Welke map structuur gebruik je op je computer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

rasz

Ouwe rot
Ik ben net van een sony vaio naar een apple overgestapt, en ben benieuwd wat de verschillen zijn in het gebruik van een mac M.B.T. maps structuur etc.

Op mijn vaio had ik een waar windows op stond en 1 waar al me muziek, samples en dergelijke op staan. Dit was op zich een fijne manier van werken, maar aangezien ik nu weer de kans heb om alles helemaal opnieuw in te richten ben ik wel benieuwd hoe de mensen het hier allemaal georganiseerd hebben.

Mijn laptop gebruik ik voor alles, dus:

Huis tuin en keuken audio video kijk en luister apparaat.
Muziek produceer apparaat.
DJ apparaat
Video/aftereffects/photoshop apparaat.

Wat is de veiligste/beste/snelste manier dit alles in goede banen te leiden....? Ik weet dat ik als ik het vanaf het begin af aan goed doe me dat straks een hoop gezeik scheelt.

je bedoelt FAT 32?

Een mac heeft een stuk minder mappen als een windows pc. Bij mac staan al je programma's in de map programma's. Meestal ook maar 1 bestand in plaats van 50 bij windows.

Ik zou beginnen met het opnieuw installeren van OSX. Dan kan je mooi alle 5 miljoen overbodige talen en printers weglaten. Dat scheelt weer een paar GB. Dan wel Quicktime 7 installeren
Ook meteen even 3 partities aanmaken. 1 voor je data, 1 voor je systeem en 1 voor windows als je dat wilt.
Dit kan allemaal vanaf de OSX DVD (als je die heb gekregen tenminste want ik geloof dat ze die er tegenwoordig niet meer bijleveren.)

Nope geen osx dvd maar, ik kan wel partities maken als ik dat wil. Om gb's zit ik gelukkig niet verlegen aangezien ik hier nog genoeg externe opslag heb.
Windows is wel een goed idee idd.
Voor dingen die je niet met osx kan.

Wat is het fijnste in gebruik als je windows ook wilt gebruiken...? dus window's en osx tegelijk...?

Ik heb welliswaar geen Mac, maar wel goed nagedacht over de structuur.
Mijn router heb ik verbonden met een netwerkswitch (te weinig bekabelde poorten beschikbaar, heb bedraad netwerk, deels draadloos), en daarop een netwerkdrive aangesloten. Op die (3GB) netwerkdrive heb ik al mijn muziek (eigen CD's geript) staan. Die ruimte houd ik dus op mijn computer vrij. Maar jij geeft ook al aan externe opslag te hebben. Daar kun je dan al je (niet recording gerelateerde) muziek opzetten.

De OSX dvd kost via de apple store €29.
Bij het instaleren komt bovenin beeld een balk waarin een hulp programma staat om je harde schijven in te delen. Hier kun je dan de partities aanmaken of verwijderen.

Omdat Macintosh in AHCI modus werkt, is het wel moeilijker om windows te instalere. Die hebben liever gewoon IDE. Het werkt dan wel, maar het kan zijn dat je in het register iets moet aanpassen(althans bij windows xp, windows vista en windows 7 weet ik niet).

Ik heb het volgende:
Een windows XP pc en een Mac die onderling zijn gekoppeld via een switch. Op die manier doe ik bestanden overzetten van de een naar de ander, beide computers zijn overigens niet met het internet verbonden. Mijn windows XP heeft helemaal niks meer van beveiligingen zodat hij sneller loopt. Deze pc stuurt al mijn hardware aan en de mac neemt alles op en daar doe ik alles op bewerken en afmixen.

Het partitioneren was een appeltje eitje hoor geen dvd of niks voor nodig gehad.
De exteren muziek opslag is een goed idee om ruimte te besparen, mijn router heeft ook een usb ingang voor een gedeelde printer of harde schrijf dat ga ik sowieso uit proberen.

Mijn hardeware bestaat uit een filterbank, Emx en Jomox airbase die ik allemaal met Ableton aanstuur maar meestal komt er niet eens midi aan te pas omdat ik alles sample en dan ITB sequence.

Mijn structuur wordt nu:

Mac systeem partitie met vst's programma's etc.
Windows systeem Partitie

Data Partitie
Data is onder verdeeld in AUDIO - VIDEO - KANTOOR/Huistuin en Keuken shit

Audio is weer verdeeld in.

Samples/library> Loops, Drums, Synths, Foly, presets enzovoorts.

Tracks> Mixed, Demo/homemaster, Master

Video heeft een soort gelijke verdeling als audio maar dan op videowerk gerelateerd, maar daar van staat de meeste data toch op externe harde schijven omdat het ik daar mee vaak op verschillende plaatsen werk natuurlijk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back