Nieuws van Nord?

MidiMod van Jan Punter,
http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/html/software/software-midimod.htm

is een (soft)modulair midi systeem voor Windows waarmee je door verschillende modules te combineren en te moduleren, midi control en midi note data naar een synthesizer(s) kan sturen. Helaas is het niet meer verder ontwikkeld voor Vista/Win7.
In Vista werkt het wel in de XP compibilateit. SP2.
Op het E-M forum schreef ik indertijd:
For every midi cc freak, i can recomend Midimod of Jan Punter. I didn't play with it for a while, but now i'm doing this on the very moment. And i still love it! Esp. for drones and fx it's a joy to listen to (in this case) the rnd midi settings. A scala from composers like Stockhausen , Eimert,etc is comming by. This is a must have for experimental people.
http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/
click on software. And there are other very nice related links for NM/G2.
So, thanx Jan(again).

Ook daar deze ode aan Jan Punter geplaatst. Dit is een G2pch die midi uitstuurt, niet G2Demo geschikt. In het FX gedeelte nl een soort MidiMod opzettinkje.

Attachments

• JanPunterMidiMod.jpg
    JanPunterMidiMod.jpg
    121 KB · Bekeken: 69
  • korg_ms20midimod.pch2
    11,5 KB · Bekeken: 67
Je was me voor, Roland :)

Op mijn computer krijg ik ook een filmpje van alert boxen. Wanneer je echt wilt, dan kan er contact met de maker worden gemaakt.

MidiMod is een project in geweest 1999 van Jan Punter aangaande een tooltje dat Midi data (hoofdzakelijk CC) genereert. Het maakt gebruik van modulen net als bij de NordModular Classic. Het is een stuurprogrammaatje, dus eigenlijk voor een uitvoering. Het kan ook Midi data bewerken.

De PatchMutator is ontworpen door Palle Dalhstedt en is een tool dat bij het ontwerpen van geluiden gebruikt kan worden. Oorspronkelijk droeg het de naam PatchEvolve.

In de G2 is Evolve wat beperkter uitgewerkt, maar de opslag methode is sterk verbeterd dankzij de Variations, terwijl MidiMod in de MidiOut van de G2 sterk uitgebreid is, want er zijn veel meer soorten Control modulen aanwezig.
Oorspronkelijk waren beide tools gebonden aan een computer; Clavia heeft ze in de hardware geïmplementeerd.

Wout

Voila, mail verstuurd naar Jan...

M'n NM G2 is hier aangesloten via een usb-hub.
Dat werkt voor de editor, maar mogelijk ligt daar de fout voor MidiMod.

Betreft patches... effe geleden, maar convertie van pch naar pch2 dacht ik geen tool bestaand te weten/vinden. Of hebben jullie daar een oplossing voor.

Excuus voor het off-topic.

De oorspronkelijke naam was EvolCC en we hebben het eens samen gedemoot:
Wout & Roland gave a demonstration of Palle's EvolCC patch breeder
software, a sort of a gene-controlled patch randomizer - nice tool !

sounds very interesting!
Een genetische mama en pappa gaven midi breeds af. Midi kinderen dus en elk kind was dus een bepaalde midi setting:)
Je kon dus ook de mate van de genen van papa of mama's kant beïnvloeden.
@Audiocollage: G2ools
http://electro-music.com/forum/post-101311.html
goed lezen en je hebt pyton nodig.

[Je was me voor, Roland :)]
you keep me sharp, bedankt daarvoor:)

Laatst gewijzigd:
Voila, mail verstuurd naar Jan...

M'n NM G2 is hier aangesloten via een usb-hub.
Dat werkt voor de editor, maar mogelijk ligt daar de fout voor MidiMod.

Betreft patches... effe geleden, maar convertie van pch naar pch2 dacht ik geen tool bestaand te weten/vinden. Of hebben jullie daar een oplossing voor.

Excuus voor het off-topic.
Ik werk zonder hubje en krijg de foutmeldingen ook. Is er Midi op je computer geïnstalleerd?

G2ools maakt een soort 'gelijk aan' Patch, want de systemen zijn niet gelijk...

@ Roland Ik gebruik MidiMod en EvolCC niet meer, want de G2 doet het beter :)
Ik heb even gekeken of die MidiMod *.Slt, waarvan je een jpg had geplaatst, ook in de G2 in te bouwen is. Grappig is dat dan de G2 zijn eigen CC's moet aansturen, anders kunnen de kanalen en de CC routing niet wisselen. Dat is trouwens iets wat ik nog nooit gedaan heb. Is het nuttig? Ik kan best begrijpen waarom Clavia voor een vaste routing heeft gekozen...

Wout

Precies, daar ging het topic over inderdaad.
Ik hoop op een dikke vette drumbak met heel veel knopjes, 10 losse uitgangen,
een knetterende snaredrum en een pijnlijke basdrum.
Verder moet ie stabiel zijn en goed live te gebruiken.

Plat is ie in ieder geval!!

Ddrum nieuw leven ingeblazen?

Kan héél goed gezien die grote knop..

clavia-ddrum-4-compl-595174658.jpg

En de tekst in de advertentie klopt: drums of the future: de nieuwe ddrum; from the past: de oude ddrum's..

he leuk dingetje die drummer, bestaat er maar 1 demo model die ook maar op de foto moest? nu al bekrast :D

Zo te zien 6 outputs en sample based aan de keuze knop te zien met bijschriften dus waarschijnlijk een hoop sample's te laden, maar aan de andere kant zie ik alleen maar een midi in en uit verder niets geen usb of kaart en ook niet opschrift wat daaar op wijst dus misschien toch wel synthese? Ook dingen in te stellen als pitch en decay maar dat kan met samples natuurlijk ook wel en voor synthese (en samplebased) had een wat volledigere envelope ook leuk geweest.

In elk geval wel interresant ben benieuwt wat de prijs gaat zijn en of hij veelzijdig gaat worden of dat er maar 1 (na 4 jaar overbekende) sound uit gaat komen.

Edit, dikke sukkel dat ik ben dat is de ouwe drummer haha heb niets gezegt :D

Back