Help! Hoe maak ik schlager / volksmuziek

goede tekst? :P

Elke Synthex heeft een fantastische sound voor dit soort muziek en anders de Ems Synthi 100 wel. check 1:13

Maar goed, reverb is inderdaad erg belangrijk en die typische tweevingerige akkoordjes (kun je dat akkoorden noemen?)

Kenmerkend zijn ook de vrouwenkoortjes die soms bijna constant op de achtergrond meelopen.

Paul

Brrrr ze hebben allemaal nogal een hoog 'seriemoordenaar gehalte'.

tering, wat een genre. snap nooit waarom mensen hun klauwen willen branden aan dit soort zwoele G-artiesten.gatver :)

Volksmuziek

Volksmuziek

Het leuke is, dat er vaak makkelijk over wordt gedacht hoe dit soort muziek in elkaar zit.
Natuurlijk, je hoeft er geen fan van te zijn, begrijp me goed.
Ik maak regelmatig nieuwe producties in dit genre.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen, dat er nog wel wat bij komt kijken om een goed productie in elkaar te zetten.
Ik ken veel goede muzikanten, die (buiten het feit dat het hun muziek niet is) het toegeven, dat zij dit niet zouden kunnen maken.
De moeilijkheidsgraad ligt toch hoger dan menigeen denkt.

Ciao

die 3 trakcs kklinken allemaal wel heel verschillend
zijn niet echt onder 1 kopje te plaatsen lijkt me zo

Daarom mijn vragen:
- Wat heb ik nodig voor die typische cheesy drums? Met name die toms in het derde nummer zijn zo kenmerkend :D
Lijkt me dat het om een echte drummer gaat, de kickdrum wordt hoogstwaarschijnlijk gedempt met een kussen vanbinnen om een korte slag te krijgen. Alhoewel dat de drums van tegenwoordig op zich al vrij strak kunnen klinken dus hangt het ook af van de kit.

Back