Het lichtje van mijn Akai AR900 Displayschermpje is kapot

Jacov

Ingeburgerd
hallo,

Het lichtje van mijn Akai AR900 reverb doet het niet meer.. kan ik dit vervangen?

Graag jullie tips:eureka:

Mvg. Jacov

Schroef hem eerst eens open zou ik zeggen. Als je het zelf gaat doen (dat haal ik uit je vraag) dan zie je vanzelf of er 1 of meerdere ledjes aan de zijkant van de LCD zitten. Zit de verlichting in de LCD gebakken dan wordt het lastiger. Vraag is dan of het de moeite is om het te repareren omdat je voor €50 een andere ar900 hebt.

... omdat je voor €50 een andere ar900 hebt.
Die mogelijk hetzelfde probleem heeft/krijgt. Het lijkt er haast op dat het een vrij normale 2x16 LCD display is. Als dat zo is, dan is dat vrij makkelijk op te lossen want die dingen kosten iets van 10 tot 25 euro? Moet die natuurlijk nog wel ingebouwd worden.

Misschien dat de eigenaar het frontje er eens af kan halen en een foto van de display kan maken.

Dit is b.v. een erg standaard display:
2063171-40.jpg

Je hebt echter ook andere types (en formaten).
2063138-40.jpg

Ik kan me herinneren dat het LCD op de AR900 een electroluminescent backlight heeft met een inverter ergens op een los printje. Dat soort LCDs zijn wat lastiger te vinden dan LCDs met LEDs. Bovendien kan het probleem ook in de inverter zitten.

Back