plaken en dan wel iedere sample een paar ms te verplaatsen tov van elkaar. Daarbij misschien iedere sample een kleine pitch correctie. Correct me if im wrong...

Dit en wat panning zou kunnen werken.

In het ideale geval neem je de stukken die je gedubt wil hebben nog een keer op. Dat klinkt meestal toch lekkerder.

Je hebt net beschreven hoe een harmonizer werkt.

Je bedoelt die backing?

Wat veel mensen doen is gewoon de hele crew die laten doen, mic erbij en done deal.

Of zelf dus 8 x inspreken (elke keer net andere positie van mic)

Of idd heel ingewikkeld dingen in de box oplossen die mensen vroeger uit hun mouw schudden

Back