Nieuws van Nord?

Jammer, geen meerdere uitgangen. Gelukkig geen sample bak. Hoop dat er een editor ala NM/G2 aan zit en voor onder road je dus je presets kan saven.
Ben benieuwd wat de meerwaarde is, dus wat niet te patchen zou zijn met Micro, NM en G2. Een idee wat ik een tijd geleden aan Clavia opperde was zoiets. Een 'poor man's editor' voor dedicated doeleinden in 1 DSP kastje. Dus per doeleinde de desbetreffende modules. Dan zullen er nog wel wat bakjes volgen :)

Maar die vertaling bij RockP, is het een onbespoten rode bak?
[resultaten die verbluffend biologisch reageren]

Laatst gewijzigd:
Die vertaling is geweldig :D

Maar ik vrees dat er geen Editor aanwezig is, want ten eerste zie ik geen extra aansluitingen naar een computer en ten tweede zijn er veel parameters via het Panel te regelen. Je kan een kanaal (Slot?) kiezen en de Edit mode starten voor dat kanaal. Activeer een parameter en met de grote knop instellen. Dan weer via die Shiftknop uit de Edit mode...
Denk ik :)
Op zich heeft het geheel veel weg van het Drumsynthesizer module uit de Classic/G2.
Ik denk niet dat gebruikers van de laatste groep hier op zit te wachten, maar misschien anderen wel...
En after all, Clavia is in retro, al komt die retro wel steeds dichterbij het nu ;-)

Wout

Zit je nu serieus voor zulk een digitaal product als de Nord Organ de grootte als referentie te nemen voor de sound? :doei:
Tjonge toch...
:? eigenlijk de moeite niet waard te reageren..

Laten we uitgaan van het goede in een mens, dan kom je ook niet tot zulke vreemde conclusies.
(of leer jezelf in hoe je een opsomming kan maken m.b.v. de komma)

Laatst gewijzigd:
Zit er nogeens over te denken, ik begrijp eigenlijk niet waar het enthousiasme vandaan komt bij sommige gebruikers, die zo veel méér complexe dingen hebben gemaakt en gedaan en gebouwd etc.. dat zie ik niet in deze drumdoos, die er een is voor -basically- de luie muzikant.. vroeger was alles custom, persoonlijk, software schreef je, hardware bouwde je, en zo persoonlijk en eigen als dat was zo klonk het ook.. nu gaat dat wel ver, die tijd hebben (maken) we niet meer.

Maar in dat licht, nogmaals, begrijp ik het enthousiasme niet van sommige gebruikers.. of mss vanwege het feit dát Clavia weereens met iets nieuws komt, en wat er eventueel nog volgen gaat, dat begrijp ik; ben ook benieuwd. Maar kom op, 1 output, 4 drumchannels, en je ziet niet wat er gebeurd in het doosje (dat willen we weten en manipuleren toch?? als techfreaks??)

1 output, 4 drumchannels, en je ziet niet wat er gebeurd in het doosje (dat willen we weten en manipuleren toch?? als techfreaks??)
ik ga er vanuit dat ze met deze drumdoos zich richten op een andere markt dan de knoppendraaiers (want anders is er iets goed mis bij de marketing afdeling :D)...ik ben een tijdje geleden met iemand mee gegaan om een elektronisch drumstel te kopen en terwijl de koper informeerde over in de bouwkwaliteit en het gebruikersgemak was ik alleen maar bezig om de grenzen van het geluidspalet te vinden...

en dit moet indrukwekkend zijn?, snap m niet echt, want volgens mij zijn die drumdozen van yamaha veel en veel flexibeler en meer breder inzetbaar dan dit?. maar het zal de kleur rood waarschijnlijk wel doen?

en dit moet indrukwekkend zijn?, snap m niet echt, want volgens mij zijn die drumdozen van yamaha veel en veel flexibeler en meer breder inzetbaar dan dit?. maar het zal de kleur rood waarschijnlijk wel doen?

Gewoon een Sherman Filterbank er achter hangen ;) Ik gebruik de drumklanken uit mijn Nords eigenlijk nooit kaal.

Aan de ene kant had ik liever een modular G3 gezien, waarmee ze een patch van deze machine hadden bijgevoegd, maarja, zo blijft mijn G2 natuurlijk nog wel even prijs-vast :D

AUB SirSicksik, iets anders maar je kan deze ombouwen:D:

Attachments

• Roland Kuit Pearl syncussion.jpg
    Roland Kuit Pearl syncussion.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 62
  • Pearl Syncussion.pch2
    4,7 KB · Bekeken: 93
Back