Alpha Juno, wow wat een klank!

Dus toch wel een zeer bijzondere synth, als de prijzen nu maar niet plotseling gaan stijgen :D
zo veel als halverwege jaren 90 zullen ze voorlopig wel niet worden; rond de 1000 (florijnen uiteraard maar daar kan je inmiddelsch gewoon euro van maken nutuulk)

rond 2000 was ik 750 gulden kwijt voor een goed werkende maar in gebruikte staat uitziende juno 2.

Later (2004 ?) een in bijna nieuwstaat juno 1 gevonden voor 150 euro incl. bladmuziekhouder :D
En eentje met gare voicechips, vieze contacten, roest voor 90.

Alles verkocht uiteindelijk, ouwe meuk.

heb een paar mks 50's gehad en weer verkocht de afgelopen 10 jaar.
Wil dr nog steeds eentje terug, alpha juno is me te groot voor mn kleine hokkie.

Ik vind het echt een hele fijne sound die dr uit komt, mooie mysterieuze geluiden :).
Een alpha juno / mks50 heb ik liever dan een jupiter 6 (ook gehad maar vond het net een nord lead)

-C-

In vergelijking met de Juno 6/60 dus eigenlijk nog geen woekerprijzen... de 60 kocht ik 3 jaar terug nog voor 375.
Deze Is dus duidelijk aan de dure kant maar dan kan natuurlijk ook door die Damn PG300 komen??

350 voor de PG, 250 voor de Juno 2. Maximumprijzen, maar niet overdreven.
Je mag ook 1200 voor je 909 vragen.

Dat is exact wat ik voor mijn pg en juno betaald heb een jaar geleden, beide in nieuwstaat. Heb er nog elke dag super veel plezier van. De juno voor de klank en de pg voor de schuiven, bangelijke combinatie!

Leuke patch, geprogrammeerd op de MKS 50. =)

MKS 50 Patch instellingen:

Portamento = ON
Porta. Time = 20
CHORD MEM NO.07
ASSIGN MODE = c.m.

Tone instellingen

DCO RNG = 4
DCO LFO = 01
DCO ENV = 127
DCO ENV = INVERTED
DCO AFTR = 00
DCO BEND = 12
PULSE = 03
SAWTOOTH = 03
SUB = 05
SUB LEVL = 03
NOIS LVL = 00
PW / PWM = 127
PWM RATE = 01
HPF FREQ = 01
VCF FREQ = 127
VCF RES = 40
VCF ENV = 00
VCF ENV = INVERTED
VCF LFO = 01
VCF KYBD = 14
VCF AFTR = 00
VCA LVL = 127
VCA ENV = GT
VCA AFTR = 10
CHORUS = ON
CRS RATE = 01
LFO RATE = 01
LFO DELY = 00
ENV T1 = 00
ENV L1 = 127
ENV T2 = 127
ENV L2 = 127
ENV T3 = 127
ENV L3 = 127
ENV T4 = 47
ENV KYBD = 10

Als Juno 60 gebruiker vind ik de Alpha juno zekers een leuke synth, (nog) voor weinig, na dit filmpje niet meer :D

Leuke patch, geprogrammeerd op de MKS 50.
Sevens is proberen Spriet2000 !!

En okey, 'k heb de cutoff vd juno kunnen automatiseren door te kunnen bedienen met de MPRESS controller, CTRL 131 op de UC-16,
'k moest wel ook de Cutoff=$40, VCF MPRESS=15 (MAX) en ook de VCF ENV = 0 zetten,,

Leuke patch, geprogrammeerd op de MKS 50.
haha, idd, Leuk !! Het deed me zelfs effe terug denken aan mijn eerste prille computer beleving... De MSX !!
De Programma's moesten toen ook nog uit de magazines overgetypt worden !! :D :D

slechte juno filmpjes?
ik doe graag mee(heb het echter wel zelf gemaakt, maar dat terzijde)

wat de ju2 ook zeer bijzonder maakt zijn nutuulk de 3 individuele cyclische modulaties; LFO, PWM rate en Chorus rate...
dat doet de 106 of de 60 of de meeste andere synths in deze klasse hem niet na...
De Juno 6, 60 en 106 hebben dat toch ook ? Hoewel daar de chorus niet traploos regelbaar is.
(of loopt die pwm bij die Juno's nu weer via de "standaard" LFO :? )

Paul.

P.S.

Iemand al een nuttige toepassing gevonden voor die multistage envelope op de a-Juno ?

Paul.

rond 2000 was ik 750 gulden kwijt voor een goed werkende maar in gebruikte staat uitziende juno 2.

Later (2004 ?) een in bijna nieuwstaat juno 1 gevonden voor 150 euro incl. bladmuziekhouder :D
En eentje met gare voicechips, vieze contacten, roest voor 90.

Alles verkocht uiteindelijk, ouwe meuk.

dacht dat je een had verzaagd , had ik ergens gezen. :D

haha, idd, Leuk !! Het deed me zelfs effe terug denken aan mijn eerste prille computer beleving... De MSX !!
De Programma's moesten toen ook nog uit de magazines overgetypt worden !! :D :D

:D Ook nog gedaan op de MSX... complete games ingetikt uit die magazines.. en als je dan weer ergens een tiepfout had gemaakt was het van... Syntax error in line 160 :frons:

600 voor ajuno + PG vind ik toch aan de hoge kant..koop je een 3P+PG voor en dan kan je nog 2 keer lekker uit gaan eten ook.

P.S.

Iemand al een nuttige toepassing gevonden voor die multistage envelope op de a-Juno ?

Paul.

Die is er oa voor brass geluiden. Je kan dan een aanblaas moment programmeren.
Of voor soundscapes.
Of voor efx
Kortom voor complexe geluidstructuren.

Back