Casio met pro gear?

img04.jpg

Ze hebben toch wel een aantal unieke functies weten te ontwikkelen, zoals bijvoorbeeld

Portable MIDI devices or audio equipment can be placed on the designated rubber holding space
Zou dat gedeelte rechts bestemd zijn voor een ipad?
Als je hem gebruikt voor muziek maken/afspelen wel, anders niet:

Om je bier op te zetten natuurlijk! Of voor je kat, kan ook.....ideaal ook voor je asbak
en dat kan dus niet, behalve als je het bier, kat of asbak gebruikt om muziek mee te maken :D

Up to 100 musical phrases spontaneously played on the keyboard can be stored in memory as user phrases
balen als je een ingestudeerde phrase wil storen, want dat kan denk ik niet zo te lezen

The Arpeggio function can automatically play arpeggios just by pressing keys
Handig dat dat automatisch kan en niet dat je eerst een knopje moet indrukken, twee maal een koprol moet doen en een scheet laten voordat de arpeggio werkt...

Can operate on 6 D batteries

In ieder geval een echte Casio ;)

hmm jammer, groovemeuk... het uiterlijk is ook nogal keyboard

een nwe CZ101 of VZ1 zou nog wel interessant zijn

hmm jammer, groovemeuk... het uiterlijk is ook nogal keyboard

een nwe CZ101 of VZ1 zou nog wel interessant zijn

Ik vind het niet vreemd dat het geheel een "keyboard" uiterlijk heeft, bovendien is het niet specifiek "groovemeuk" maar zowel "groovemeuk" als "performance meuk". Volgens mij zijn deze 2 synths precies gericht op het grijze gebeid wat tussen de synths en keyboarden ligt.

Slimme zet, dit gaat verkopen als een tierelier...

Ik moet zeggen dat het wel wat heeft... en dan vooral de prijs... 699 en 799 dollar. Dit wordt misschien wel een verkoophit...

Deze keyboards hebben iets aantrekkelijks en lijken me zeer toegankelijk.

Misschien wat voor mijn zoontje?? Dan kan ik er stiekum zelf ook mee spelen, hehe...

Ik moet zeggen dat het wel wat heeft... en dan vooral de prijs... 699 en 799 dollar. Dit wordt misschien wel een verkoophit...

Deze keyboards hebben iets aantrekkelijks en lijken me zeer toegankelijk.

Misschien wat voor mijn zoontje?? Dan kan ik er stiekum zelf ook mee spelen, hehe...

In vergelijking met wat Moog, Arturia, Dave Smith, Doepfer en binnen afzienbare termijn Waldorf op de markt brengt aan analoge synths zou ik toch wel even nadenken voor ik die toch best wel stevig geprijsde Casio's zou halen, toch?

In vergelijking met wat Moog, Arturia, Dave Smith, Doepfer en binnen afzienbare termijn Waldorf op de markt brengt aan analoge synths zou ik toch wel even nadenken voor ik die toch best wel stevig geprijsde Casio's zou halen, toch?

Vergis je niet hoor, die nieuwe Casio's klinken best goed, en ik moet eerlijk zeggen dat ik in het demo fimpje een "hands on" bediening zag waar al die andere fabrikanten nog iets van kunnen leren. Dit is een synth die EIN-DE-LIJK echt real-time kan multitasken zonder dat er allerlei menutjes met 5 pagina's voor een functie in de weg zitten op een te krap schermpje.

Het is ook redelijk ironisch dat een merk, wat bekend staat in bepaalde kringen als "speelgoed", een super overzichtelijke en makkelijk te gebruiken hands on bediening ontwerpt waar ik al een hele tijd naar opzoek ben maar nog nooit heb gevonden, ook niet in de duurdere klasse (tot nu dan).

En dan voor die prijs, van deze synthesizers droom ik haha !

