De grote ik heb in 2012 gebouwd/afgemaakt draad

5 Falafular Patternisers:
Het zijn gate-patroon sequencertjes gebaseerd op een binary rate multiplier. Nou dan hoef ik verder niks meer uit te leggen toch?
Nou ik snap nog niet wat ze precies doen :P
Ze sturen gates uit en toen ..... ? ;)

@BorderBeats: vet kastje! :okdan:

Leuk topic! Had dat van dit jaar nog niet gezien.

Ik ben zelf nog maar een beginner in het hele diy gebeuren maar ik heb er enorm zin in!!

Naast 2 gitaar pedaal kitjes is dit het enige wat ik ooit echt zelf gebouwd hebt:
(Gebaseerd op de oscillator schakeling die een tijd geleden in interface beschreven stond.
..........
Groeten!

Ik heb een vraagje over deze

Heb je hierin een "condensator van 0,47 microfarad (elco, spanning > 16V) gebruikt?
Ik ben bij de plaatselijke electroboer geweest en die heeft mij wijsgemaakt dat de elco uitvoering niet meer bestaat in 0,47 microfarad. Indien je deze wel hebt kunnen kopen zou je me dan willen laten weten waar? B.v.d.

Heb je hierin een "condensator van 0,47 microfarad (elco, spanning > 16V) gebruikt?
Ik ben bij de plaatselijke electroboer geweest en die heeft mij wijsgemaakt dat de elco uitvoering niet meer bestaat in 0,47 microfarad. Indien je deze wel hebt kunnen kopen zou je me dan willen laten weten waar? B.v.d.

Wel, ik heb alles van dat lijstje uit de interface besteld bij newtone-online. Die elco van 0.47 microfarad vond ik ook eerst niet terug.
Ik heb er dan gewoon nog eentje bijbesteld van 1microfarad, kon het maar eens testen dacht ik...
Of het nog klopt zo... geen idee! Maar er komt geluid uit!

Bij een tweede bestelling bij newtone kwam ik plots op deze uit. Een Non-Polarized elco, hebben ze wel in 0.47microfarad.
Het verschil tussen de twee soorten is me nog niet helemaal duidelijk. maar wou het ook even testen op m'n breadboard.
Dus of het nog klopt zo... geen idee! Maar der komt nog steeds geluid uit! :D

@BorderBeats: vet kastje! :okdan:
Da's inderdaad een heel leuk kastje!

Bedankt heren!

Zoals ik al zei ben ik nog niet zolang bezig met dit soort toestanden.
In elkaar solderen en knutselen doe ik graag en lukt me vrij goed.
Begrijpen hoe alles precies in elkaar zit, de theorie, is een stuk minder voorlopig...

@falafelbiels: VET filmpje!

Ik heb twee SSL compressors gemaakt, eentje heb ik te koop..

img1049i.jpg

heb me ingeschreven voor het 9090 (909 clone) project

Da's heel wat anders dan wat ik laatst heb gehoord bij je, die Falafular Pattenisers zijn wel multiultrasuperflexibel zo te horen.
Als daar nog eens een kloon van uit komt.. :W
Tis de bedoeling dat je plaats neem in t productieproces tijdens de MASK :P

Anders pak je deze. Zolang het niet minder dan de spanning die tie te verwerken krijgt bedraagt (of liever minstens 2x zoveel) zit je goed. Alleen kunnen ze erg groot worden als je te veilig probeert te zitten.

Maar die in die link is prima...

Ik heb net op hun site gekeken, ze hebben 4 verschillende 0,47uF maar geen 16V :-( De plaatstelijke electroboer heeft me zo'n http://www.allekabels.nl/na/0/1066591/WIMA-0.47µF-63V-5mm.html condensator meegegeven. Ik weet niet wat voor invloed dit heeft op het geluid/schakeling.

Méér spanningspecificatie dan opgegeven kan nooit kwaad, behalve voor de afmetingen en de prijs van de condensator.

De capaciteit van de condensator bepaalt zijn invloed op de schakeling. De spanningsspecificatie die op de condensator geschreven staat is de maximale spanning die hij aankan. Het is dus alleen maar veiliger als je die hoger neemt, maar heeft verder geen enkele invloed.

Ik heb het schema van jouw oscillator niet bekeken, maar ik vermoed dat die condensator mee de frequentie bepaalt. Maar dat zal hij samen met een weerstand doen, dus voor de klank maakt het niks uit. Je hebt gewoon een andere weerstandswaarde om een bepaalde frequentie te bekomen.

Back