an200 .......an1x

e1978

E.
Ik had gelezen dat een an200 een halve an1x is met de zelfde sound ernergy als de an1x
Ik wil 1 van deze 2 apparaten ,die wil ik aan mijn rm1x koppelen, klopt het dat de an1x maar 2 geluiden tegelijk kan weer geven.?? als ik dus een nr maak op de rm1x van 12 tracks zal bijv. alleen track 1 en 2 worden weergegeven??
Als ik demo's van de an200 bekijk geeft deze veel meer klanken te gelijk weer ondanks dat deze 5 stemmig is en de an1x 10 stemmig of heeft dit daar niks mee te maken.
Of kunnen allebij de apparataten gewoon alle tracks weergeven de ik op de rm1x maak.

'k Heb zelf een AN1X, en idd, voor super vette klanken, moet je de 'Layer' instellen,
't is een beetje foefelen,, en zeker niet voor alles 10 stemming zoals de JP8080,
Ik gebruik 'm enkele voor op één midi kanaal,, met de Jayb Soundset,, De AN200 heb ik nog niet gehad,,

...Als ik demo's van de an200 bekijk geeft deze veel meer klanken te gelijk weer ondanks dat deze 5 stemmig is en de an1x 10 stemmig of heeft dit daar niks mee te maken.
Of kunnen allebij de apparataten gewoon alle tracks weergeven de ik op de rm1x maak.
De an1x (geweldige synth trouwens) kan maximaal twee klanken te gelijk weergeven de PLG-AN of an200 maar één klank. De rest heb jezelf al correct beschreven en dus die demo's zijn geen referentie.
Het 5 of 10 stemmig zijn, betreft het aantal noten (toetsen) die je maximaal kan indrukken met één klank of bij de an1x 2 klanken (2 x 5).

De AN200 heeft een beatbox aan boord, misschien hoor je dat.

The AN-200 features a 16 step pattern sequencer with one track for FM sounds and three tracks for AWM2 rhythm sounds

Polyphony - 5 voices (synth); 32 voices (AWM2)

Ter overweging en aansluitend op de voorgaande posts:

Op de AN200 zijn niet alle parameters te editen op de synth zelf. Je moet dan de (PC) software gebruiken. Voor de MAc is er geen editor.

De sound engine is niet geheel hetzelfde, zo heeft de AN200 bijvoorbeeld de Multiwave als osc extra.

Ik heb zelf de DX200 (erg vette bak) en de PLG150-AN kaart in een CS6x (zelfde kaart als in de AN-200), maar als ik zou moeten kiezen tussen de AN1x en de AN200 (zeker als het je enige VA is) dan zou ik kiezen voor de AN1x. die 10 stemmen is toch wel erg lekker en je kunt alles via de synth programmeren.

e1978 schreef:
Ik had gelezen dat een an200 een halve an1x is met de zelfde sound ernergy als de an1x

voor dezelfde "sound energy" dien je er het volgende steentje op te leggen:

ying1.jpg

Let overigens even op als je een an-200 koopt. Ik heb er een gehad met een gare datapotmeter en dat schijnt wel vaker voor te komen. (overigens kon je em vanaf de pc dan wel bedienen, maar voor mij was t een ontzettende domper).
Klank was overigens idd wel fijn.

Let overigens even op als je een an-200 koopt. Ik heb er een gehad met een gare datapotmeter en dat schijnt wel vaker voor te komen. (overigens kon je em vanaf de pc dan wel bedienen, maar voor mij was t een ontzettende domper).
Klank was overigens idd wel fijn.

Bij de DX200 i.d.d. hetzelfde probleem. De knop is overigens eenvoudig te bestellen.

De AN200 heeft een beatbox aan boord, misschien hoor je dat.

The AN-200 features a 16 step pattern sequencer with one track for FM sounds and three tracks for AWM2 rhythm sounds

Polyphony - 5 voices (synth); 32 voices (AWM2)

"FM" in het commentaar verraadt dat het om de DX200 gaat, niet om de AN200 ;). Er zit een vervelende bug in de sequencer - je hebt trouwens maar maximaal 16 stappen, wat dat betreft zijn Electribes leuker - en het niet beschikbaar zijn van alle parameters vanaf het frontpaneel is vervelend. De extra geluiden die je hoort; behalve drums zitten er ook nog wat kazige synth-basgeluidjes tussen de drumsamples, het zit er in dat daar gebruik van wordt gemaakt.

bijft het PLG150-AN board uit de an200 5 stemmig als je hem in je cs6x stopt

Ja, maar de CS6x heeft volgens mij wel ietsje meer keuze wat betreft effecten.

Wat je ook kunt overwegen voor ietsje meer geld: een Virus B desktop. Die geeft je gelijk 16 parts en 24 stemmen, dan kun je de RM1x helemaal gebruiken. Ik heb ze allemaal gehad (AN200, AN1x, Virus) en als ik er eentje mocht houden zou dat de Virus zijn - als je de AN al energie vindt hebben, ik vond die zelfs wat lief vergeleken bij de Virus ;).

Wat je ook kunt overwegen voor ietsje meer geld: een Virus B desktop. Die geeft je gelijk 16 parts en 24 stemmen, dan kun je de RM1x helemaal gebruiken. Ik heb ze allemaal gehad (AN200, AN1x, Virus) en als ik er eentje mocht houden zou dat de Virus zijn - als je de AN al energie vindt hebben, ik vond die zelfs wat lief vergeleken bij de Virus ;).

Klopt. Leg iets bij en koop dan een Virus B. Heb een AN1X en Virus C, en af en toe een Virus B hier van kameraad. Geluid van AN1X is vet, maar kwa snel programmeer werk en "snel een lekker geluidje maken" zou ik dan ook beginnen met de Virus B ... of C.

Mijn interesse in de Virus was snel verdwenen bij het werken met MIDI : een duidelijk waarneembare latency. Ook de modulatie mogelijkheden leken me helemaal niet equivalent met een goede VA maar eerder een sample-gebasseerde VA. Hij is inderdaad wel sneller te programmeren en heeft een grotere meerstemmigheid. Hoewel de klanken op de An's kun je ook altijd met 16 vrij instelbare controllers manipuleren (zelfs bvb. aftertouch of velocity-controlled EG's). M.a.w. test het toestel dat je wil aanschaffen grondig op dat wat je eruit wil kunnen halen.

Back