groepsaankoop TR909 clone (9090)

Beste knutsel vrinden.......ik heb een vraag

welke weerstands waarde dien ik nou te zetten in R315 en R216..ik zie hier verschillende waardes staan ..zowel in de Bom lijst als in het schema...maar ik vind hier verder geen toelichting op

kan iemand me hier mee helpen ?
kijk ik ergens overheen ?

Electrodancer,

Als ik mij niet vergis, is dat 47K Ohm. De alternatieve waarde in het excel bestand staat er enkel mocht je de juiste condensator waarde niet hebben van de condensator die bij de weerstand hoort.

Groeten,
Jef

Op muff is een groupbuy voor frontpanels gestart.

http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=61659

Ik heb me net ingeschreven bij julian. Normale groupbuy is 50 pond. Zonder groupbuy is het 65 pond. Maar dat is dus silver of zwart. Die anderen zijn multistrokes en 3 keer zo duur maar daar is nog geen groupbuy voor. Groupbuy begint bij hem bij 10 personen.

Verzonken is ook duur. Maar kan wel. Alleen is daar ook nog geen groupbuy voor. En zal ook niet goedkoop zijn maar niet 3 keer zo duur. Het zijn natuurlijk alleen grotere gaten. Kan je ook zelf doen maar zal niet zo strak zijn. Ik heb zelf al een sub plaat dacht ik.

Qua knoppen weet ik nog niet welke. Op julian zijn site is er een buchla clone panel met zwarte knoppen. Die wordt door sommige mensen gevraagd. Julian kan ook knoppen leveren. Hij gaat zelf voor die rean soft touch maar die vind ik lelijk maar misschien valt het wel mee als de kleuren een beetje matchen.

Ik heb de zwarte met oranje infill. En als er meer mensen interesse hebben, ik woon in R'dam en kunnen we de verzendkosten splitten.

Julian is een toffe gast trouwens en rekent alleen de werkelijk kosten voor het verzenden. Volgens mij kunnen ze zelfs via brievenbus. Ook als het 2 zijn.

Ik zelf heb een aantal modules nog niet werkend. Die clap doet nog niks etc. Maar ben er 6 jaar geleden mee begonnen en hopelijk in augustus heb ik er weer tijd voor.

Ik hoor het wel mocht er interesse zijn. :)

Hmm, klinkt interessant. Moet idd ook nog eenf rontpanel, maar wil ook en subpanel.

Hé, ik heb toevallig net 2 fronts gemaakt voor mijn 9090.
Geheel te cunstomizen en uitvoerbaar in vele kleuren.. tegen gunstige prijzen :-)
Misschien kan ik heel scherp aanbieden bij een flink aantal.. ?!

mb9090%20gold%20close.JPG

mb9090%20gold%20-panel.JPG

Ik heb de oplossing gevonden, een metalen basisplaat en daarop een (krasvaste) overlay van 0,6mm welke ik kan lasergraveren..
Oja, binnenkort komt de cnc frees en dan wordt het helemaal feest :-)

Het doet me aan Behringer denken qua knoppen en tekst.

Is dat goed of slecht :-)

Ja ik moet zeggen dat ik die knoppen niet echt chique vind..
Maar ik had er zoveel liggen, ik dacht das makkelijk...

hey,

Ik heb nog slechts twee setjes van de SA 798 G transistors voor de groepsaankoop van juli (die binnen ongeveer 10 dagen wordt afgesloten). De 9090 werkt perfect met de 1115 transistors in plaats van de 798, maar origineel is origineel natuurlijk! (PS: in mijn 9090 zitten de 1115 transistoren hoor)

als je nog wil inschrijven voor de groepsaankoop dan kan dat op: http://www.synthage.com/groupbuy/groupbuy.php

Groeten,

Jef

Ga je nou als de sequencer klaar is ook beide kits aanbieden?

Of kan ik beter nu alvast me hiervoor inschrijven? En later voor de sequencer? Want ik wil niet het een zonder het ander...

Barn,

Je kan je gerust al inschrijven voor de 9090 groepsaankoop. De 9090 vraagt toch wel wat tijd om te bouwen. Er zijn heel wat componenten te solderen. En dan kan je al wat werken met de 9090 met MIDI aansluiting, zeker de bass drum kan je zo veel mee doen, super gewoon, ik kan er maar niet afblijven.

Ik zit in de laatste rechte lijn met de sequencer, maar dit zal nog niet voor morgen zijn. ik kan je wel al zeggen dat het frontpaneel en case waar we aan werken or onwijs geil uit ziet . Maar moet nog gecontroleerd worden op een aantal afmetingen.

Gisteren heb ik nog eens het grove menu geprobeerd van de sequencer (dit is een hééééééél uitgebreide shuffle zeg maar van de TR909) en ik kon enkel nog maar meestampen met mijn voetje en meeknikken met men hoofd.

groeten,

Jef

Is dat goed of slecht :-)

Ja ik moet zeggen dat ik die knoppen niet echt chique vind..
Maar ik had er zoveel liggen, ik dacht das makkelijk...

Het ziet er heel profi uit, maar het lijkt dan wel op een goedkoper merk helaas :luv:

Zelfde vraag hier, ook nog opzoek naar het antwoord voor de 549 en 559

Klopt deze zin informatie van synthage.com en hoef ik inderdaad niks te draaien aan de 549 en 559?
If you are going to use the original transistors I will need to bend the legs of those transistors because the Trevor Page boards are designed for the BC549 and BC559 ones.

ja dit blijkt idd het geval te zijn

ik heb net alle transistors al geplaatst (nog niet gesoldeerd gelukkig)

ik denk dat ik gewoon bc549 en bc559 op mijn werk probeer te regelen
...ik vind dit wel een omweg (gezien de pcb gewoon ontworpen is voor de 549 en 559)

of zit er dan verschil in het geluid indien je 549 en 559 gebruikt ?

wie het weet mag het zeggen :okdan:

verders zie ik dat c53 c56 en c60 op de print gepolariseerd zijn afgebeeld
en zie op de lijst dat hier 100nF ceramic in moet...maar die zijn niet gepolariseerd

staat dit fout op de pcb of op de lijst ?

Ik kan je vraag niet beantwoorden maar wel mijn informatie uitspuugen, hierbij de informatie in losse onderdelen.

LOW-TOM:
In de guide van Travis staat dat er 2x 0.68 op C52/C59 benodigd is van het type Elco, deze zijn in poly geleverd. ( geen idee als ik deze nog wel wil bevestigen )

Voltage/Noise:
Hier zijn 4x 100nF ceramics nodig op de plaatsen: C71/C53/C56/C60. In de levering zitten bij mij 6x 100nF ceramic. Hierbij houd ik dus 2x 100nF ceramic over. In de handleiding staat nergens waar deze overige 2 bevestigd dienen te worden.

----------------------------

Heb tijdens het maken van deze opsomming voor je mijn eigen antwoord gevonden.
De 2x 100nF ceramics blijven als enige nog over om op C124/C134 te plaatsen in de Handclap sectie. :okdan:

die had ik al wel gevonden

in schema gekeken....c53 c56 c60 staan niet gepolariseerd getekend dus dit zijn idd geen elco s maar keramische 100nf condensators

Back