Korg Kronos vs Motif XF

jpa

Nieuwkomer
Nu 2012 is aangebroken sta ik voor de keuze tussen een Korg Kronos of een Motif XF. De synth wil ik voornamelijk gebruiken voor het maken en opnemen van dance/trance music. Welke keuze moet ik dan maken?

Ik heb een motif xs en een kronos, en zonder enige twijfel zou ik kiezen voor dance / trance muziek voor een korg kronos. Hoofdreden is dat er een aantal va engines in de kronos zitten die bij uitstek geschikt zijn voor trance.

In de korg kronos thread heb ik een voorbeeldje gepost van een trance improvisatie op de korg kronos met 1 combi live. Als je zoiets uitwerkt in een daw dan kun je je hele productie met gemak maken met slechts 1 kronos. Met een motif kun je ook wel een heel eind komen echter zul je dat al snel aan moeten vullen met andere synths voor die echte trance sound.

Voorbeeldje staat hier
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1455372&postcount=862

Dank je voor je snelle reactie. Het voorbeeld ga ik beluisteren.

Inmiddels een kronos gekocht. Machtige machine. Welke combi heb je gebruikt in het you tube filmpje? Thanx.

Inmiddels een kronos gekocht. Machtige machine. Welke combi heb je gebruikt in het you tube filmpje? Thanx.

gefeliciteerd,

dat is een zelf geprogrammeerde combi.

Back