Dark Energy.. van midi clock naar cv ?

aeroflux

Stamgast
Hallo,

De Doepfer Dark Energy heeft een uitgebreide midi - cv interface.

Wat ik mij afvraag : kan die interface ook het midi clock signaal omzetten ?
Dus de midi clock omzetten in een CV signaal ?

En zou ik dan op die manier bijvoorbeeld een stepsequencer die geen midi heeft, de Station Q gelijk kunnen laten lopen met mijn DAW ????

Groet

Wat je bedoeld is denk ik van MIDI naar trigger.(?)
Geen idee of je Doepfer dit kan maar er zijn zat goede (DIY) oplossingen hiervoor.

Ja ik denk dat we hetzelfde bedoelen.
En er zijn inderdaad goede oplossingen voor, maar ik dacht, omdat aangegeven wordt dat de Doepfer Dark Energy een uitgebreide midi-cv interface heeft, mischien zit het er al in, dat scheelt weer

Ik lees in de manual dat de Dark Energy een gate out heeft. Het lijkt mij dat als je MIDI noten programmeert dat de gate out de gates van de MIDI noten uitstuurt. Met dit gate signaal zou je door middel van een simpele schakeling (Gate to Trigger converter) weer een sequencer kunnen aansturen.
Beetje omslachtig dus... :)

heb net de Dark Energy en wil de Retrigger On zetten ipv standard Off volgens pag22 van manual.zodat bij elke toetsaanslag de golfvorm overnieuw begint.
Nu wordt bij portamento spelen naar naastliggende toets de golfvorm niet gestart waardoo de toets dood lijkt.

volgens manual moet ik dan een program change #6 verzenden.
ik heb geen ervaring met MIDI instructies dus hoe doe ik dit vanaf synth Virus Polar/ JP8000 of via DAW Abletin?

verder een fantastich ding, veel leuker dan controllers en VST-synths
als de DEv2 uit is neem ik die er meteen bij, don't you f***ing worry.

groet

Richard

Als ik inderdaad de DE via USB aansluit, kan ik in Cubase door een noot aan te slaan de DE triggeren, die het signaal ook naar de trigger out doorstuurt. Die zit vervolgens weer op de clock in van een A-155 sequencer, welke hierdoor dus in sync loopt met Cubase. Echt superhandig, het is gewoon bijna TI :D

Back