Zag net wat demofilmpjes: http://www.casiomusicgear.com/home/index.html

Lijkt me best het proberen waard. Je kunt er in ieder geval flink mee layeren in het geval v/d XW-P1.
Vooral die solosynth (6voice) va is best interessant zo te horen/lezen:

Utilizing Casio’s exclusive (HPSS) Hybrid Processing Sound Source, a six oscillator monophonic solo synth is just one of the amazing sound engines in both the XW-P1 and XW-G1. The solo synth has the power to deliver classic analog sounds and sounds with an aggressive edge unlike anything else. Two virtual analog style oscillators, two PCM based oscillators, a noise oscillator and an external oscillator via mic and line inputs can be combined to make up a single solo synth tone. Each oscillator has an independent filter, envelopes, independent key tracking, portamento, two LFO’s and access to master resonant filter. With impressive modulation and control capabilities at your fingertips, the solo synth is capable of a wide range of sounds and expression.

Een casio met techhouse en trance phrases, perfect voor de 14 jarige hobbyist toch als eerste synth?
ik moest het met een GEM met bossanova ritmes leren

Een casio met techhouse en trance phrases, perfect voor de 14 jarige hobbyist toch als eerste synth?
ik moest het met een GEM met bossanova ritmes leren

Nounou, dat is ook wel een beetje kort door de bocht, niet? Die phrases kun je ook zelf maken, een Motif (bijvoorbeeld) komt toch ook met voorafingestelde presets, en dat betekend dan toch ook niet dat dat alles is wat je hebt of krijgt?

klopt, maar harstikke leuk toch? ik vind deze synths wel grappig

Ah oke, mischien dat ze wellicht voor de "studio-mensen" wat knullig overkomen, maar ik zie hier echt honderden "live" mogelijkheden die nu niet alleen pretenderen te werken, maar ook echt daadwerkelijk werken.

Ik ben er zeker van dat dit een hele goede oplossing is voor toetsenisten die veel live spelen met een minimale setup, en niet van het groovebox concept houden.

Vergis je niet hoor, die nieuwe Casio's klinken best goed, en ik moet eerlijk zeggen dat ik in het demo fimpje een "hands on" bediening zag waar al die andere fabrikanten nog iets van kunnen leren. Dit is een synth die EIN-DE-LIJK echt real-time kan multitasken zonder dat er allerlei menutjes met 5 pagina's voor een functie in de weg zitten op een te krap schermpje.

Het is ook redelijk ironisch dat een merk, wat bekend staat in bepaalde kringen als "speelgoed", een super overzichtelijke en makkelijk te gebruiken hands on bediening ontwerpt waar ik al een hele tijd naar opzoek ben maar nog nooit heb gevonden, ook niet in de duurdere klasse (tot nu dan).

En dan voor die prijs, van deze synthesizers droom ik haha !

Realtime editten kun je toch ook zeer wel met pak hem beet een Roland Gaia. Voordeel van die Gaia is natuurlijk dat die wel polyfoon is. Want dat vind ik toch echt wel een gemis voor een VA-synth als deze Casio. Daarmee plaatsen zij zichzelf buiten de markt in dat segment.

Realtime editten kun je toch ook zeer wel met pak hem beet een Roland Gaia. Voordeel van die Gaia is natuurlijk dat die wel polyfoon is. Want dat vind ik toch echt wel een gemis voor een VA-synth als deze Casio. Daarmee plaatsen zij zichzelf buiten de markt in dat segment.

Die Casio's zijn niet monofoon, dat is een van de 3 synthengines waar je het nu over hebt.

De XW-P1 komt met de volgende engines:
  • 1 monofone SOLO synth
  • 1 polyfone multitimbrale synth (tot 6 layers, de gaia heeft er 3)
  • Drawbar orgel emulator

En de XW-G1 heeft inplaats van de orgel emulator, een sampler welk te gebruiken is met de phrase sequencer.

De Roland GAIA is een leuke synth, maar voor mijn doen is het klavier net iets te klein. Ik zie hier eigenlijk niet waarom CASIO zich buiten de markt zou zetten, ze komen juist behoorlijk goed terug in de markt.

Back