groepsaankoop TR909 clone (9090)

Sten,

Ik heb de transformator nog niet zelf gebruikt, maar de specs zien er wel goed uit.

mvg

Jef

volgens de tekst in de manual en de specs kun je deze trafo idd gebruiken.

Heb de trafo besteld en vermoedelijk maandag in huis!
Dan kan ik met het bouwen beginnen, wil namelijk eerst het voedingcircuit in orde hebben.

Heb ook een ringkerntrafo gehaald

nee, hier bij de locale electronica zaak. Is wel een 15-0 15-0 versie. Zit eraan te denken om deze aan de zijkant van de case te monteren. Als je deze op de bodem wilt monteren, dan moet je case weer dieper worden en je zit met die uitstekende bout/moer aan de onderkant. Als je de zijkant doet heb je (ligt eraan per case) meestal de ruimte omdat daar ook de rackoren zitten.

iemand al verder? Mijne ga ik binnenkort aan beginnen.

Wanneer is de volgende groepsaankoop?
Wil eigenlijk wel meedoen... :)

iemand al verder? Mijne ga ik binnenkort aan beginnen.

Alleen wat voorbereidingen gedaan. Trafo besteld, amp-tangetje gekocht.

Volgende stap is het uitprinten v/d documenten en dan ga ik beginnen met het solderen v/h voedinggedeelte.

Hmm, jammer dat er geen backplate bij zit, ff denken of ik het doe, wil eigenlijjk ook wel een combo met een sequencer

Iemand ook ervaring met de front panel designer software?

Dit ivbm het afwegen tussen een groupbuy en het zelf designen.

p.s. op de groupbuy mis ik de streepjes al bijvoorbeeld waar ongeveer een knop staat en geen ruimte voor sequence led.

http://www.schaeffer-ag.de/en/download/front-panel-designer.html?gclid=CJCOj_7N0LACFdKBfAod7HHPYA

Hierbij ter inspiratie van anderen de mooiste foto van een 9090 design tot dusverre gezien:
http://3.bp.blogspot.com/_rScBRKlTd.../Bdr4xteB0qo/s1600/9090_gallery_6_800wide.jpg

heb het design van de post van demian als fpd, maar dan met potmeter gaten waar de knopen in vallen. Heb namelijk ook een fpd file met dezelfde gatenlayout om achter het frontpanel te plaatsen. Dan staan de potmeters dus verder naar achteren en zijn de knoppen verzonken in het frontpaneel. (lijkt verschoven, maar heb plaatje van montageplaat in ander plaatje geplakt)

fpd.jpg

Hé, ik heb toevallig net 2 fronts gemaakt voor mijn 9090.
Geheel te cunstomizen en uitvoerbaar in vele kleuren.. tegen gunstige prijzen :-)
Misschien kan ik heel scherp aanbieden bij een flink aantal.. ?!

mb9090%20gold%20close.JPG

mb9090%20gold%20-panel.JPG

Ik heb de oplossing gevonden, een metalen basisplaat en daarop een (krasvaste) overlay van 0,6mm welke ik kan lasergraveren..
Oja, binnenkort komt de cnc frees en dan wordt het helemaal feest :-)

kijk, dat is het betere werk. Niet dat je plexi werk slecht was, maar is wel lastiger in een rack te monteren

Nee snap ik, het plastic alleen was het net niet zegmaar... te weinig body..
Maar met de kunststof overlays zijn wel weer leuke opties mogelijk en lasergraveren is wel fijner/strakker ..

Maargoed tijd gaan dus veranderen :-)

Back