Opnames zonder PC

Less is more.
Heb hier onlangs een vestax HDR6 weten te strikken voor 75 euro.
Ook leuk machientje om als back-up recorder mee te lopen.
Misschien is een deftige DAT recorder ook te doen?
De RM1X is natuurlijk een vaste waarde :D maar waar ga je V1.13 halen? Ik heb er vier en allemaal V1.12...
Een goede 2 spoor tape recorder is natuurlijk niet te versmaden 8D maar als het om echt te masteren is, dan zou ik wel naar iets zwaarder dan een A77 of B77 uitkijken.:W
(hier voor 50 euro een A77 MKIV! http://link.marktplaats.nl/511705152 )

Grtz :mega:
Exo.

Dus een V1.13 is zoeken naar een speld in een hooiberg begrijp ik...? Ach, het is ook te omzeilen dan p.c. probleem meen ik me te herinneren.

Wat betreft het opnemen blijft een beetje een moeilijk vindt ik... Er zijn talloze mogelijkheden en eigenlijk gaat het er alleen om dat ik hetgeen uit mijn mixer krijg, opgenomen krijg. Maakt niet zoveel uit op welke manier als het kwalitatief gezien maar niet achteruit gaat en het op een eenvoudig manier naar bijv. CD te vertalen is.

Misschien is een deftige DAT recorder ook te doen?

DAT zou dan denk ik ook kunnen...

Het is dat ik de Tascam SX-1 heb, het enige zelfstandige apparaat dat meersporenopnames en midi sequencing naadloos integreert. Het was bedoeld voor computerhaters, maar eigenlijk is het ook een pc, hoewel goed vermomd door zijn beperkte toepassingen. Anders zou ik een Korg D32XD kopen met nog een Akai MPC. Maar de SX-1 was geen commercieel succes en het apparaat is nooit uitontwikkeld. Het personeel werd ontslagen voordat ze de beloofde versie 2.0 konden voltooien.

Dit is een draadje uit 2011. Ze zijn allebij oud.

Van die 2 is de D32XD wel duidelijk de hoger gepositioneerde; 24 bit/96kHz, motorfaders, touchscreen, 4x aux send (unbalanced), master en monitor outs (balanced).

De Akai DPS24 zit er wel boven qua I/O, mist hooguit het touchscreen.

Ik ben ondertussen van de Fostex (zie eerder in dit draadje) overgestapt naar een Roland VS-2480. Als je een exemplaar neemt met wat FX boards en goodies kost hij je nog wel >500€, maar dan heb je ook wat. Echt PC klavier en muis, PC monitor, motor faders, 24 sporen, allemaal analoge lijn/mic inputs + gitaarinput + digitale inputs, goede FX, heel flexibele routing, compressor en noise gate op elk kanaal!, etcetc. Ik heb er heel mijn studio minus de synths door vervangen. Het komt in de buurt van werken met een PC, maar dan zonder de nadelen en afleidingen daarvan. Enige minpuntje is de kwaliteit van de lak van het armboard, maar daar kan je eventueel een leren kussen over monteren.

Back