Alpha Juno, wow wat een klank!

ik ga'al, ga'al... :walker:

overigens, als de subs van de juno op basis van een stepcounter werken dan zijn er heel waarschijnlijk verschillende ende wat meer ongebruikelijke uitgangen van de SC (anders dan de standaard basis 2 delingen) gebruikt op bepaalde punten zodat er dus een alternatief pulse patroon kan worden gegenereerd...

duzze bijv:

Code:
stepcounter:

out1 out2 out3 out4 out5 out6 out7 out8
  x    -    x    -    -    x    x    -

dat je dan dit krijgt:

Code:
1   2   3   4   5   6   7   8
+---+   +---+       +-------+
|   |   |   |       |       |
|   |   |   |       |       |
    +---+   +-------+       +---

Laatst gewijzigd:
Hierbij de instelling van de leadsound die ik gemaakt heb voor het nummer ''the model'' van Kraftwerk.
DCO RNG = 8
DCO LFO = 00
DCO ENV = 00
DCO ENV = ^
DCO AFTR = 03
DCO BEND = 02
PULSE = 03
SAWTOOTH = 00
SUB = 00
SUB LEVL = 00
NOIS LVL = 00
PW / PWM = 119
PWM RATE = 64
HPF FREQ = 03
VCF FREQ = 86
VCF RES = 25
VCF ENV = 80
VCF ENV = DYN
VCF LFO = 30
VCF KYBD = 00
VCF AFTR = 13
VCA LVL = 127
VCA ENV = D^
VCA AFTR = 00
CHORUS = ON
CRS RATE = 30
LFO RATE = 87
LFO DELY = 46
ENV T1 = 26
ENV L1 = 127
ENV T2 = 24
ENV L2 = 90
ENV T3 = 48
ENV L3 = 52
ENV T4 = 58
ENV KYBD = 01
Laat me maar weten of er verdere belangstelling is voor de bas/drum/choir/string sounds van dit nummer die ook met de Juno-2 gemaakt zijn, dan zal ik die hier ook nog plaatsen.

Laatst gewijzigd:

Die gaan sowieso stijgen, ben ik bang, zodra er maar iets met analoog is.

Ik vind van niet,,, en ook die dominator van de CM magazine is iets gans anders....

En tja, ik wil ni zeggen hardware synths zijn beter vst's
Gewoon de beide gebruiken,
Maar dat vraagt wel wat werk en tijd om dat allemaal te integreren,
ipv bv alleen een macbook met logic en wat au's en met een Speaker Controller met boxen,,,

Weet iemand toevallig of de Juno X2 VST van Refx in de buurt komt van de echte Alpha Juno, qua sound?

http://www.kvraudio.com/product/junox_by_refx

deze vraag is zonder intentie de bekende discussie te willen starten :-)

Ik kreeg hier wel vrij zieke hoover-achtige klanken uit! Ook door het filter wat erin zit. Keuze uit meerdere typen filters. Dit heeft de analoge juno natuurlijk niet. Alleen al daarom liggen de poels van potentiele klanken ver uit elkaar.

Hierbij de instelling van de leadsound die ik gemaakt heb voor het nummer ''the model'' van Kraftwerk.
Ja okey, merci, leuke patch !! :)

Wat ik ook cool vind aan de Hoover Patch op de a-juno, is dat je die patch kan triggeren met de prg change button!!
Zo is één van m'n favoriete retro tracks gemaakt volgens mij !!??

Ik denk dat je de prijs vd a-juno's een beetje kan vergelijken met die van de CZ-101 ???
Soms spot goedkoop, soms > 200?? voor een verkoop door een 'kenner'..

In vergelijking met de Juno 6/60 dus eigenlijk nog geen woekerprijzen... de 60 kocht ik 3 jaar terug nog voor 375.
Deze Is dus duidelijk aan de dure kant maar dan kan natuurlijk ook door die Damn PG300 komen??

Ik denk dat je de prijs vd a-juno's een beetje kan vergelijken met die van de CZ-101
Daar houd ook verder iedere vergelijking mee op :eureka:
Denk dat 450/500 euro een reëele prijs is voor een nette JU-2 met PG-300.
Zal binnenkort nog enkele sounds hiero posten.

Daar houd ook verder iedere vergelijking mee op
ja tuurl'k, of zeker kwa sound - en specs, maar mss wel kwa ouderdom en tja, keyboard size (alhoewel), vandaar ???
Je hebt ook nog de Microkorg vind 'k, en die blijft toch ook steken op > €200 !??

Back