groepsaankoop TR909 clone (9090)

dus je kan met de voeding en midi per "module" controleren?

Wil nu de ringkern (2x15V 30VA) controleren, maar als ik deze aansluit op de netspanning en de schakelaar omzet gaat meteen de zekering eruit (ingebouwde glaszekering in euroconnector). Volgens amplimo heb ik een zekering van 160mA traag nodig.

Zo is het aangesloten:
Trafo.jpg

rode verbinding is achterop de euroconnector, dan weet je hoe de zekering ertussen zit. Schakelaar is dubbelpolig, vandaar de extra aansluitingen.

Kan het komen omdat er geen belasting aan de ringkern hangt?

Niet verkeerd, 230V loopt door de zwarte draden heen (primair) en de gekleurde draden (secundair) zitten alleen in de connector, maar nergens verder op aangesloten. Het is trouwens geen amplimo ringkern, maar een Velleman, maar de specificaties zijn wel hetzelfde.

En het werkt, zit nu een 250mA zekering in en ik heb 2*15V wissel uit de trafo. Eindelijk verder met de voeding.

Laatst gewijzigd:
Nah, is m'n 7915 stuk ;{ de +15V en +5V heb ik wel :okdan:

Ik heb me net ingeschreven bij julian. Normale groupbuy is 50 pond. Zonder groupbuy is het 65 pond. Maar dat is dus silver of zwart. Die anderen zijn multistrokes en 3 keer zo duur maar daar is nog geen groupbuy voor. Groupbuy begint bij hem bij 10 personen.

Verzonken is ook duur. Maar kan wel. Alleen is daar ook nog geen groupbuy voor. En zal ook niet goedkoop zijn maar niet 3 keer zo duur. Het zijn natuurlijk alleen grotere gaten. Kan je ook zelf doen maar zal niet zo strak zijn. Ik heb zelf al een sub plaat dacht ik.

Qua knoppen weet ik nog niet welke. Op julian zijn site is er een buchla clone panel met zwarte knoppen. Die wordt door sommige mensen gevraagd. Julian kan ook knoppen leveren. Hij gaat zelf voor die rean soft touch maar die vind ik lelijk maar misschien valt het wel mee als de kleuren een beetje matchen.

Ik heb de zwarte met oranje infill. En als er meer mensen interesse hebben, ik woon in R'dam en kunnen we de verzendkosten splitten.

Julian is een toffe gast trouwens en rekent alleen de werkelijk kosten voor het verzenden. Volgens mij kunnen ze zelfs via brievenbus. Ook als het 2 zijn.

Ik zelf heb een aantal modules nog niet werkend. Die clap doet nog niks etc. Maar ben er 6 jaar geleden mee begonnen en hopelijk in augustus heb ik er weer tijd voor.

Ik hoor het wel mocht er interesse zijn. :)

Zijn er nog mensen die interesse hebben in een gegraveerde? Ik wil namelijk evt samen shippen van de UK naar hier. En liefst nog dit jaar ivm belastingen. :)

heb ook nog wel interesse. Is dit panel met gaten voor verzonken knoppen of voor de as van de pots?

Voor de bassdrum decay mod C18 (0.33uF) vervangen door 2.2uF. De kick gaat dan mooi rond voor de wat hardere stijlen ;)

nice, binnenkort project maar weer oppakken

Iemand een goede suggestie voor een 2U rack dat niet te duur is. dat zou passen voor de 9090 ?

Time Lag fuse

Time Lag fuse

Wil nu de ringkern (2x15V 30VA) controleren, maar als ik deze aansluit op de netspanning en de schakelaar omzet gaat meteen de zekering eruit (ingebouwde glaszekering in euroconnector). Volgens amplimo heb ik een zekering van 160mA traag nodig.

Beste,

De specificatie van Amplimo aangaande de zekering betreft een TIME LAG FUSE. Dat is niet hetzelfde als een trage zekering! Een z.g. Time Lag zekering heeft een extra inschakelpiekvertrangingsmechanisme .. (:P, wat een woord zeg).
Als je er een gewone trage zekering in zet, moet die inderdaad een hogere stroom kunnen hebben. Dit met als nadeel dat de trafo minder goed beschermt is bij een continue overbelasting.

mvg,

Marc

Ey Marc, dat is nuttige info. Heb er idd een in gedaan met hogere stroom bestendigheid, maar ga wel ff zoeken op zo'n time lag fuse.

Mooi hoor,
maar hoe zit het met die binnen gaten bij de oortjes? als ik kijk naar bijvoorbeeld de case in de link van StiebZ komt dat niet overeen voor de montage aan de case.
Edit: lees niet goed op je site, het is een lijm frontplaat

Back