Alpha Juno, wow wat een klank!

haha... ja, dingen nooit meer weg doen. Dat roep ik ook elke keer, onderhand heb ik al 3 keer een 101 gekocht, die ik elke keer nooit meer weg doe :P

We kunnen die alpha juno-tjes wel even flink gaan hypen. Wedden dat we hem dan wel weg doen ;)

Zou kunnen, bij mij zit ie er niet op, de "What the..." preset, is dat in de Preset of in de (factory)Memory bank?
Memory, dus hij kan weg zijn (M=RAM, P=ROM).

Die zit niet in de ROM volgens mij, Ik kan 'm niet direct vinden waar dat die vandaan komt,, één of andere standard Ram bank denk 'k,
'kzal nog is verder zoeken..

De hoover patch kun je ook zelf maken, zo heb ik het ook gedaan en hem meteen "Hoover 1" genoemd.

goed dit filmpje bekijken, staan alle waardes in:

hij hoort er iig standaard in te zitten. Op de MKS-50 is dat patch B-86

idd, het is patch 86 - Bank B (dus Ram) van de MKS 50:
FactoryPresetChartB.jpg

Ik weet zeker dat ik m niet heb ieder geval... Als ie in de ROM staat normaal dan klopt t wel want die is grotendeels overschreven...

De "What the.."-preset klinkt niet zoals de hoover in dat filmpje, maar meer zoals in deze track:

Tenzij die bij mij ook was overschreven natuurlijk...:)

ja idd, de 'what the' patch klinkt zoals in 'Private Productions - Looped'

En jaja, merci voor 't filmpje met de parameters van 'de echte dominator'
Amai, bloos bloos, eigenlk had ik de dominator patch nog niet zoals hier in't filmpje !! 8o)
'k heb er wel nog enkele die er wat op lijken...

Hier een snapshot van de Dominator Patch:
Dominator.jpg

Maar da's wel mijn versie van de Juno Adaptation, die is zoals de controller, en 't vinden op m'n site;..
Of euhmmmn precies toch ni ?? da's die van de JP8080, PB anders maar;.. :)
Sounddiver geeft wel een fout met de Resonance,, daar moet ik nog eens naar kijken... die verdubbeld de waarde precies...

ik heb er twee (1s)en vaak gedetuned van elkaar tweaked met een 300.. nou das wel erg vet hoor.. bijvoorbeeld de ene op 438 zetten en de ander op 440/442.. als je dan een string gebruikt.

Alpha Juno, wow wat een vraagprijs! Gelukkig gaan ze gemiddeld genomen veel goedkoper weg. Voor 600€ (en 800€ al helemaal) weet ik toch nog wel een paar leukere synths. :)

Ik heb mijn @juno 2 al 23 jaar en vind het voor een 1 DCO synthj wel degelijk goed klinken.
Hij kan geluiden creëren die de andere Juno's nooit zullen kunnen door zijn bijzondere waveforms en env .curves.
Zwaar onderschatte machine en nog goedkoop in aanschaf.
Kan een ieder er één aanbevelen.

DCO RNG = 32'
DCO LFO = 12
DCO ENV = 127
DCO ENV = "Dropping"
DCO AFTR = 00
DCO BEND = 12
PULSE = 03
SAWTOOTH = 03
SUB = 05
SUB LEVL = 03
NOIS LVL = 00