Nieuws van Nord?

Drums en orgels... jeeee..!!! :D

wellicht zijn het helemaal geen drumstokjes, maar zijn ze het interactieve onderdeel van een muzikale sextoy :D

Is allemaal spannend :D
Echte sliders!
En toch lopen er mensen rond, hier in Nederland, die het wel weten...
Die er zelfs al op gespeeld hebben!
(Ik niet, hoor!)

Wout

ik hoop toch op een nieuwe echte synthesizer van Clavia, een nieuwe modular, lead of wave of iets wat die concepten tot een superbak combineert met het bekende Clavia gebruiksgemak qua ergonomie. Dat ze iets doen waardoor je weer eens een hardware bak wil kopen. Maar gezien de teasers is dat vooralsnog vergeefse hoop...

ik hoop toch op een nieuwe echte synthesizer van Clavia, een nieuwe modular, lead of wave of iets wat die concepten tot een superbak combineert met het bekende Clavia gebruiksgemak qua ergonomie. Dat ze iets doen waardoor je weer eens een hardware bak wil kopen. Maar gezien de teasers is dat vooralsnog vergeefse hoop...

Hier hetzelfde verhaal,en maar hopen dat er ooit nog eens een nieuwe Modular komt

Kan aan mij liggen, maar is dat niet exáct de Nord Stage die je daar beschrijft ?? http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Stage_2

Oh kijk eens aan, deze had ik nog niet gezien..
Introducing the Nord Electro 3 HP with Hammer Action!
2011-04-06 Today we are presenting the Nord Electro 3 HP at the Musikmesse Frankfurt. The new Electro 3 HP features a new ultra light weight Hammer Action Portable keybed and weighs only 11kg. New features include 4 selectable Dynamic Response Curves, a Delay Effect, a Long Release option for Piano sounds and an even easier to use interface. Naturally, the Electro 3 HP has all of the award winning features from the original Electro 3 series!
Dat had imo gewoon in de originele NE3 moeten zitten !! net zoals het in de NE2 en de NE1 zat.. sjongejongejonge eerst halen ze 't eruit, dan weer erin, waar gaat dit over.

Volgens mij als ik een delay-pedaaltje achter m'n NE3 zet, en ik bespeel hem vanaf een Hammer-weighted keyboard... dan heb ik de hele update "NE3 HP" in huis, want de rest verschilt zo goed als niets (En wéér zetten ze je op 't verkeerde been, en denk je dat je 'alternate sample start' kan doen in de sample editor.. vanwege het tabje in de screenshot)

Mss ben ik helemaal niet zo benieuwd naar dit nieuwe product, als dat van hetzelfde gaat, kan je beter eerst ruim een jaar wachten tot misschien de nieuwe unit uitkomt, zoals die had moeten zijn. Ik vind 't zulk gerommel in de marge met features opdat er maar geen overlap onstaat tussen modellen, met die insteek en mindset kan dat imo toch nooit zo'n geniaal product opleveren zoals de NM toen.. we zullen het zien.

Laatst gewijzigd:
Kan aan mij liggen, maar is dat niet exáct de Nord Stage die je daar beschrijft ?? http://www.nordkeyboards.com/main.asp?tm=Products&clpm=Nord_Stage_2
....

niet echt, die stage is nou niet bepaald een synthesizer in de zin van de nord lead, wave of modular... op synthese gebied hebben ze sinds de wave niks nieuws meer gedaan en die is nogal duur (voor wat deze biedt en niet biedt) en ontbeert een paar zaken die ze ook niet met een nieuwe os erin gaan stoppen, zoals lfo sync aan midi clock...

Oh ok, da's jammer..

kanttekening bij m'n post van net, ik heb wel veel speelplezier gehad aan m'n Nordjes hoor, 't komt wat negatief over wellicht. Maar ik vind dat je wel kritisch mag zijn (het gaat niet om een paar tientjes). Ze laten gewoon (zeer nuttige) features bewust weg uit marketing overwegingen, dat is ronduit irritant.. wel overkomelijk.

