Tempest audio demo

je kunt ook een dikke modulaire synth bijeen kopen en dan een 12 ocs layered kick maken zo hard dat je broekspijpen een jaar wapperen

zou je denken, maar luister maar eens naar de kicks die ik erboven had gepost, ze missen allemaal "body"
ze hebben wel een scherpe attack, maar dan komt er een sinesub onder, ipv dat die attack ook body heeft en dan gewoon een sine achtige decay. op de tempest klinken ze hol/niet dik

Niet met de Tempest, maar met een Mbase11.......sowieso proces ik mijn kicks vaak om op een klank uit te komen die ik mooi vind. Er zijn geen drumdozen waar direkt uitkomt wat ik horen wil:)

zou je denken, maar luister maar eens naar de kicks die ik erboven had gepost, ze missen allemaal "body"
ze hebben wel een scherpe attack, maar dan komt er een sinesub onder, ipv dat die attack ook body heeft en dan gewoon een sine achtige decay. op de tempest klinken ze hol/niet dik

De bovenste 2 hebben wel al meer "ooomph" dan ik tot nu toe gehoord had, maar als dat echt het beste is wat eruit komt....

Ik vind eergelijk gezegd voor dat geld, moet een apparaat van zichzelf al goed klinken. Keihard modellen om een sound naar wens te krijgen doen we met softsynths ook al. Vandaag de dag moet je met een hardware unit echt meerwaarde bieden boven plugins. Dat kan alleen maar door: rete strakke sound en een goeie interface.

Raphie, is het die 120-200khz punch die uitgehold is, zoals bij een 606 & EHX?
Hoe je het nu duidt klinkt het alsof die sound te diep in de architectuur zit, iets dat je met tunen en moduleren niet kan oplossen.
Ik zou hem terugbrengen.
Vandaag de dag kan je beter in de box blijven en je geld stoppen in goeie outboard denk ik.

Verklaar me voor gek, maar ik heb toch besloten de Tempest terug te laten komen :P
vanmorgen gebeld en hij zal morgen of woensdag wel weer hier aangeboden worden :D

Waarom in godsnaam zal je denken?!?

Nou het antwoord is eigenlijk simpel: afgelopen weekend in de studio lopen spelen met samples en GA1 en METRUM, maar het klinkt allemaal "te" geproduceerd/gepolijst in vergelijking met de Tempest, ik heb echt een gebrek aan gortdroge simpele "old skool" drum sounds. leuk voor trance, maar niet voor muffe berlin techno grooves

Tevens de kicks die ik gepost heb, nog eens als samples gaan processen en daar is met wat EQ en compressie nog een hoop winst te behalen. En niet iedere kick moet van mij een volle "vengeance pets om je oren zijn" de meer ingetogen sinus kicks gaan uitstekend met de Tempest.

De post met wat brz onder een kick verstaat, was ook wel een eye opener, gruizige brute techno kicks zijn NIET wat ik zoek.

Ik wil mijn stijl wat meer gaan verleggen naar pattern based laid back techno/house. en af van de "gepolijste" sound. distortion is aan mij nog steeds niet besteed. Had met m'n MOOG voyager en Phatty hetzelfde: verkocht om later spijt te hebben.
diep, muf, stoffig, bedompt en analoog trekt mij meer en meer , samen met de Prophet08, voyager RME en Slim Phatty denk ik toch wel de setup die me MET PLEZIER dit kan laten maken.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een tijd terug een kick lancet van vermona gehaald om wat kicks te brouwen, zou je ook kunnen proberen..

kreeg nog een berichtje van die persoon die timing had doorgemeten:

-
I have some numbers of the Tempest run from external midi clock.

Quarter notes show 482 Samples (10.93ms)
Sixteenth Notes show 456 Samples (10.34ms)

As you can see this is not good at all. The amount of drift is almost the same when 16th notes are used.
The drum machine imho is unusable except when run under its own clock. I would imagine most people will want to run it slaved to something at some point. I sure hope they can fix this.
-

Aangezien het met interne clock wel strak loopt, denk/hoop ik dat het een bug is en nog opgelost kan worden.

bieden, sinds de 1.1.3 update al keurig opgelost Pym (Chris) had dat ook al aangegeven op DSI forum

diep, muf, stoffig, bedompt en analoog trekt mij meer en meer , samen met de Prophet08, voyager RME en Slim Phatty denk ik toch wel de setup die me MET PLEZIER dit kan laten maken.
Nog even en je gaat weer out-of-the-box werken :P goed bezig verder, ben benieuwd naar de volgende demo's (of tracks)

Dat zit er dik in ja. Ben nu na een paar jaar alles perfectioneren in de box een beetje zat v/d ITB sound en waar de genres heen gaan. Merk dat ik geen aansluiting meer vind bij de huidige electro/dubstep en nieuwe trancerichtingen.
Ik ben blijven hangen in 2000 en heb geen zin meer om op de vierkante mm ITB alles in te tekenen en effecten te maken etc etc.

wil dus eigenlijk terug naar wat ik midden jaren 80/90 deed, een paar synths mixen en dat is het dan, geen wooshes washes, pitchshifters vreemde VSTi fx etc etc
teurg naar de snarerol, de dubbele disco clap op het eind en de crash cymbal om de 16 maten :D
gewoon weer "simpele" muziek maken a'la de oude detroit, deephouse, techno etc etc. Natuurlijk wel met de moderne technieken die DAWs nu tot hun beschikking hebben (total recall, midi recall etc) het mag allemaal weer wat organischer.
Nu is dat ook niet makkelijk, maar helpt me wel om te focussen

Raphie je gaat toch niet Phooch van de troon stoten hè? ;-)

Wel een mooie move om wat organischer te gaan werken. Ik probeer zelf ook steeds meer live-achtige aspecten in mijn geproduceerde muziek in te brengen. Niet alleen om de sound natuurlijker te maken, maar ook de feel van mn werkwijze.

Maar het ging eigenlijjk over kicks. Tja, ik zal eens kijken wat voor kicks ik uit mn Kraftzwerg kan halen als die eindelijk binnen komt.

Back