De grote ik heb in 2012 gebouwd/afgemaakt draad

Waren de best of CGS panels er maar....
Dan kon ik het één en ander afronden en eindelijk ermee patsen :P

@Patat Met:
de vco's die ik heb werken maar ik vind ze niet mooi gesoldeerd.....
als je voor iemand anders soldeert moet het wel goed en mooi gebeuren, vind ik dan :okdan:

1278_img_2152_2.jpg

Hupla, een Pucktronics Tabularasa wavetable oscillator. Leuk ding, klinkt raar en mooi tegelijk!

dat ziet er aantrekkelijk uit! ik zou er ook wel klanken van willen horen. en wat is het verder precies ongeveer?

Heb gisteren een kabelstand gemaakt. ideaal voor bij je modulair :D

Er gaan +/- 160 patchleads in. (1/8inch)

attachment.php

Attachments

• KabelstandRSB.jpg
    KabelstandRSB.jpg
    70,3 KB · Bekeken: 56
Voor mijn bouwkit Sound skulptor STS analoge stereo tape simulator
ben ik nu de 19 inch behuizing aan het maken.

komt in een oude SMPTE- sync bak, met:

-in en uit gangen voorkant (o.a. Neutrik combi XLR /jack)

-voorkant plak ik mooi houten laag fineer op!

dit om de oude taperecorder kasten van hout en de warmte te symboliseren.

nooit gezien. een voorkant van hout. iemand wel?

(als ie af is, dan volgt er nog een phootoo)

Attachments

• STS.jpg
    STS.jpg
    48,6 KB · Bekeken: 55
Laatst gewijzigd:
Marsmusica> leuk!
Misschien is het een leuk idee om geen hout fineer te gebruiken, maar echt hout.
Dat is ook nog eens lekker makkelijk te bewerken.

Marsmusica> leuk!
Misschien is het een leuk idee om geen hout fineer te gebruiken, maar echt hout.
Dat is ook nog eens lekker makkelijk te bewerken.

hout fineer is ook echt hout!

maar dan heel dun. een plank van 0,8 mm dikte.

de kast is helemaal compleet met aluminumum-front voorkant met kant-en-klare gaten voor montage in en 19 inch-kast.

als ik dat in zijn geheel uit hout zou moeten nabouwen dan wordt het een hels karwei dat stevig genoeg te krijgen. gaat niet werken denk ik. hangt ie in je kast en breekt dan plots af.
En dan: mooie strakke gaten voor de knoppen en schakelaars in aluminimum boren is een stuk makkelijker en mooier dan in hout.
ik denk dat mijn fineer-oplossing (fineer lijmen op aluminimum-front plaat) de beste is

hij bedoelt neem ik aan om echt hout op je alu front te plakken, maar dan dus dikker dan fineer. dan kun je evt de schakelaars verzinken in het hout, maar dat ze wel in je alu front gemonteerd zitten.

nee, dat wordt niks..verzinken is in dit geval: wegzinken. vooral de LEDs.

de schakelaars en draaiknoppen zitten op de PCB gesoldeerd, dus zitten niet vast aan de frontplaat met moeren.

en fineer kan je zelfs knippen. en heel strak op maat snijden in enkele minuten. dat gaat niet lukken met dikker hout. en een mooi strak gaatje in fineer boren met een houtboor is ook veel makkelijker.

de fineer is voor subtiele lichte versiering. een laagje hout voor het mooi. met dikker hout wordt het al snel lomp.

ah vandaar, ben iig benieuwd naar het eindresultaat

dat ziet er aantrekkelijk uit! ik zou er ook wel klanken van willen horen. en wat is het verder precies ongeveer?

Sja klanken, dan moet het wel doen hè. Maar hij doet het hoor!

Ok, wat er in zit, vind ik helemaal niet erg om effe te vertellen 8)

Bovenste rij:
Arduino quantiser, dual MFOS VCO, dual MFOS VCA+ CGS real ring modulator, dual TW resonant lopass gate, CGS digital noise, 208 random CVs, Blue Lantern LM4250 VCF, MFOS dual VCA, CGS stompbox adapter.

Middelste rij:
Ian Fritz dual TGTSH, Tabularasa wavetable oscilllator, Toppobrillo triple wave folder, 2 x Toppobrillo 281/2, some mixer, Power switch + zekeringen.

Onderste rij:
Blue Lantern joystick, 4 X Falafular patterniser, Falafular programmer/ sequencer, een gat waar een nieuwe CGS pulse divider in moet komen (de oude is kwijt!!!), MFOS dual VCA, Fonitronik attenuverting mixer op stripboard.

Demian heeft het skitterende zaagwerk verricht, waarvoor eeeeeeeeeeeeeeeeeuwige dank! :engel:

Dank aan m'n ex-schoonvader voor het potje lak, sorry van die olievlek op de oprijlaan... :o:

Back