Clavia en Midi zijn nooit de grootste vriendjes geweest...
Ik wil niet opscheppen, maar ooit vroeg ik naar een Midi Out voor de NordModular/MicroModular. Dat zou vooral de laatste zeer aantrekkellijk maken. Het R&D team showde de mogelijkheden een jaar voor de release van de G2 met de woorden: "We keep our promisses!"
Helaas was de G2 niet het sucses dat gehoopt werd.

Wout

dat add one drum spul hoorde toch ooit ook bij clavia?

Het R&D team showde de mogelijkheden een jaar voor de release van de G2 met de woorden: "We keep our promisses!"

Inclusief spraakgebrek? :D hehe!

Een VA drum machine zou wel erg tof zijn, maar ik vind de Clavia lijn zelf niet erg spannend de laatste jaren. De Lead 2X of Modular lijkt me nog steeds het leukst. Wel aparte vormgeving altijd.

dat add one drum spul hoorde toch ooit ook bij clavia?
Clavia begon er ooit mee. De synths kwamen later.
Werd verkocht aan de Amerikaanse importeur, die ook Roland importeerde en die liet dDrum doodbloeden om meer V drums te kunnen verkopen. De naam ging naar een akoestische drumkit lijn.
Later scheurde Clavia en twee medewerkers begonnen het bedrijf 2Box, die de Drum-It 5 uitbracht (niet de dDrum 5 :))
Ik denk dat Clavia het concept weer binnen heeft gehaald.
Verder heeft 2Box ook een erg leuke Modular uitgewerkt, alleen is het niet tot een productie gekomen, maar wie weet... De oorspronkelijke NordModular was alleen ontwikkeld voor studiemateriaal en intern gebruik, totdat Peter Gabriel de Asegatan binnenliep en schreeuwde dat hij er eentje wilde hebben. Dat hebben ze toen maar gedaan :D

Wout

Ik ben het met Storm eens. Samplen vind ik niet stout genoeg. Wel grappig, had tijdje terug bouwstenen voor nieuwe modules naar Clavia gestuurd dus mischien komt daar nog iets uit.
Vroeg jij al naar de midi uit voordat deze in de winkel lag dan, Wout????
Jag visste inte at du talande Svenska :)

Ik ben het met Storm eens. Samplen vind ik niet stout genoeg. Wel grappig, had tijdje terug bouwstenen voor nieuwe modules naar Clavia gestuurd dus mischien komt daar nog iets uit.
Vroeg jij al naar de midi uit voordat deze in de winkel lag dan, Wout????
Jag visste inte at du talande Svenska :)

dü pratar svenska? jag kan läsa och förstå

Bara lite ändå. Min vrindin har ett hus där.
Men med ett nytt modulsystem av Clavia skulle jag bli mycket glad.

:)

iets met een huis daar, en dat je een modular systeem van clavia dat je dat erg fijn zou vinden.

wat met dat "huis daar" is kan ik dan weer niet lezen. met je vriendin zie ik.

Huisje van mn vrindin. Het wat plattere Zweeds in het Zuiden vind ik lastiger dan het Zweeds, meer in het Noorden. Maar ik ben een beginner erin.
En de rest ging om een nieuw modular systeen van Clavia wat me erg blij zou maken:)

Tja wie niet :)

... Jag visste inte at du talande Svenska :)
Je weet zo veel dingen niet, Roland.
Maar ik kan inderdaad geen Zweeds spreken, maar dat hoeft ook niet, want in het Engels gaat de communicatie ook erg goed. En over de mogelijkheid van Midi Out van controle signalen met betrekking tot de Micro, zo in het concept van MidiMod, werd al gesproken voordat het idee van de G2 werd opgestart. Het kon een apart OS worden. Alleen is Clavia nooit erg enthousiast om spullen te maken die met spullen van derden moeten werken, want dan kan het gemakkelijk fout gaan. In de G2 kan het intern werken, dus daar is het wel gemaakt.

Wout

Back