Ableton mietjes micro DJ house

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als ik de eerste was zou ik ook waarschijnlijk ook wat zuur reageren hoor, je raakt een behoorlijk gevoelige snaar 8o

Jij valt TOTAAL niet onder die category, jij blijft me verbazen met mooie melodieen en progressies

Ik zie daar een aantal mensen kulargumenten verzinnen waarom werk van anderen gratis moet zijn. Enfin.

Beetje lachen gasten, ipv van je zo in je virtuele kruisje getast te voelen. (want dat is het vaak dan toch, dat het toch wringt en je weet dat ik stiekem ergens gelijk heb :D )

ik zie dat toch anders, er zijn een hoop beginners bezig met muziekmaken en die lezen per definitie van jouw toch dat soort afzeik threads. Dat is bepaald niet motiverend om dan nog bij te dragen als 'beginner' op een forum.

Ik kan me nog herinneren hoe jij begon hier op het forum. Dat was eerlijk gezegd ook niet best en daar hebben veel mensen je toch wel geholpen met raad en daad om op de goede weg te komen.

Nu probeer je toch steeds vaker op dit forum een bepaalde groep muzikanten af te zeiken onder het mom van een zogenaamd grapje, maar ik vind dat echt triest om eerlijk te zijn. 1 keer is leuk, maar als je het structureel doet zoals jij dan krijg je de reacties niet omdat mensen zich aangevallen voelen maar meer omdat ze zich ergeren aan de manier waarop jij anderen behandeld.

Dit is in ieder geval niet de manier om jezelf mee te proberen op een voetstuk te zetten. Ik zou echt voor een andere taktiek gaan kiezen in jouw geval. Doe eens iets positiefs hier, ga gewoon eens wat mensen helpen in plaats van mensen alleen maar af te zeiken. Bereik je veel meer mee op de lange termijn.

weinig respect kan opbrengen voor dat loopje aan loopje uit geneuzel

Het zure is natuurlijk als die mensen wel releases en airplay krijgen en de echte harde werkers niet.

Maar werd er niet al een tijdje geleden gezegd - "don't work harder, work smarter"?

ik zie dat toch anders, er zijn een hoop beginners bezig met muziekmaken en die lezen per definitie van jouw toch dat soort afzeik threads. Dat is bepaald niet motiverend om dan nog bij te dragen als 'beginner' op een forum.

Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Micro house is misschien wel 'n soort leer proces voor mensen die uiteindelijk verder komen dan loopjes aan en uit zetten. Als je dan deze rommel leest van iemand waarvan je misschien wel vind dat ie op Soundcloud goeie dingen neer zet is dat 'n enorme demotiverende trap in het kruis.

Wat ben jij soms 'n zak hooi zeg Raphie.... :stupid

Dan zou ik, als frontman van een 4-mans band en gitarist/keyboardist/bassist ook kunnen zeggen dat jij een talent loze prutser bent Raphie - met je gequantise-de gesequence-de jaar 2000 trens, en dat je maar eens een echt instrument moet gaan leren spelen, maar daar ga ik toch ook geen topic over beginnen? Omdat het mij namelijk geen f*ck interesseert. Jij doet jou ding, ik de mijne, en hij de zijne etc etc

Als ik jou was, zou ik je niet zo druk om anderen maken joh!

Rellen komt uit de UK, net als Dubstep.

Kom jij wel genoeg aan je trekken jongen?

Nee, voor mij is er een verschil tussen zelf een percussieloop inslaan of...

Ik heb daar personeel voor.

Euhm neen, eigenlijk zit er tot nu toe erg weinig tot geen percussie in mijn muziek. Dat gaat in mijn volgende album stevig veranderen, want daarvoor heb ik een leuk ideetje voor een combi van TR patroonjes met digi TR sound, ana Tama sound en daartussen live drummen op oude foute Tama hexagons. Dit was dertig jaar geleden ZO cool.

Is er behalve Robin Albers en Ben Liebrand dan ooit iemand anders geweest die zelf melodietjes verzon en inspeelde op housenummers ? De rest is toch allemaal geromplerd en knip n plak werk, iedereen jat van elkaar en de raving crowd heeft niets door. Sterker nog het interesseert ze geen moer en vinden het alleen maar cool, dit is al jaren kassa :dubbel:

tama_techstar.jpg

Bij mijn muziek wordt dat dan "electronic percussion for new age". :D

Mijn setup is wel iets beperkter; ik heb geen dubbele basdrum dus Metallica spelen zit er even niet in. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back